گفت‌وگو با پسر ۱۶ ساله که نارنجک در دستانش منفجر شد
گفت‌وگو با پسر ۱۶ ساله که نارنجک در دستانش منفجر شد

دقایق اولیه بامداد روزگذشته دو نوجوان ۱۵ و ۱۶ ساله به حیاط خلوت یک منزل مسکونی در شهرک نجف رفتند تا با مواد اولیه‌ای که خریده بودند، نارنجک‌هایی برای ترقه بازی بسازند! اما همان نارنجک اول به دلیل گرمای دست آنان منفجر شد و صحنه رقت انگیزی را رقم زد. دو نوجوان از ناحیه دست […]

- گفت‌وگو با پسر ۱۶ ساله که نارنجک در دستانش منفجر شد

دقایق اولیه بامداد روزگذشته دو نوجوان ۱۵ و ۱۶ ساله به حیاط خلوت یک منزل مسکونی در شهرک نجف رفتند تا با مواد اولیه‌ای که خریده بودند، نارنجک‌هایی برای ترقه بازی بسازند! اما همان نارنجک اول به دلیل گرمای دست آنان منفجر شد و صحنه رقت انگیزی را رقم زد.

دو نوجوان از ناحیه دست و پا و صورت دچار جراحت و سوختگی شدند و شیشه‌های دو منزل دیگر نیز بر اثر موج شدید انفجار در حالی تخریب شد که با شکستن سنگ فرش‌های حیاط منزل نیز حفره‌ای در محل به وجود آمد. طولی نکشید که امدادگران اورژانس از راه رسیدند و دو مصدوم را به بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) انتقال دادند. در همین حال یکی از مصدومان که از چنگ مرگ گریخته بود پس از مداوای اولیه از مرکز درمانی مرخص شد، ولی دوست او به دلیل شدت عوارض ناشی از انفجارترقه، در بیمارستان تحت درمان قرارگرفت.

ازسوی دیگر گروهی از عوامل انتظامی به سرپرستی سرگرد امیررضا فعال (رئیس کلانتری معراج) عازم محل وقوع حادثه شدند و تحقیقات گسترده‌ای را برای شناسایی عاملان فروش غیرقانونی مواد اولیه نارنجک‌های دست ساز، آغاز کردند.

درهمین حال عباس نوجوان ۱۶ ساله که این انفجار مهیب در منزل آن‌ها رخ داده است، در گفت وگویی کوتاه گفت: دوستم امیر زنگ زد که با هم نارنجک درست کنیم که من هم همه لوازمی را که خریده بودم به داخل حیاط آوردم، اما هنوز اولین نارنجک را ساخته بودیم که در دست امیر منفجر شد.

دوستت چندساله است؟

۱۵ سال دارد.

سنگ ریزه هم داشتید؟

نه! سنگ‌ها را در ساخت ترقه استفاده نکرده بودیم!

لوازم اولیه را از کجا تهیه کردید؟

از یک ابزارفروشی خریدیم.

سنگ فرش‌های حیاط هم براثر انفجار تخریب شد؟

بله! شدت انفجار خیلی زیاد بود! شانس آوردیم که همزمان با انفجار پرت شدیم. چون همه مواد‌ها با هم منفجر شدند و شیشه‌های منازل اطراف هم شکست.

فقط از ناحیه صورت آسیب دیدی؟

نه! دست و پایم نیز دچار جراحت وسوختگی شد، اما دوستم آسیب بیشتری دید.

چه مقدار مواد اولیه خریدید؟

از هرنوع ۱۰۰ گرم خریدیم و ۵۵۰ هزار تومان هزینه کردم.

پشیمانی؟

خیلی! فقط از این که جان سالم به در بردیم خوشحالم. احتمال داشت این انفجار آخرین روز زندگی ما باشد!

شایان ذکر است ماموران کلانتری معراج در پی اعترافات نوجوان ۱۶ ساله عازم بولوار ذوالفقار شدند و بیش از ۳۲ کیلو گرم مواد پیش ساز مواد محترقه و تعداد زیادی نارنجک دستی را از ابزار فروشی کشف کردند. بررسی‌های بیشتر در این باره ادامه دارد.

منبع: روزنامه خراسان

+