دوازدهم اسفند ماه سال ۱۳۸۰ در تاریخ فوتبال ایران روزی فراموش‌نشدنی تلقی می‌شود. روزی که احمدرضا عابدزاده دروازه‌بان اسطوره‌ای فوتبال کشورمان در بیمارستان بستری شد تا روزهای بسیار بحرانی برای فوتبال ایران و البته خودش به وجود آمد. در دوازدهمین روز از اسفند سال ۸۰ سنگربان تاریخی استقلال، پرسپولیس و تیم ملی به خاطر سردرد […]

- وقتی فوتبال با یک شوک تاریخی مواجه شد؛ دروازه‌بان پرسپولیس در اتاق عمل/ اشک‌های پروین و حجازی در بیمارستان!

دوازدهم اسفند ماه سال ۱۳۸۰ در تاریخ فوتبال ایران روزی فراموش‌نشدنی تلقی می‌شود. روزی که احمدرضا عابدزاده دروازه‌بان اسطوره‌ای فوتبال کشورمان در بیمارستان بستری شد تا روزهای بسیار بحرانی برای فوتبال ایران و البته خودش به وجود آمد.

در دوازدهمین روز از اسفند سال ۸۰ سنگربان تاریخی استقلال، پرسپولیس و تیم ملی به خاطر سردرد راهی بیمارستان شد و پزشکان خیلی زود تشخیص دادند که قضیه، عارضه مغزی است. کار به اتاق عمل و جراحی کشید تا داستان به گوش رسانه‌ها نیز برسد و مردم همراه با خبرنگاران مقابل درب بیمارستان تجمع کنند. بزرگان استقلال و پرسپولیس سراسیمه خودشان را به آن‌جا رساندند و هنوز از خاطر نبرده‌ایم که چهره‌های ماندگاری همچون علی پروین، ناصر حجازی، منصور پورحیدری، محمد مایلی‌کهن و… چطور در گوشه‌ای از بیمارستان برای سلامتی عقاب اشک ریختند.

عابدزاده روزهای بسیار دشواری را سپری کرد و سرانجام به فاصله چند روز مانده تا پایان سال ۱۳۸۰ از بیمارستان مرخص شد تا فوتبال نفس راحتی بکشد. با تلاش پزشکان عابدزاده نجات پیدا کرد و مقرر شد بقیه روند بهبودی خود را در داخل و خارج از کشور دنبال کند. حالا ۲۲ سال از آن تاریخ می‌گذرد و هنوز هم وقتی یاد آن روزها و به ویژه دوازدهم اسفند سال ۸۰ می‌افتیم، ناخودآگاه ترس وجودمان را می‌گیرد و البته خوشحالیم که عابدزاده اکنون در کنار ماست.

منبع: خبـر ورزشی