به گزارش زیرنویس، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۱۱ اسفند رأی گیری در دو هزار و ۳۰۲ حوزه انتخابیه اصلی و فرعی آذربایجان غربی برگزار شد. پس از پایان فرآیند رأی گیری، آرای حوزه‌های انتخابیه شهرستان‌ها شمارش و از سوی ستاد انتخابات آذربایجان غربی اعلام می‌شود. تاکنون نتایج برخی از حوزه‌های انتخابیه […]

به گزارش زیرنویس، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۱۱ اسفند رأی گیری در دو هزار و ۳۰۲ حوزه انتخابیه اصلی و فرعی آذربایجان غربی برگزار شد.

پس از پایان فرآیند رأی گیری، آرای حوزه‌های انتخابیه شهرستان‌ها شمارش و از سوی ستاد انتخابات آذربایجان غربی اعلام می‌شود.

تاکنون نتایج برخی از حوزه‌های انتخابیه شهرستان‌ها در استان آذربایجان غربی اعلام شده ولی هنوز آمار حوزه انتخابیه ارومیه اعلام رسمی نشده است.

بنا به اعلام ستاد انتخابات آذربایجان غربی ۲ میلیون و ۵۶۴ هزار نفر در آذربایجان غربی واجد شرایط رأی دادن بودند که از این تعداد، یک میلیون و ۳۰۰ هزار و ۲۵۹ نفر آقا و یک میلیون ۲۶۴ هزار و ۴۵۴ نفر خانم بودند.

همچنین ۱۴۱ هزار و ۶۵ نفر رأی اولی در آذربایجان غربی امسال پای صندوقهای رأی رفتند که از این تعداد نیز سهم دختران ۶۸ هزار و ۸۸۹ نفر و سهم پسران ۷۲ هزار و ۱۷۶ نفر بود.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، ۱۱ اسفند امسال همزمان با سراسر کشور در ۱۰ حوزه انتخابیه آذربایجان غربی برگزار شد.

حوزه انتخابیه مهاباد:

اعلام نتایج انتخابات مجلس دوازدهم در آذربایجان غربی

سلام ستوده با کسب ۱۵ هزار و ۸۸۵ رأی در انتخابات ۱۱ اسفند به عنوان نماینده مردم این شهرستان در مجلس دوازدهم انتخاب شد.

پس از پایان شمارش آرای این حوزه انتخابیه سلام ستوده با ۱۵ هزار و ۸۸۵ رأی از مجموع ۴۱ هزار و ۲۸۶ رأی صحیح و کسب ۳۸ درصد آرای اخذ شده منتخب مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی شد.

حوزه انتخابیه خوی:

اعلام نتایج انتخابات مجلس دوازدهم در آذربایجان غربی

عادل نجف زاده با کسب بیشترین آرا به عنوان نماینده حوزه انتخابیه خوی و چایپاره در مجلس دوازدهم انتخاب شد.

عادل نجف‌زاده با ۴۹ هزار و ۱۳۴ رأی، در مجموع نزدیک به ۳۰ درصد آرای مردم حوزه انتخابیه خوی و چایپاره را از آن خود کرد.

حوزه انتخابیه سلماس:

اعلام نتایج انتخابات مجلس دوازدهم در آذربایجان غربی

یعقوب رضازاده با کسب بیشترین آرا به عنوان نماینده این شهرستان در مجلس دوازدهم انتخاب شد.

یعقوب رضازاده با ۱۹ هزار و ۱۳۳ رأی در مجموع ۲۴.۸۳ درصد آرای مردم شهرستان سلماس را از آن خود کرد.

حوزه انتخابیه نقده – اشنویه:

اعلام نتایج انتخابات مجلس دوازدهم در آذربایجان غربی

عبدالکریم حسین‌زاده با کسب ۳۶ هزار و ۴۱۶ رأی از مجموع آرای مأخوذه در این حوزه به عنوان نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس دوازدهم انتخاب شد.

در این حوزه انتخابیه همچنین علی پیام با ۳۰ هزار و ۷۷۷ رأی و جمال امین‌عشایری با هشت هزار و ۸۷۶ رأی در جایگاه‌های بعدی قرار داشتند.

منبع: مـهر