پرسپولیس با سرمربی جدید و برزیلی خود، پس از دو پیروزی متوالی لیگ برتری مقابل تراکتور تبریز و ذوب آهن اصفهان، توانست در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی، تیم نفت و گاز گچساران را شکست داده و به مرحله یک هشتم نهایی صعود کند. پس از پایان این مسابقه و برتری ۳ برصفر پرسپولیس، […]

- من را هم تشویق کنید!

پرسپولیس با سرمربی جدید و برزیلی خود، پس از دو پیروزی متوالی لیگ برتری مقابل تراکتور تبریز و ذوب آهن اصفهان، توانست در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی، تیم نفت و گاز گچساران را شکست داده و به مرحله یک هشتم نهایی صعود کند.

پس از پایان این مسابقه و برتری ۳ برصفر پرسپولیس، اوسمار ویرا در نشست خبری به شکلی طعنه آمیز گفت: با دو روش می‌توان کار یک مربی را آنالیز کرد؛ با نتایج و طرز بازی کردن بازیکنانش. در چند بازی اخیر آنچه که از بازیکنانم می‌خواستم درون زمین انجام دادند. ۱۰۰ در صد ارتباط بین هواداران و کادر فنی کمک می‌کند که تیم احساس بهتری داشته باشد. چند وقت پیش هم گفتم به تماشاگران قول می‌دهم تیمی خواهند دید که همیشه برای پیروزی خواهد جنگید. انرژی مثبتی که هواداران  به ما می‌دهند خیلی به ما کمک می‌کند و ما آن را احساس می کنیم. امیدوارم رابطه بین تیم و تماشاگران بیشتر و نزدیک‌تر شود تا تماشاگران بیشتری را درون استادیوم داشته باشیم یک تیم بزرگ بدون تماشاگران بزرگ وجود ندارد. 

اوسمار ویرا با شرایط خاصی به پرسپولیس آمد و بیشترین هجمه ها را متحمل نشد. نه هواداران و نه پیشکسوتان پرسپولیس موافق انتخاب سرمربی برزیلی به جای یحیی گل محمدی نبودند.

اغلب پیشکسوتان و طرفداران پرسپولیس، معتقد بودند کارنامه اوسمار ویرا چشمگیر نیست و این تیم نیاز به سرمربی بزرگ و شناخته شده تری دارد. این دسته همچنین عنوان کردند که دستیار یحیی گل محمدی از تجربه کافی برخوردار نیست و با توجه به اینکه قبل تر کمک مربی بوده است بنابراین نمی تواند رختکن پرسپولیس و بازیکنان بزرگ آن را کنترل کند.

گرچه علیرضا بیرانوند و سروش رفیعی به حمایت از اوسمار ویرا پرداختند اما این دو نیز مورد نقد و حمله طرفداران و حتی پیشکسوتان قرار گرفتند. با این وجود رضا درویش پای انتخاب خود ایستاد و اوسمار ویرا را انتخاب و از انتخاب خود هم حمایت کرد.

اوسمار ویرا امروز ۳ پیروزی متوالی در لیگ برتر و جام حذفی به دست آورده و حالا به خود حق می دهد از روی سکوها هم حمایت شود.

مصاحبه اوسمار ویرا پس از پیروزی ۳ برصفر در جام حذفی مقابل نفت و گاز گچساران، به خوبی نشان می دهد که او انتظار تشویق و حمایت از روی سکوها دارد. هرچند به نظر می رسد اوسمار ویرا برای رسیدن به این محبوبیت کمی عجله به خرج داده است یا اینکه شکست در بازی اول برابر آلومینیوم کمی این خواسته را به تعویق انداخته است.

اوسمار ویرا باید بداند کسب محبوبیت در تیم بزرگ پرسپولیس با یکی دو برد یا پیروزی و حذف تیم دسته اولی نفت و گاز گچساران (به رغم همه احترامی که باید برای تیم پیروز قربانی قائل شد) به دست نمی آید. سرمربی برزیلی برای کسب محبوبیت و تشویق از روی سکوها اول باید تیم های بزرگ تری را شکست دهد، دوم تیمش زیبا بازی کند (که زیبا بازی می کند) و البته همراه پرسپولیس جام بگیرد.

بیشتر بخوانید: فوری| خریدار بزرگ پرسپولیس چراغ سبز نشان داد!

منبع: خبـر ورزشی