برافراشتن پرچم سیاه بر فراز حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)
برافراشتن پرچم سیاه بر فراز حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)

همزمان با شب رحلت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) پرچم مشکی و عزا بر فراز گنبد زرین آن حضرت در شهرری برافراشته شد.

به گزارش زیرنویس،آیین اهتزاز پرچم مشکی و عزا بر فراز گنبد زرین حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در شب رحلت آن حضرت عصر امروز/جمعه/ با حضور اقشار مختلف مردم و محبان اهل بیت و خاندانشان برگزار شد.

این مراسم معنوی در صحن اصلی حرم عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد و با تلاوت آیات کلام الله مجید آغاز و در ادامه با آئین جمع خوانی خادمین آستان مقدس و مرثیه سرائی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت ادامه یافت و پس از آن پرچم گنبد مطهر حضرت سیدالکریم(ع) تعویض شد و به مناسبت شب وفات این محدث عظیم الشان به رنگ مشکی درآمد.

پرچم گنبد حرم مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام به صورت رسمی چهار بار در آغاز ماه محرم، ایام فاطمیه، شهادت حضرت امیرالمومنین علیه السلام و وفات حضرت سیدالکریم علیه السلام به رنگ مشکی در می آید.

 

 

به مناسبت رحلت سیدالکریم؛ برافراشتن پرچم سیاه بر فراز حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)

همچنین آئین غبارروبی مضجع شریف حضرت عبدالعظیم(ع) دیروز با حضور اقشار مختلف مردم در فضایی آکنده از عطر معنویت که با صحنه‌های متعددی از اشک و عشق به اهل بیت (ع) همراه بود، با قرائت آیاتی از قرآن توسط حاج مجتبی محمدبیگی و با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی میرباقری و مداحی حاج حیدر خمسه برگزار شد.

در ادامه این آئین معنوی حاضران در این مراسم، با اشک دیده و پارچه های مزین به نام حضرت سیدالکریم(ع) که در دست داشتند، به غبارروبی حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) پرداخته و در آستانه سالروز رحلت این سلاله پاک امام حسن مجتبی(ع)، عرض ارادتی خالصانه محضر حضرتش داشتند.

در همین راستا اهتزار ۵۰ تخته پرچم مشکی در پل های سواره رو شهرری و نصب یک پرچم مشکی پایه بلند در ضلع جنوبی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از سوی اداره زیباسازی شهرداری منطقه ۲۰ تهران انجام شد.

سعید منوری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه۲۰ تهران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به همین مناسبت ضمن نصب ۱۵ طرح تسلیت وفات آن حضرت در سازه ها و اکران طرح های تسلیت در پنج نمایشگر میادین اصلی از جمله اقدامات منطقه در آماده سازی فضای شهری است.

به گفته وی، همچنین نصب ریسه های پرچمی مشکی در میادین اصلی از جمله شهید قشقائی، هادی ساعی، مدرس، حرم حضرت عبدالعظیم(ع) و میدان امام هادی (ع) به متراژ ۶ هزار متر انجام شده است.

حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)کیست؟

حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مشهور به شاه عبدالعظیم و سیدالکریم از سادات حسنی (ع) و از راویان حدیث است که نسب او با چهار واسطه به امام حسن مجتبی (ع) می‌رسد.

عبدالعظیم حسنی، امام رضا(ع) و امام جوادالائمه (ع) را درک کرده و نقل است که ایمان خویش را بر امام هادی(ع) عرضه داشت و در زمان او وفات یافت.

حرم حضرت عبدالعظیم (ع) در شهرری قرار دارد و زیارتگاه شیعیان است و در حدیث منقول از امام هادی (ع) زیارت قبر او برابر با ثواب زیارت قبر امام حسین (ع) دانسته شده است.

حضرت عبدالعظیم (ع) مشهور به شاه عبدالعظیم و سیدالکریم از عالمان سادات حسنی و راویان حدیث است که نسب او با چهار واسطه به امام حسن (ع) می‌رسد و سالروز رحلت آن حضرت ۱۵ شوال المکرم ۲۵۲ هجری قمری است.