صلاحیت متولی فوتبال مشهد برای ادامه کار رد شد!
صلاحیت متولی فوتبال مشهد برای ادامه کار رد شد!

شهرآرا نوشت: علیرضا تاج فیروز در خصوص موضوع ابطال فرایند انتخابات هیات فوتبال خراسان رضوی، اظهارکرد: هرچقدر می‌خواهیم اخلاقی رفتار کنیم، اما ظاهرا دوستان خیلی اخلاق‌مدار نیستند. خیلی شفاف و روشن، موضوع این است که اقای اصولی از بین ۵ نفر کاندیدا تایید صلاحیت نشدند و ۴ نفر از دیگر کاندیدا تایید صلاحیت خود را […]

اتفاق عجیب: صلاحیت متولی فوتبال مشهد برای ادامه کار رد شد!

شهرآرا نوشت: علیرضا تاج فیروز در خصوص موضوع ابطال فرایند انتخابات هیات فوتبال خراسان رضوی، اظهارکرد: هرچقدر می‌خواهیم اخلاقی رفتار کنیم، اما ظاهرا دوستان خیلی اخلاق‌مدار نیستند. خیلی شفاف و روشن، موضوع این است که اقای اصولی از بین ۵ نفر کاندیدا تایید صلاحیت نشدند و ۴ نفر از دیگر کاندیدا تایید صلاحیت خود را از دستگاه‌های نظارتی گرفتند. آقایان ترکی، قدیری رضوی راد و قربانیار تایید صلاحیت شدند که آقای قربانیار با توجه به اینکه به عنوان معاون در اداره کل ورزش و جوانان استان مشغول هستند انصراف خواهند داد و ۳ نفر با هم رقابت می‌کنند.

وی افزود: متاسفانه دوستان چند ماه است موضوع انتخابات هیات فوتبال خراسان رضوی را طولانی می‌کنند. خب بعد از اینکه ما در اداره کل ورزش و جوانان استان به فدراسیون فوتبال نامه ارسال کردیم و افراد تایید صلاحیت شده را در آن ذکر کردیم، عملا فدراسیون بهانه‌ای برای برگزاری مجمع نداشت، اما از آن روز به هر دلیلی مجمع را برگزار نکردند که دلیل آن مشخص است آن هم اینکه صلاحیت نفر پنجم را بگیرند یا رایزنی کنند.

تاج فیروز ادامه داد: اکنون که به اینجای کار رسیدند که می‌دانند همین سه یا چهار نفر مورد تایید هستند در این بازی افتادند که اساسنامه فدراسیون یا هیات فوتبال، به دلیل اینکه مدت فرآیند برگزاری مجمع طولانی شده ابطال است و باید ثبت نام مجدد انجام شود!

وی افزود: حالا سوال این است که اگر نفر چهارم و پنجم تایید می‌شدند و در اصل سرپرست فعلی هیات فوتبال استان رد نمی‌شد، اساسنامه مشکلی نداشت؟ الآن مشکل دار شده است؟ چرا همان زمان که نامه ارسال کردیم مجمع را برگزار نکردند یا به ما اعلام نکردند؟

مدیر کل اداره ورزش و جوانان خراسان رضوی در ادامه گفت: دو یا ۳ ماهی می‌شود که حراست اداره کل ورزش و جوانان پاسخ خود را ارائه داده است، چرا از آن زمان مجمع را برگزار نکردند؛ گفتند بعد از جام ملت‌های آسیا مجمع را برگزار می‌کنند، بعد جام هم امروز و فردا کردند و کار رسیده به اینجا که با خط دهی خاصی عنوان کنند فرآیند قبلی ابطال است.

تاج فیروز در خصوص مطالبات جامعه فوتبالی، عنوان کرد: در فضای مجازی پیشکسوتان و جامعه فوتبال مطالباتی را دنبال می‌کنند که مطالبه به حق آن‌هاست که چرا تا کنون مجمع برگزار نشده است؟ دوستان باید پاسخگو باشند. ۱۸ دی ماه برای فدراسیون نامه ارسال کردیم که اداره کل آمادگی برگزاری انتخابات را دارد، اما تقریبا دو ماه است که تلاش می‌کنند که صلاحیت فردی که رد صلاحیت شده را بگیرند و حالا که دیدند نمی‌شود کل فرایند را می‌خواهند زیر سوال ببرند.

وی افزود: طی این مدت دوستان ورزشی و جامعه فوتبال مطالبات به حقی دارند، اگر بخواهد با این روال پیش رود فکر کنم مجبور شویم هیات فوتبال را از لیست هیات‌های ورزشی استان خط بزنیم اگر بناست که فدراسیون برای فوتبال استان تصمیم بگیرد خود فدراسیون هم مدیریت کند، ما در این مدت تحت فشار جامعه فوتبالی به ویژه پیشکسوتان هستیم، یک نفر دیگر کار می‌کند یک نفر دیگر باید پاسخگو باشد.

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی در خصوص نظارت این نهاد بر مجامع هیئات ورزشی، اظهار کرد: اداره کل باید نظارت داشته  باشد، حوزه فوتبال مطالبه مردمی، جامعه فوتبالی و پیشکسوتان است، لذا باید بر هیات فوتبال مانند سایر هیات‌ها نظارت داشته باشد. ما بنایی بر دخالت نداریم، اما نمی شود نظارت را نادیده گرفت.

تاج فیروز در خصوص موضع فدراسیون فوتبال، تصریح کرد: موضع آقای تاج، موضع هیات رئیسه است و موضع هیات رئیسه بر آقای اصولی است، چون ایشان عضو هیات رئیسه هستند؛ دلیلی برای عدم برگزاری مجمع نمی‌بینم. با استقلال کامل هیات موافقم، اما به شرطی که شرط استقلال رعایت شود. می‌گویند ما مستقلیم و خودمان تصمیم می‌گیریم، اما این نمی‌شود که در زمین، ساختمان اداری و اموالی که مالکیت آن متعلق به اداره کل ورزش و جوانان است حضور داشته باشند و استفاده کنند، ولی اداره کل ورزش و جوانان کاری به کارشان نداشته باشد! ایرادی ندارد، اعلام استقلال کنند، همان ساختمان و دفاتر شهرستان را تحویل دهند، کما اینکه اگر همین روال پیش رود همین کار را می‌کنیم، بعد کامل اعلام استقلال کنند، ما نیز استقبال می‌کنیم.

منبع: اطلاعات انلاین