به گزارش زیرنویس، دولت آفریقایی جنوبی روز چهارشنبه از دیوان بین‌المللی دادگستری درخواست کرد که اقدامات اضطراری بیشتری علیه رژیم صهیونیستی در پی وقوع «قحطی گسترده» ناشی از تجاوز این رژیم به نوار غزه اتخاذ کند. شبکه خبری الجزیره چهارشنبه شب گزارش داد که آفریقای جنوبی از دیوان بین‌المللی دادگستری درخواست کرد تا اقدامات اضطراری […]

به گزارش زیرنویس، دولت آفریقایی جنوبی روز چهارشنبه از دیوان بین‌المللی دادگستری درخواست کرد که اقدامات اضطراری بیشتری علیه رژیم صهیونیستی در پی وقوع «قحطی گسترده» ناشی از تجاوز این رژیم به نوار غزه اتخاذ کند.

شبکه خبری الجزیره چهارشنبه شب گزارش داد که آفریقای جنوبی از دیوان بین‌المللی دادگستری درخواست کرد تا اقدامات اضطراری بیشتری علیه رژیم صهیونیستی اتخاذ کند.

آفریقای جنوبی همچنین خواستار تحرک فوری دادگاه لاهه برای جلوگیری از قحطی در نوار غزه شد.

نماینده این کشور در دیوان بین‌المللی دادگستری اعلام کرد که نیاز به اقدامات بیشتری برای تضمین امنیت و سلامت ۲ میلیون و سیصد هزار فلسطینی در غزه وجود دارد.

پیش تر «وینسینت ماگوینیا»، سخنگوی رسمی رئیس جمهور آفریقای جنوبی خواستار اتخاذ فعالیت‌های فوری برای اطمینان از جلوگیری از وقوع نسل کشی بیشتر در نوار غزه تاکید کرده بود.

این اظهارات پس از آن انجام شد که دولت آفریقای جنوبی به دیوان بین المللی دادگستری درخواست فوری ارائه کرد تا تصمیم اسرائیل برای گسترش عملیات نظامی ارتش این رژیم اشغالگر در رفح را بررسی کند و از اجرای این تصمیم ارتش رژیم صهیونیستی جلوگیری کند.

پیش تر آفریقای جنوبی شکایتی علیه رژیم صهیونیستی به دلیل نقض کنوانسیون نسل‌کشی به دیوان بین‌المللی دادگستری ارائه کرده بود.

منبع: مـهر