استفاده از این استاندارد در محیط کار به کازیرنویسن شما این حس را القا می‌کند که به سلامت آنها اهمیت داده میدهید و در نتیجه باعث ایجاد هماهنگی بین مدیران و کازیرنویسن می‌شود. با ما همراه باشید تا شما را با استاندارد های فضای اداری بیشتر آشنا کنیم. عناصر مهم فضای اداری مناسب […]

 

استفاده از این استاندارد در محیط کار به کازیرنویسن شما این حس را القا می‌کند که به سلامت آنها اهمیت داده میدهید و در نتیجه باعث ایجاد هماهنگی بین مدیران و کازیرنویسن می‌شود. با ما همراه باشید تا شما را با استاندارد های فضای اداری بیشتر آشنا کنیم.

عناصر مهم فضای اداری مناسب


  1. قابلیت حرکت و گردش در محیط کار

فضای اداری استاندارد باعث بالا رفتن روحیه کارمندان می‌شود. در هنگام چیدمان مبلمان اداری به فضای بین میز ها و صندلی های توجه کافی داشته باشید. در کشور های توسعه یافته فضایی که برای هر یک از کارمندان در نظر گرفته میشود ۱۵-۱۱ متر مربع است. و طبق قوانین محیط کار، کارفرمایان موظف هستند برای هر یک از کارمندان به طور جداگانه حداقل ۴ متر مربع فضای در نظر بگیرند. شما با رعایت این اصول میتوانید فضای اداری استاندارد داشته باشید:

  • برای کازیرنویسن از صندلی های اداری ارگونومیک استفاده کنید

  • میز ها و صندلی ها را بر اساس حرکت و چرخش کازیرنویسن چیدمان شوند.

  • از تزیینات اداری مناسب برای محیط کار استفاده کنید.

  • و …


  1. استفاده از کمد و کشو های مناسب

 از فایلینگ های اداری برای نگهداری اسناد و مدارک اداری مهم استفاده کنید. همچنین میتوانید برای کازیرنویسن خود کمد هایی را در نظر داشته باشید تا به راحتی وسایل شخصی خود را در کمد ها نگهدار کنند و در نتیجه محیط کاری شما بسیار مرتب به نظر میرسد و در نتیجه بهروری بیشتری نیز دارید. همچنین میتوانید از جا لباسی های اداری نیز استفاده کنید .


  1. دسترسی راحت کازیرنویسن به فناوری و تکنولوژی

میتوان به جرات گفت امروزه تمامی کسب و کار ها به تکنولوژی و فناوری مانند استفاده از اینترنت وابسته هستند. از این رو بهتر است کازیرنویسن بتوانند به راحتی از اینترنت پر سرعت در هنگام کار استفاده کنند. برای داشتن یک پرسه کاری موفق استفاده از ابزار مناسب کار مانند کیبورد، موس و مانیتور مناسب و جدید الزامی است.استفاده از ابزار ایده آل و مناسب علاوه بر اینکه کمک می‌کند فضای اداری مناسبی داشته باشید بهره وری کازیرنویسن را نیز افزایش میدهد.


  1. استفاده از رنگ مناسب در محیط کار

شاید در ابتدا انتخاب رنگ برای محیط کار برای شما دارای اهمیت بالایی نباشد اما یکی از مهم ترین نکاتی است که باعث میشود تا فضای اداری مناسب داشته باشید.رنگ ها می‌توانند بر نحوه تفکر و احساسات ما تاثیر بگذارند برای همین انتخاب رنگ مناسب خود دارای نکاتی است که توجه به آن بسیار مهم است.

برای مثال رنگ های خنثی و آبی به ترمرکز کمک میکنند اما باید به یاد داشته باشید استفاده بیش از حد از یک رنگ چشم را خسه میکند.و یا استفاده از رنگ زرد باعث تحرک فرآِند ذهنی می‌شود. از طرفی استفاده از رنگ ها در بزرگتر یا کوچتر نشان دادن محیط اهمیت بسیار زیادی دارد.

استفاده از رنگ های تیره در محیط های کوچک را توصیه نمیکنیم زیرا استفاده از رنگ های تیره محیط را کوچکتر نشان میدهد؛ بنابراین برای محیط های کوچک بهتر است از رنگ های روشن و خنثی استفاده نمایید.در هنگام خرید میز اداری و صندلی ها بهتر است رنگ هایی که مکمل هستند خریداری کنید.


