به گزارش زیرنویس از لرستان؛ سرهنگ “محمدزارعی” اظهار داشت: حوادث مختلف رانندگی ناشی از لغزنده بودن جاده ها در هنگام بارش نزولات آسمانی هر ساله صدمات جانی و خسارت های مالی فراوانی برجا می گذارد. وی تصریح کرد: لغزندگی و مه جاده‌ها یکی از عوامل مهم حوادث رانندگی است و رانندگان برای پیشگیری از حوادث […]

به گزارش زیرنویس از لرستان؛ سرهنگ “محمدزارعی” اظهار داشت: حوادث مختلف رانندگی ناشی از لغزنده بودن جاده ها در هنگام بارش نزولات آسمانی هر ساله صدمات جانی و خسارت های مالی فراوانی برجا می گذارد.

وی تصریح کرد: لغزندگی و مه جاده‌ها یکی از عوامل مهم حوادث رانندگی است و رانندگان برای پیشگیری از حوادث ناگوار، ضمن حرکت با سرعت مطمئنه از توقف و شتاب ناگهانی بپرهیزند، رانندگی در هوای بارانی دقت و احتیاط بیشتری را می طلبد و با سرعت مطمئنه در همه شرایط می توانید کنترل خودرو را در اختیار داشته باشید

رئیس پلیس راه لرستان ادامه داد: بررسی های انجام شده نشان دهنده آن است که خطای عامل انسانی در اثر عدم رعایت قوانین و مقررات ترافیکی مانند سرعت غیر مجاز و غیر مطمئن، سبقت غیرمجاز و عدم رعایت فاصله طولی با خودروی جلویی در هنگام رانندگی از علل اصلی بروز تصادفات در جاده های لغزنده است.

سرهنگ زارعی تصریح کرد: رانندگی در جاده لغزنده و کنترل خودرو شرایط نامناسبی برای راننده و خودرو ایجاد می کند، نگه داشتن خودرو در شرایط خوب فنی و سرویس به موقع، احتمال حادثه را در هنگام رانندگی کاهش می دهد.

وی ادامه داد: موقع رانندگی در جاده به خصوص در گردنه ها و ارتفاعات، اگر با بارش باران یا برف و یا یخ زدگی روبرو شدید، باید دو مولفه ” سرعت مطمئنه” و ” فاصله طولی مناسب” را رعایت کنیم.انتخاب لاستیک مناسب بسیار مهم است . کشش بین لاستیک و جاده تعیین می کند که خودرو چه طور حرکت کرده که این موضوع برای ایمنی رانندگی ضروری است و لازم است از لاستیک سالم و مناسب که دارای آج کافی باشد استفاده شود.

رئیس پلیس راه لرستان در ادامه افزود: همچنین باید اطمینان حاصل شود برف پاکن های شیشه جلو سالم بوده و اگر کهنه و فرسوده شده اند، آنها را تعویض و بخاری و گرمکن های شیشه خودرو را نیز کنترل تا از کارکرد صحیح آن مطمئن شود.

سرهنگ محمدزارعی یادآوری کرد: وجود جعبه ویژه رانندگی در فصول بارش سال به کنترل شرایط اضطراری کمک می کند.

مهدی زکی‌پور/ لرستان

منبع خبر: رکنـا