برای حمله زمینی آمریکا و انگلیس سورپرایز داریم
برای حمله زمینی آمریکا و انگلیس سورپرایز داریم

ایسنا نوشت: پس از آنکه حملات هوایی آمریکا و انگلیس در توقف عملیات‌های نیروهای مسلح یمن ناکام ماند، منابع رسانه‌ای از تحرکات آمریکا و انگلیس به همراه مزدوران‌شان برای نبرد زمینی احتمالی و متقابلا آمادگی ارتش یمن پرده برداشتند.   رسانه لبنانی گزارش داده همزمان با تداوم عملیات نیروهای مسلح یمن در دریای سرخ و […]

- برای حمله زمینی آمریکا و انگلیس سورپرایز داریم

ایسنا نوشت: پس از آنکه حملات هوایی آمریکا و انگلیس در توقف عملیات‌های نیروهای مسلح یمن ناکام ماند، منابع رسانه‌ای از تحرکات آمریکا و انگلیس به همراه مزدوران‌شان برای نبرد زمینی احتمالی و متقابلا آمادگی ارتش یمن پرده برداشتند.

 

رسانه لبنانی گزارش داده همزمان با تداوم عملیات نیروهای مسلح یمن در دریای سرخ و دریای عرب، تعدادی از استان‌های یمن که تحت کنترل دولت مستقر در صنعا قرار دارد، در روزهای گذشته شاهد تحرکات نظامی قابل توجهی بودند.

 

طبق گزارش روزنامه الاخبار، تعدادی از تشکل‌های نظامی وابسته به نیروهای مسلح یمن در استان‌های «مأرب» و «البیضاء» در محورهای حساس مانند جبهه‌های الحدیده واقع در دریای سرخ و همچنین در مجاورت شهر مأرب مانور نظامی انجام دادند. این مناطق نوک پیکان دفع هرگونه تشدید تنش نظامی زمینی به شمار می‌روند که ممکن است در دوره آتی توسط آمریکایی‌ها به راه انداخته شود.

الاخبار فاش کرد این تحرکات نیروهای مسلح یمن با تحرکات آمریکا به رهبری «مایکل کوریلا» فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) صورت گرفت و «استفان فاگین» سفیر آمریکا نزد دولت مستعفی یمن، ارتباطات خود را با مخالفان دولت صنعا در داخل یمن تشدید کرده است.

منابع یمنی در این باره گفتند تحرکات کوریلا و سفر او به کشورهای حاشیه دریای سرخ در تلاش برای متقاعد کردن این کشورها به بازنگری در موضع خود و ملحق شدن به ائتلاف دریایی آمریکاست.

سفارت آمریکا موظف شده تا روند ادغام شبه‌نظامیان را به عنوان شرط واشنگتن برای حمایت نظامی از شورای ریاستی عدن پیش ببرد. این اقدام در چارچوب طرح تشدید تنش توسط آمریکا صورت گرفته که در تضاد با اهداف و خواست سعودی‌ها در یمن است.

در همین راستا، یک منبع نظامی در صنعا به الاخبار گفت تحرکات اخیر آمریکا و انگلیس با هدف تشدید تنش نظامی، توسط نیروهای مسلح یمن رصد می‌شود و این اقدام آن‌ها بیانگر میزان سرخوردگی و شکست آمریکا و انگلیس در دریای سرخ و خلیج عدن است.

او گفت: «این تحرکات واشنگتن با اقدامات مجلس سنای آمریکا برای توسعه عملیات نظامی آمریکا در یمن همزمان شده است».

این منبع وابسته به دولت صنعا تاکید کرد «مسئولیت هرگونه تشدید تنش احتمالی بر عهده عربستان سعودی و امارات است؛ چراکه شبه‌نظامیان حاضر در یمن تحت امر این ۲ کشور هستند».

طبق گزارش الاخبار، همسو با تحرکات آمریکا، انگلیسی‌ها نیز در حال انجام اقداماتی در یمن هستند و این اقدامات شامل ارتباط با شبه‌نظامیان تحت امر امارات است.

الاخبار در این باره گزارش داد: «هدف از ارتباط انگلیس با این شبه‌نظامیان، به خدمت گرفتن آن‌ها برای اجرای طرح‌های مد نظر ائتلاف غرب در سواحل غربی و استان‌های جنوبی یمن است».

این تحرکات آمریکا و انگلیس در حالی انجام شده است که «محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن دوشنبه در سخنانی از «گزینه‌های غافلگیرکننده» کشورش برای متجاوزان آمریکایی و انگلیسی خبر داد.

الحوثی در پیامی نوشت: «گزینه‌ها در دست بررسی است و برای حمایت از افراد مظلوم در غزه، غافلگیری‌ها در راه است».

یمن در حمایت از غزه، با آغاز حملات خود در ۳۱ اکتبر و انجام ده‌ها عملیات پس از آن، تلاش‌های آمریکا و انگلیس را برای شکستن محاصره تحمیل شده بر رژیم صهیونیستی در سراسر دریای سرخ ناکام گذاشته و این عملیات حتی از ناکام گذاشتن این تلاش‌ها فراتر رفته و صنعا در پی حماقت ائتلاف آمریکایی با انجام حملات به مناطق مختلف یمن، اهداف خود را گسترش داده و حالا کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی را نیز شامل شود.

کارشناسان در این باره معتقدند که عملیات بی‌سابقه ارتش یمن علاوه بر اینکه مانع از تلاش‌های آمریکا و انگلیس برای شکستن محاصره دریایی رژیم صهیونیستی شد، توان نظامی را نشان داد که واشنگتن از آن بی‌اطلاع بود و در واقع معادلات آن را به هم ریخت.

به‌رغم اصرار صنعا برای تحمیل محاصره دریایی بر رژیم صهیونیستی تا پایان محاصره و تجاوزات غزه و هدف قرار دادن کشتی‌های این رژیم و کشتی‌های آمریکا و انگلیس در نتیجه حمله آن‌ها به یمن، اما بر حفظ امنیت ناوبری دریایی برای دیگر کشتی‌ها تاکید دارد و اظهارات مقامات آن گواه این نیت است.

 

منبع: اطلاعات انلاین