  1. از فضای استراحت غافل نشوید

 اکثر استارتاپ ها و شرکت ها و… در تلاش هستند تا فضایی را مخصوص استراحت کازیرنویسن جدا از محل کارشان به وجود آورند. زیرا تغییر فضای کار از فرم رسمی خود به فضایی آزاد تر برای استراحت به کازیرنویسن کمک میکند تا برای لحظاتی ذهن خود را آرام کنند. علاوه بر این کازیرنویسن میتوانند جلسات غیر رسمی خود را در این محیط ها برگزار کنند و از طرفی نیز روابط بین کارمندان در این محل ها با یکدیگر تقویت می‌شود. در هنگام خرید صندلی اداری میتوانید مبل های اداری برای این محیط متناسب با خواسته کازیرنویسن نیز تهیه کنید.اگر فضای مخصوصی برای محل استراحت ندارید می‌توانید با استفاده از پارتیشن های اداری محیطی جداگانه برای استراحت کازیرنویسن تهیه کنید.


  1. جریان هوای مناسب داشته باشید

دما و جریان هوای مناسب یکی دیگر از عوامل محیط کار مناسب است.برای ایجاد جریان هوای مناسب میتوانید از تهویه ها و پنچره ها استفاده کنید تا کازیرنویسن شما نیز احساس راحتی در محل کار خود داشته باشند.

بررسی فضا اداری استاندارد

بررسی استانداردهای فضای کاری در هر یک از انواع دفتر کار

استاندارد های فضای کار برای هرفرد و حداقل فضا، از نوع کاربری که دفاتر کار دارند تاثیر میپذرید. از طرفی با توجه به فعالیت سازمان شما محیط کار شما میتواند طراحی های مختلفی نیز داشته باشد. در ادامه انواع دفاتر کاری و استاندارد فضای

آن ها را آورده ایم:

دفتر پلان باز

اگر فعالیت سازمان شما به صورتی ست که افراد باید در تعامل باشند و نیازی به تقسیم بندی میان کازیرنویسن نیست، بهترین گزینه دفاتری با پلان باز است. در این نوع از دفاتر تمامی کازیرنویسن باهم در ارتباط هستند و بیشتر کار ها نیازی به تمرکز بالا ندارند.

دفتر با پلان سلولی

اگر نوع فعالیت سازمان شما به صورتی است که نیازی نیست تمامی افراد باهم در ارتباط باشند و هر یک از کارمندان به تمرکز بالایی احتیاج دارند بهترین گزینه برای شما دفاتری با پلان سلولی است.

دفتر گروهی

در برخی مشاغل نیاز است که برخی از کارمندان به صورت یکپارچه باهم کاری را انجام بدهند و نیازز به مشورت و هماهنگی باهم دارند. در این سبک از دفاتر به طور معمول از میز های گروهی استفاده می‌کنند تا افراد به طور مستقیم باهم در ارتباط باشند.

حداقل فضا؛ استاندارد فضای اداری

در هر محیط اداری، علاوه محیط مورد نیاز برای کار اختصاصی کازیرنویسن،فضا هایی مانند اتاق جلسات، اتاق کنفرانس و غیره هم باید وجود داشته باشند؛ یعنی فضاهای اداری که کارمندان در آن‌ها با یکدیگر در تعامل هستند، از راهروهای دفاتر گرفته تا اتاق کنفران که برای هر یک از آن ها نیز استادارد هایی وجود دارد.

حداقل فضای پیشنهادی برای این موضوع عبارت است از:

علاوه بر فضای مورد نیاز هر یک از کارمندان، برای هر یک از فضاهایی مانند اتاق کتفرانس فضای استراحت و … استاندارد هایی وجود دارد. به طور معمول این فضاها، فضاهایی می‌باشند که کارمندان باهم در تعامل هستند. حداقل فضای پیشنهادی عبارتند از:

• فضای لازم برای ملاقات در فضای اداری باز: به ازای هر نفر، ۱٫۵ مترمربع،

• فضای لازم برای ملاقات در فضای اداری سلولی یا بسته: به ازای هر نفر، ۲ مترمربع،

• فضای لازم برای ملاقات با وجود تجهیزات و مبلمان اداری: به ازای هر نفر، ۳ مترمربع،

• فضای لازم برای ملاقات برای کارمندان و افراد ایستاده: به ازای هر نفر، ۱ مترمربع.

جمع بندی

شما میتوانید با رعایت کردن استاندارد های فضای اداری مناسب برای هر یک از کازیرنویسن در محیط فضایی آرام بخش و ایده آل با کارایی بالا برای کارمندان خود فراهم نمایید تا به راحتی از خستگی کازیرنویسن خود جلوگیری کنید. فراموش نکنید که شما میتوانید  به سادگی وابسته به نوع فعالیت و فضایی که در اختیار دارید این استاندارد ها تغییر دهید.همچنین شما به راحتی میتوانید با سپردن این کار به افراد متخصص استاندارد فضای اداری را رعایت نمایید.

 

منبع خبر: رکنـا