به گزارش زیرنویس، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه هجدهمین همایش سراسری مدیران و روسای پلیس راهور فراجا در گفتگو با خبرنگار زیرنویس گفت: یکی از مصوبات شورای عالی ایمنی حمل و نقل کشور که در برنامه هفتم توسعه مراحل پایانی آن در دستور کار است، نهادها را سامان دهی خواهد کرد و‌ […]

به گزارش زیرنویس، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه هجدهمین همایش سراسری مدیران و روسای پلیس راهور فراجا در گفتگو با خبرنگار زیرنویس گفت: یکی از مصوبات شورای عالی ایمنی حمل و نقل کشور که در برنامه هفتم توسعه مراحل پایانی آن در دستور کار است، نهادها را سامان دهی خواهد کرد و‌ وزارت راه و شهرسازی مسئول حوزه ترانزیت خواهد شد.

بذرپاش در ادامه با اشاره به چندین برنامه خوب در احکام برنامه هفتم توسعه، گفت: ما امسال شاهد رشد ۴۰ درصدی ترانزیت جاده ای در کشور بودیم که با همکاری پلیس راهور انجام شد و پلیس راهور در این خصوص کنار وزارت راه بود و همانطور که اقداماتی را در حوزه سخت افزار انجام داده ایم، هم زمان در حوزه نرم افزار هم در حال فعالیت هستیم.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: از هفته آینده با کشور ارمنستان و ترکمنستان توافقات خوبی را انجام خواهیم داد و عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد و هفته آینده با حضور رئیس جمهور گذر منجیل رودبار بازگشایی خواهد شد.

بذرپاش درخصوص حوزه ایمنی و موضوع هوشمند سازی در حوزه حمل و‌نقل گفت: باید برای دوربین های نظارتی واگذاری های لازم را انجام دهیم. این برنامه ها هرچه از دولت فاصله بگیرد، اثر بخشی و ماندگاری بیشتر و سریعتر انجام خواهد شد. بنابراین به دلیل منابع محدود، دوربین ها باید تامین و‌تجهیز شوند. در غیر این صورت شاهد رشدی در این زمینه نخواهیم بود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: موضوع سامانه های کنترل سرعت که در اتوبوس ها نصب شده است، در وسایل نقلیه سنگین هم نصب و بسیار اثر بخش خواهد بود.

بذرپاش با بیان اینکه نگهداشت ۲۸۰ هزار راه اصلی و فرعی بسیار پرزحمت است، گفت: باید بتوانیم با شرایط اقلیمی این کار بسیار سخت را به سرانجام برسانیم و این اقدام در حال اجرا است.

بذرپاش از تغییر مدل آسفات در راه سازی خبر داد و گفت: تغییر مدل آسفالت برای راه سازی در دستور کار است تا بتوانیم در شرایط اقلیمی متفاوت، اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی در آخر گفت: رتبه بندی گواهینامه نیز در دستور کار است تا افراد متخلفی که به طور مکرر دچار تخلف می شوند با فردی که یک تخلف هم ندارد، متفاوت باشد و ما در دولت آماده ایم تا این تصمیمات را اجرایی کنیم.

منبع خبر: رکنـا