در کنفرانس مطبوعاتی از اوسمار ویرا پرسیده‌اند مقابل نفت‌وگاز گچساران بیرانوند بازی می‌کند یا امیررضا رفیعی؟! یعنی یک خبرنگار از خودش نمی‌پرسد چرا سرمربی پرسپولیس باید ارنج تیمش را ۳۶ ساعت قبل از بازی لو بدهد؟ سؤال بعدی هم این است که آقای ویرا! چرا شما مشکی می‌پوشید؟!  حالا تصور کنید این مربی خارجی که […]

- ماجرای کنفرانس سرمربی پرسپولیس و سوالات عجیب خبرنگاران

در کنفرانس مطبوعاتی از اوسمار ویرا پرسیده‌اند مقابل نفت‌وگاز گچساران بیرانوند بازی می‌کند یا امیررضا رفیعی؟! یعنی یک خبرنگار از خودش نمی‌پرسد چرا سرمربی پرسپولیس باید ارنج تیمش را ۳۶ ساعت قبل از بازی لو بدهد؟ سؤال بعدی هم این است که آقای ویرا! چرا شما مشکی می‌پوشید؟! 

حالا تصور کنید این مربی خارجی که به هر حال مهمان ماست، چه فکری در مورد خبرنگاران و رسانه‌های ایرانی می‌کند؟! باز خدا رحم کرد در کنفرانس قبل از بازی در مورد قورمه‌سبزی و دوغ گلپایگان از طرف نپرسیده‌اند! به نظر می‌رسد جامعه رسانه‌ای گاهی اوقات باید یک سوزن هم به خودش بزند و سردبیران حداقل بعضی مواقع به این فکر کنند که چه خبرنگاری را با چه طرز فکر و سابقه‌ای به کنفرانس مطبوعاتی می‌فرستند؟ خیلی وقت‌ها یک سؤال بد و بی‌جا ذهنیت‌ها را نسبت به کل جامعه رسانه‌ای خراب می‌کند و به قول معروف تر و خشک با هم می‌سوزند. حالا بماند که در بعضی از کنفرانس‌ها هم عده‌ای خبرنگارنما در واقع «آدم» بعضی از مربیان هستند و سؤالی را می‌پرسند که آنها خوش‌شان بیاید! در مورد این قشر خاص واقعاً صحبتی نمی‌ماند اما ایراد اصلی متوجه سردبیرانی است که هر خبرنگاری را به کنفرانس می‌فرستند و حتی سؤالی که قرار است رسانه مورد نظر از سرمربی تیم پرطرفداری بپرسد را هم با او هماهنگ نمی‌کنند.

منبع: خبـر ورزشی