به گزارش زیرنویس به نقل از شمانیوز،یارانه تشویقی که در قالب کالابرگ الکترونیکی پرداخت می‌شود، از تابستان امسال به سرپرستان دهک‌های یک تا سه درآمدی تعلق می‌گرفت، اما از مهرماه شامل سرپرستان دهک‌های درآمدی چهار، پنج، شش و هفت نیز می‌شود. آنطور که محاسبات دوستان در وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی نشان می‌دهد فعلا […]

به گزارش زیرنویس به نقل از شمانیوز،یارانه تشویقی که در قالب کالابرگ الکترونیکی پرداخت می‌شود، از تابستان امسال به سرپرستان دهک‌های یک تا سه درآمدی تعلق می‌گرفت، اما از مهرماه شامل سرپرستان دهک‌های درآمدی چهار، پنج، شش و هفت نیز می‌شود. آنطور که محاسبات دوستان در وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی نشان می‌دهد فعلا جمعیت هدف طرح یارانه تشویقی ۶۱ میلیون ایرانی هستند و همین عدد اهمیت بالای طرح طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک را مشخص می‌کند.

یارانه تشویقی که در قالب طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی طراحی شده، بدون اعمال شرط خرید ۲۰۰ هزار تومانی تعلق می‌گیرد و طبق وعده اعلام شده از سوی وزارت رفاه این طرح به‌مدت سه ماه یعنی از ۱۷ بهمن تا ۱۷ اردیبهشت سال آینده ادامه خواهد داشت.

شرط استفاده از کالابرگ الکترونیکی تا الان به‌شکلی بود که اگر هر یک از هموطنان ۲۰۰ هزارتومان از مبلغ یارانه ماهانه را از میان ۱۱ قلم کالای اساسی خریداری می‌کرد، ۱۲۰ هزار تومان اعتبار مضاعف یا همان یارانه تشویقی دریافت می‌کرد، اما با اجرای طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی، شرط خرید ۲۰۰ هزار تومانی کنار گذاشته شده است.

پرداخت یارانه نقدی از بهمن امسال با سروشکل تازه و زمان‌بندی جدیدی انجام می‌شود. طبق برنامه قرار است بیستم هر ماه یارانه افرادی که تحت‌پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی کشور قرار دارند، واریز شود. بیست و پنجم هر ماه یارانه افراد حاضر در دهک‌بندی درآمدی یک تا سه پرداخت خواهد شد. سی‌ام هر ماه موعد پرداخت یارانه نقدی و معیشتی سایر خانوارهاست و یارانه دارو و هزینه حمل‌ونقل و ذخیره‌سازی سوخت نیز از ابتدای هر ماه واریز خواهد شد.