دادگاه جرایم امنیتی کشور مصر، حکم اعدام محمد بدیع، رهبر گروه اخوان‌المسلمین، و هفت تن دیگر از اعضای بلندپایه این گروه را صادر کرد. به گزارش زیرنویس، رسانه‌های رسمی مصر روز دوشنبه گزارش دادند که رهبر گروه اخوان المسلمین به همراه هفت تن دیگر از اعضای ارشد این گروه با رأی دادگاهی در مصر به […]

دادگاه جرایم امنیتی کشور مصر، حکم اعدام محمد بدیع، رهبر گروه اخوان‌المسلمین، و هفت تن دیگر از اعضای بلندپایه این گروه را صادر کرد.

به گزارش زیرنویس، رسانه‌های رسمی مصر روز دوشنبه گزارش دادند که رهبر گروه اخوان المسلمین به همراه هفت تن دیگر از اعضای ارشد این گروه با رأی دادگاهی در مصر به اعدام محکوم شدند.

اداره جرایم تروریستی و امنیتی در دادگاه امنیت کشور مصر برای سومین بار متوالی برای محمد بدیع، رهبر سابق اخوان المسلمین حکم اعدام صادر کرد.

در این پرونده که بررسی آن از سال ۲۰۲۱ شروع شده، ۳۷ تن دیگر از اعضای گروه اخوان‌المسلمین به مجازات حبس ابد، ۶ تن دیگر به ۶ سال حبس و ۷ تن به ۱۰ سال حبس محکوم شدند. ۲۱ متهم نیز تبرئه شدند.

در این پرونده، رهبر اخوان‌المسلمین و رهبران بلندپایه این گروه متهم شده‌اند که برای تغییر نظام حکمرانی مصر برنامه‌ریزی کرده‌اند و در این راه اقدام به هدف قرار دادن افراد و پایگاه‌های نیروهای مسلح و پلیس و دیگر مراکز عمومی کردند.

این پرونده همچنین این افراد را متهم کرده که از «تروریسم» برای رسیدن به اهداف خود، استفاده کرده است.

در همین ارتباط، «حسام عیسی» معاون وقت نخست‌وزیر مصر اعلام کرد که شورای وزیران تصمیم گرفت جماعت اخوان المسلمین را سازمانی «تروریستی» اعلام کند.

وی اخوان المسلمین را گروهی «جنایتکار» و عامل «ناآرامی» در مصر دانست و گفت: این گروه تعدادی پلیس و شمار زیادی از شهروندان مصری را به قتل رسانده است.

محمد بدیع و ۹ عضو دیگر اخوان‌المسلمین در سال ۱۴۰۰ در رابطه با پرونده فرار زندانیان و قتل نیروهای پلیس در جریان انقلاب سال ۲۰۱۱ به حبس ابد محکوم شده بودند.

منبع: مـهر