تیرباران ۷نفر بعد از پیروزی انقلاب؛ ماجرا چه بود؟
تیرباران ۷نفر بعد از پیروزی انقلاب؛ ماجرا چه بود؟

خبرآنلاین نوشت: شامگاه دوشنبه ۱۴ اسفند، سه هفته پس از پیروزی انقلاب، ۷نفر به اتهام لواط در زندان قصر تهران و غسالخانه‌ی عمومی شیراز به حکم دادگاه انقلاب تیرباران شدند. ماجرا از این قرار بود که روز یک‌شنبه ۱۳ اسفند، جوانی دانشجو به کمیته‌ی امام مستقر در مسجد خیابان آریانا، شکایت کرد که چهار مرد […]

- تیرباران ۷نفر بعد از پیروزی انقلاب؛ ماجرا چه بود؟

خبرآنلاین نوشت: شامگاه دوشنبه ۱۴ اسفند، سه هفته پس از پیروزی انقلاب، ۷نفر به اتهام لواط در زندان قصر تهران و غسالخانه‌ی عمومی شیراز به حکم دادگاه انقلاب تیرباران شدند. ماجرا از این قرار بود که روز یک‌شنبه ۱۳ اسفند، جوانی دانشجو به کمیته‌ی امام مستقر در مسجد خیابان آریانا، شکایت کرد که چهار مرد مسلح او را به عنوان رساندن به مقصد سوار اتوبوس کرده و در پارکینگی واقع در انتهای خیابان آریانا، مورد ضرب و شتم و تجاوز قرارش داده‌اند. در پی این شکایت چند تن از ماموران مسلح کمیته به محل رفتند، و پس از جست‌وجو چهار متهم را شناسایی کردند. متهمان در نهایت در ساعت ۴ بامداد روز دوشنبه ۱۴ اسفند به دام افتادند و تسلیم دادگاه انقلاب اسلامی شدند. روزنامه‌ی اطلاعات فردای آن روز در پی اعلام این خبر نوشت:

بازجویی از متهمان بی‌درنگ آغاز شد و سرانجام در ساعت ۷ بعدازظهر دیروز [دوشنبه ۱۴ اسفند] به جرم خود اعتراف کردند و گفتند، جوان دانشجو را به عنوان مسافر، از خیابان عباس‌آباد سوار کردند و در پارکینگ، پس از یک سلسله مجادله و کشمکش به او تجاوز کردند. آنان هم‌چنین اعتراف کردند که دست به راهزنی می‌زدند و تاکنون در همین راه به یک پسر و یک دختر دیگر نیز تجاز کرده‌اند. تحقیقات بیش‌تر از آن‌ها نشان داد که پیش از این نیزه چنین عمل‌هایی می‌کرده‌اند و در دادگستری رژیم سابق، محکومیت‌هایی داشته‌اند.

دادگاه انقلاب اسلامی پس از شنیدن اعترافات و اقرار صریح و مدافعات این گروه وارد شور شد و آنان را به اعدام محکوم کرد. نیم ساعت پس از صدور رای، مجرمان در زندان قصر جلوی جوخه‌ی آتش ایستادند و حکم درباره‌ی آنان اجرا شد. محکومان در آخرین لحظات حیات به خبرنگار اطلاعات که در محل اجرای حکم حضور داشت، گفتند: «ما به اعمال‌مان اعتراف کرده‌ایم و مجازات‌مان مرگ است.»

متن رای دادگاه انقلاب اسلامی

در ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه‌ی دیروز [دوشنبه ۱۴ اسفند ۵۷] حکم دادگاه انقلاب اسلامی به شرح زیر قرائت شد و جوخه‌ی آتش محکومین را تیرباران کرد:

بسمه‌تعالی

درباره‌ی ارتکاب عمل لواط متهمین چهارگانه: غلامرضا دولت‌آبادی، حسن داودی، کریم میرزایی و کریم بیده که مشخصات‌شان در پرونده‌ی مذکور است، نظر به این‌که از طریق اقرار جرم‌شان ثابت شد و هرکدام چهار فقره اقرار کرده‌اند، به حکم شرع مقدس اسلام محکوم به اعدام می‌شوند تا عبرت دیگران قرار گیرند بلکه این اعمال زشت از جامعه‌ی مسلمانان به کلی از بین برود.

دادگاه انقلاب اسلامی

۳ افغانی به جرم تجاوز در شیراز اعدام شدند

شیراز – ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه‌ی دیشب [شامگاه دوشنبه ۱۴ اسفند ۵۷] ۳ افغانی به نام‌های رضا تهرانی، بهمن بهرام‌زاده و زالی افغانی به جرم تجاوز به پسر ۱۶ ساله‌ای اعدام شدند. این سه افغانی که کارگر بودند پس از محاکمه در دادگاه شرعی به دستور حجت‌الاسلام طاهری تیرباران شدند و ابراهیم پسر ۱۶ ساله‌ای که عمل بر او واقع شده بود به صد ضربه شلاق محکوم و حکم درباره‌ی وی نیز اجرا شد.

حکم اعدام در غسالخانه‌ی عمومی شهر که در اختیار پاسداران انقلاب می‌باشد اجرا گردید.

منبع: اطلاعات انلاین