دولت رئیسی در آمار ازدواج هم رکورد زد
دولت رئیسی در آمار ازدواج هم رکورد زد

همشهری آنلاین نوشت: با وجود تصمیمات متعدد در باره پرداخت وام ازدواج، آمارهای رسمی از نتیجه معکوس خبر می‌دهند. مرکز آمار ایران می‌گوید تعداد ازدواج‌های ثبت شده در کشور از ۸۳۹هزار و ۹۶۸فقره در سال ۱۳۹۱به ۵۳۴هزار و ۱۳۹فقره در سال ۱۴۰۱رسیده است. شاخص نسبت ازدواج در کشور – یعنی تعداد ازدواج‌های ثبت شده به ازای […]

- دولت رئیسی در آمار ازدواج هم رکورد زد

همشهری آنلاین نوشت: با وجود تصمیمات متعدد در باره پرداخت وام ازدواج، آمارهای رسمی از نتیجه معکوس خبر می‌دهند.

مرکز آمار ایران می‌گوید تعداد ازدواج‌های ثبت شده در کشور از ۸۳۹هزار و ۹۶۸فقره در سال ۱۳۹۱به ۵۳۴هزار و ۱۳۹فقره در سال ۱۴۰۱رسیده است.

شاخص نسبت ازدواج در کشور – یعنی تعداد ازدواج‌های ثبت شده به ازای هر هزار نفر جمعیت- از ۱۱.۲درصد در سال ۱۳۹۱به بعد روند نزولی را تجربه کرده و در پایان سال ۱۴۰۱به کمترین میزان ممکن یعنی ۶.۳درصد رسیده است.

این در حالی است که همه‌ساله در قانون بودجه سالانه کشور سقف تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج بیشتر هم شده و بانک‌ها موظف هستند که به عروس و دامادها وام بپردازند.

بانک مرکزی می‌گوید در ۹ماهه نخست امسال بانک‌ها به ۶۱۸هزار و ۷۷۹عروس و داماد وام ازدواج پرداخت کرده‌اند و ۲۸۰هزار و ۵۴۳نفر هم در صف قرار دارند. در قانون بودجه سال آینده هم نمایندگان مجلس مصوب کرده‌اند که تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از اول فروردین ۱۴۰۱ است، ۳۰۰میلیون تومان با دوره‌ بازپرداخت ۱۰ساله خواهد بود.

منبع: اطلاعات انلاین