به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس استان همدان، عباس نجفی در جمع خبرنگاران با اعلام مطلب فوق افزود: برنامه کنترل جامع، خشونت داریم و در زمینه توهین، کارگاههای لازم برای مشاغلی که در این زمینه در معرض خطر هستند، برگزار شده است وی گفت: در حوزه اطلاع‌رسانی به مردم برای افزایش اطلاعات حقوقی فعالیت خوبی […]

- توهین، بالاترین جرم در همدان است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس استان همدان، عباس نجفی در جمع خبرنگاران با اعلام مطلب فوق افزود: برنامه کنترل جامع، خشونت داریم و در زمینه توهین، کارگاههای لازم برای مشاغلی که در این زمینه در معرض خطر هستند، برگزار شده است

وی گفت: در حوزه اطلاع‌رسانی به مردم برای افزایش اطلاعات حقوقی فعالیت خوبی انجام نشده است.

معاون قضایی ، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان با بیان اینکه از ظرفیت همه دستگاه‌ها برای جلوگیری از تشکیل پرونده های قضایی باید استفاده شود، خاطرنشان کرد: از فضای مجازی برای افزایش آگاهی حقوقی مردم و جلوگیری از تشکیل پرونده های متعدد و همچنین افزایش مطالبات مردمی در خدمات رسانی به آنها باید استفاده شود.

نجفی با اشاره به اینکه برخی دستگاههای اجرایی نسبت به نگهداری تجهیزات احساس مسوولیت لازم را ندارند، خاطرنشان کرد: شرکت توانیر می تواند کابل خود نگهدار را به جای سیم های مسی استفاده کند تا زمینه های سرقت کابل کاهش یافته و شاهد خسارات میلیاردی به شرکت های دولتی نباشیم.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان ادامه داد: بسیاری از پرونده ها از جمله دعاوی مربوط به تعویض پلاک که تشکیل می شود می تواند در مراحل اولیه حل و فصل شده و درگیری به دادسراها کشیده نشود.

وی با اعلام اینکه با همکاری بانکها میزان پرونده های صدور حکم رشد در این استان به تعداد ۲ هزار و ۸۰۰ فقره کاهش یافته است، افزود: مراکز مشاوره ای درکاهش تعداد پرونده طلاق موثر است و در همدان مراکز مشاوره رایگان راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه در حال راه اندازی پنج مرکز مشاوره در شهرستانهای رزن، اسدآباد، فامنین، نهاوند، تویسرکان و ملایر هستیم، اظهار داشت: در این مراکز مشاوره های روانشناسی، مذهبی و حقوقی ارائه می شود.

معاون قضایی ، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان با اشاره به اینکه مشاوره ها، نقش مهمی در تصمیم گیری موثر قاضی دارد و برای نوجوانان رویکرد اصلاح گرایانه است، یادآور شد: مراکز مهر برای ملاقات فرزندان طلاق است که قبلا در کلانتری ها انجام می شد و اکنون در مکانهای آرامی که به آنها اختصاص داده شده است، انجام می شود.

وی با بیان اینکه مشاوره اطفال نیز در دادگستری همدان راه اندازی شده تاکید کرد: نوجوانان در کانون اصلاح و تربیت و در یک محیط خدمات آموزشی، پرورش پیدا می کنند.

نجفی درباره تفاوت آمار طلاق از سوی دستگاههای مختلف گفت: دقیق ترین آمار طلاق را سازمان ثبت احوال می دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه آموزش مشاوران املاک و خودرو را اجرا می کنیم تا مانع از افزایش بی رویه پرونده ها باشیم ، افزود: برخی بیسوادها مشاور املاک گرفته اند.

نجفی گفت: آموزش های حقوقی را برای یک هزار و ۲۰۰ نفر بمدت ۱۲ ساعت با حضور همکاران قضایی آموزش اجرا کرده ایم و نفرات شرکت کننده در این کلاسها باید نمره بالای ۱۲ بگیرند که اغلب بالای ۵۰ درصد ریزش دارند.

۴۶

منبع: خبـرآنلاین