رقابت‌های جام حذفی برگزار با ورود تیم‌های لیگ برتری در مرحله یک شانزدهم نهایی تنور فوتبال در سرمای زمستان داغ شد. سه قدرت بزرگ فوتبال یعنی استقلال، پرسپولیس و سپاهان به میدان آمدند، استقلال حذف شد و دو بزرگ دیگر با پیروزی مشابه سه بر صفر به مرحله بعد رفتند. وجه تشابه سپاهان و پرسپولیس […]

- وجه مشترک استقلال و پرسپولیس در جام حذفی/ پرسپولیس گل‌های مشابه زد، استقلال خورد!

رقابت‌های جام حذفی برگزار با ورود تیم‌های لیگ برتری در مرحله یک شانزدهم نهایی تنور فوتبال در سرمای زمستان داغ شد. سه قدرت بزرگ فوتبال یعنی استقلال، پرسپولیس و سپاهان به میدان آمدند، استقلال حذف شد و دو بزرگ دیگر با پیروزی مشابه سه بر صفر به مرحله بعد رفتند.

وجه تشابه سپاهان و پرسپولیس پیروزی در این مرحله، میزبانی و نتیجه مشابه با سه گل بود اما جالبی است که بین استقلال و پرسپولیس هم وجه تشابه در جامعه حذفی وجود داشت!

استقلال در رفسنجان در هر نیمه یک گل خورد و هر دو گل با توجه به ضعف این تیم در عمق خط دفاعی و ناهماهنگی بین مدافعان به یک شکل به ثمر رسید. استقلال از یک نقطه ضعف دو بار آسیب دید و نتوانست به بازی برگردد و حذف شد.

این مسئله یعنی گل‌های مشابه در بازی پرسپولیس هم به چشم آمد. پرسپولیس هم گل‌های اول و دومش را کاملا به یک شکل زد، مهدی ترابی و دانیال اسماعیلی‌فر هر دو آشکارا قصد سانتر توپ را داشتند که با اشتباه خط دفاع و دروازه‌بان تیم لیگ یکی توپ به تور دروازه رسید.

گل سوم پرسپولیس هم اگرچه روی یک کار تیمی تمرین شده به ثمر رسید اما باز نقش اصلی را خط دفاعی و دروازه‌بان تیم حریف بازی کردند که در شلوغی و سردرگمی جلوی دروازه فرصت ضربه به عیسی آل‌کثیر را دادند!

این گل‌های مشابه در بازی استقلال و پرسپولیس در جام حذفی وجه تشابه دو تیم پرطرفدار پایتخت بود. البته استقلال گل‌های مشابه خورد و پرسپولیس گل‌های مشابه زد!

بیشتر بخوانید: عامل حذف استقلال از راه رسید؛ پسر پرسپولیسی که ناگهان در تیمش هشت‌پا شد!

منبع: خبـر ورزشی