رمزگشایی از یک زبان محرمانه؛ زبان جهانی گارسون‌ها را بیاموزید
رمزگشایی از یک زبان محرمانه؛ زبان جهانی گارسون‌ها را بیاموزید

اعتمادآنلاین نوشت: نگاه‌‌ یا ایما و اشاره، سر تکان دادن یا حرکت‌ دست، زبانی است که گارسون‌ها در رستوران‌های بزرگ جهانی برای خود ابداع کرده‌اند. مجله آلمانی فوکوس در گزارشی نوشت: وقتی رستوران مملو از مشتری باشد، کارمندان راهی جز برقراری ارتباط با یکدیگر از راه‌های غیرزبانی ندارند. این مساله برای انجام سریع کار امری بسیار […]

- رمزگشایی از یک زبان محرمانه؛ زبان جهانی گارسون‌ها را بیاموزید

اعتمادآنلاین نوشت: نگاه‌‌ یا ایما و اشاره، سر تکان دادن یا حرکت‌ دست، زبانی است که گارسون‌ها در رستوران‌های بزرگ جهانی برای خود ابداع کرده‌اند.

مجله آلمانی فوکوس در گزارشی نوشت: وقتی رستوران مملو از مشتری باشد، کارمندان راهی جز برقراری ارتباط با یکدیگر از راه‌های غیرزبانی ندارند.

این مساله برای انجام سریع کار امری بسیار حائز اهمیت است.

این مجله، بعد از رصد و زیر نظر قرار دادن شماری از رستوران‌ها در نقاط مختلف جهان به این نتیجه جالب و البته مهم رسید.

وقتی فرد مشهوری وارد رستوران می‌شود

زمانی که گارسون دست خود را بلند می‌کند و علامت V را با انگشت اشاره و وسط نشان می‌دهد به آن معنی است که یک شخصیت مهم و شاید بسیار مهم VIP در رستوران حضور دارد.

همچنین اگر این علامت پیروزی با نشان دادن اوکی با شست دست به همراه اشاره به آشپزخانه باشد، بیانگر آن است که شخصیت جزو افراد بسیار مهم است.

جشن تولد مشتری

اگر جشن تولدتان را در رستوران برگزار می‌کنید، پرسنل رستوران‌های معروف در یک چشم به هم زدن از این مساله مطلع می‌شوند و بر این اساس عمل می‌کنند و شاید حتی شما را با یک حرکت ویژه غافلگیر کنند و باعث شوند جشن شما فراموش‌ناشدنی شود.

به نوشته این مجله آلمانی، اگر گارسون به ناف خود اشاره کند، همکارانش متوجه می‌شوند که قرار است جشن تولدی برگزار شود.

رفتارها در بریتانیا و ایالات متحده

در بریتانیا اگر واژه VNP در کنار اسم مشتری نوشته شود، گارسون با این کار خود به همکارانش خبر می‌دهد که فرد مذکور مشتری خوبی است (و انعام خوبی می‌دهد).

در بریتانیا همچنین اگر گارسون به همکارانش بگوید که لطفا Tetley’s را تغییر دهید به این معنی نیست که نوشیدنی باید عوض شود، بلکه به آنها اطلاع می‌دهد که پلیس را خبر کنید.

در ایالات متحده اگر گارسون واژه Campers را بر زبان بیاورد، به این معنی است که مهمانان رستوران مدت‌زمان زیادی است که آنجا نشسته‌اند و باید کسی وارد عمل شود و آنها را مجبور به ترک میز یا سفارش مجدد کند.

میز ۱۷

وقتی مدیر رستوران به کارمندان یا کارمندی بگوید که برو ببین همکارت در میز ۱۷ چه‌کار دارد چند مساله مطرح می‌شود.

ابتدا مربوط به کارمندانی است که معمولاً از زیر کار در می‌روند و سعی می‌کنند مدت زیادی را در دستشویی بگذرانند، این دستور مدیر به آن معنی است که برو همکارت را از دستشویی صدا کن تا سر کار خود برگردد.

این اصطلاح همچنین می‌تواند اشاره‌ای به دیگر کارمندان باشد که همکار آنها یعنی گارسون خسته شده و نیاز به استراحت کوتاهی دارد یا اینکه باید به دستشویی برود پس باید جای او را پر کنند.

وقتی هم گارسون دست خود را روی سینه‌اش قرار می‌دهد به آن معنی است که نیاز به کمک دارد یا اینکه حجم سفارش‌ها بسیار زیاد شده‌ است.

منبع: اطلاعات انلاین