علت بیماری قلبی و مرگبار آقای رئیس‌جمهور مشخص شد
علت بیماری قلبی و مرگبار آقای رئیس‌جمهور مشخص شد

به گزارش اطلاعات آنلاین به نقل از ام اس ان، نوشیدن نوشابه‌های حاوی شیرین کننده مصنوعی منجر به افزایش خطر فیبریلاسیون دهلیزی می شود. محققان چینی با مطالعه روی ۲۰۰ هزار پرونده بزرگسال انگلیسی که قبلا بیماری نداشتند، بعد از ۱۰ سال پیگیری متوجه این موضوع شدند. آنها دریافتند کسانی که بیش از دو لیتر، […]

ارتباط مستقیم میان نوشیدن ۷ قوطی کوکای رژیمی در هفته با بیماری قلبی جو بایدن

به گزارش اطلاعات آنلاین به نقل از ام اس ان، نوشیدن نوشابه‌های حاوی شیرین کننده مصنوعی منجر به افزایش خطر فیبریلاسیون دهلیزی می شود.

محققان چینی با مطالعه روی ۲۰۰ هزار پرونده بزرگسال انگلیسی که قبلا بیماری نداشتند، بعد از ۱۰ سال پیگیری متوجه این موضوع شدند.

آنها دریافتند کسانی که بیش از دو لیتر، تقریباً هفت قوطی، نوشیدنی‌های شیرین شده مصنوعی مانند نوشابه رژیمی در هفته می‌نوشیدند، ۲۰ درصد بیشتر از افرادی که این نوشیدنی‌ها را نمی‌نوشیدند، در معرض خطر ابتلا به فیبریلاسیون دهلیزی قرار گرفتند.

فیبریلاسیون دهلیزی، همچنین به عنوان آفیب شناخته می‌شود، که یک ریتم نامنظم قلب – آریتمی – است که از اتاق‌های فوقانی قلب شروع می‌شود. این بیماری که چهره‌های معروف مانند جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا را تحت تاثیر قرار داده است، سالانه ده‌ها هزار نفر را در ایالات متحده و انگلیس می‌کشد.

این یافته ها ماه‌ها پس از آن منتشر می‌شود که سازمان بهداشت جهانی، آسپارتام، شیرین کننده مصنوعی موجود در کوکای رژیمی را سرطان زا اعلام کرد.

منبع: اطلاعات انلاین