انگلیس برای طالبان آغوش گشود
انگلیس برای طالبان آغوش گشود

اطلاعات نوشت: «رابرت چترتون دیکسن» در دیدار با معاون سیاسی نخست‌وزیر حکومت سرپرست طالبان افزود: حضور نداشتن حکومت سرپرست طالبان در نشست دوحه برخلاف انتظار بود. وی برگزاری اینگونه نشست‌ها را بهترین فرصت برای بازسازی و اتصال افغانستان با کشورهای جهان دانست و ابراز امیدواری کرد که طالبان در نشست‌های آینده شرکت کند. دیکسن افزود: […]

- انگلیس برای طالبان آغوش گشود

اطلاعات نوشت: «رابرت چترتون دیکسن» در دیدار با معاون سیاسی نخست‌وزیر حکومت سرپرست طالبان افزود: حضور نداشتن حکومت سرپرست طالبان در نشست دوحه برخلاف انتظار بود. وی برگزاری اینگونه نشست‌ها را بهترین فرصت برای بازسازی و اتصال افغانستان با کشورهای جهان دانست و ابراز امیدواری کرد که طالبان در نشست‌های آینده شرکت کند.

دیکسن افزود: در نشست دوحه، اجماع تمامی شرکت کنندگان بر افغانستان امن، ایجاد حکومت فراگیر و برداشته شدن محدودیت‌های این کشور بود. معاون سیاسی نخست‌وزیر حکومت سرپرست طالبان نیز در این دیدار درباره نشست اخیر دوحه گفت: در نشست ها و اجلاس‌های بین المللی، تنها حکومت سرپرست طالبان می‌تواند نماینده افغانستان باشد، اما در نشست دوحه کسانی دعوت شده بودند که نه می‌توانند نماینده افغانستان باشند و نه مردم افغانستان آنان را نماینده خود می شمارند.

مولوی عبدالکبیر افزود: حاضر نبودن در نشست «دوحه» به این معنا نیست که حکومت سرپرست طالبان خواستار تعامل با جامعه جهانی نیست و اگر در آینده خواسته های حکومت طالبان در نظر گرفته شود، این حکومت آماده است تعامل معنادار و مفیدی داشته باشد.

همزمان، سفیر روسیه در کابل نیز در سخنانی با اشاره به دارایی‌های مسدودشده افغانستان گفت: درخواست مسکو از جامعه جهانی برداشته شدن بدون قید و شرط محدودیت‌های یک‌ طرفه و نادرست از افغانستان است.

«دیمیتری ژیرنوف» در دیدار با معاون سیاسی نخست‌وزیر حکومت سرپرست طالبان از روابط کابل و مسکو به نیکی یاد و بر توسعه آن تاکید کرد و گفت: روسیه به روند کمک به افغانستان ادامه می‌دهد.

مولوی عبدالکبیر ، معاون سیاسی نخست‌وزیر حکومت سرپرست طالبان نیز در این دیدار اعلام کرد که با تامین امنیت کامل در افغانستان، زمینه توسعه همکاری‌های کابل و مسکو در بخش‌های اقتصادی، ترابری و فرهنگی فراهم شده است. 

منبع: اطلاعات انلاین