مگر نمی‌گفتید دروازه‌بان ملی‌پوش، اوسمار برزیلی را آورد؟
مگر نمی‌گفتید دروازه‌بان ملی‌پوش، اوسمار برزیلی را آورد؟

این روزها شاید پرسپولیسی‌ها باید بابت حضور ویرا از علیرضا بیرانوند ممنون باشند!

 

در دوران حضور تیم ملی در جام ملتهای آسیا پرسپولیس درگیر انتخاب جانشین برای یحیی گل‌محمدی بود. در آن زمان که اسامی مربیان بزرگ ردیف می‌شد، انتخاب دستیار برزیلی یحیی با هجمه بی‌سابقه‌ای روبرو شد. کار به جایی رسید که علیرضا بیرانوند در اردوی تیم ملی مجبور شد در مورد پرسپولیس صحبت کند و این طرف بازیکنان نیز در تهران استوری گذاشتند و از عدم دخالت خود در انتخاب مربی حرف زدند.

البته که هنوز هم خیلی‌ها اعتقاد دارند حمایت چند ستاره بزرگ پرسپولیس و در راس همه بیرانوند تاثیر زیادی در انتخاب اسمار ویرای برزیلی برای نیمکت پرسپولیس داشت. اتفاقی که فی نفسه خوب نیست اما اگر فرض را بر وقوع آن بگذاریم، حالا همه باید از آن چند ستاره و شخص بیرانوند تقدیر کنند! پرسپولیس آشکارا تغییر کرده و این روزها چشم نواز بازی می‌کند. تیمی که با یحیی گل‌محمدی برنده جام‌ها می‌شد اما بردهایش اغلب اقتصادی بود و نمایش این تیم خیلی برای تماشاگران راضی کننده نبود. در حقیقت پرسپولیس فقط با نتیجه تماشاگران را اقناع می‌کرد.

همان پرسپولیس حالا در دستان مرد برزیلی تبدیل به تیمی شده که از دقیقه اول حمله می‌کند. از گل خوردن نمی‌ترسد و حتی بعد از زدن گل سوم برای برداشتن توپ و زدن گل چهارم و ادامه بازی عطش و عجله دارد. در همین بازی با فولاد پرسپولیس یک گل سالم زد که آفساید اعلام شد اما باز با چهار گل پیروز شد و بعد هر گل دوباره حمله می‌کرد. پرسپولیس در برابر فولاد گل‌هایی خورد که می‌توانست شیرازه هر تیمی را از هم بپاشد. وقتی بازیکنان بزرگ و با تجربه چنان اشتباهاتی را مرتکب می‌شوند به تیم شوک وارد می‌شود اما تیم ویرا در نیمه دوم طوفانی به پا کرد.

در کنار این بازی، خریدهای خوب پرسپولیس و استفاده درست مربی برزیلی از بازیکنان باعث شده حاشیه امنیت کاذب برای برخی از بین رفته و حالا پرسپولیس در هر پست دو مدعی آماده برای بازی دارد. کیفیت بازی ترابی و اسماعیلی فر آشکارا تغییر کرده و در سمت چپ هم با حضور حسن و اورونوف پرسپولیس بال پرواز پیدا کرده است.

حالا این پرسپولیس با روح بازی می‌کند، کامبک می‌زند و به حداقل‌ها راضی نیست. در نیمه دوم که نیمه مربیان است، چشم نواز است و تماشاگران سرشار از لذت و سیراب از نمایش این تیم به خانه می‌روند. یک فوتبال تهاجمی که همیشه از تیم بزرگ انتظار می‌رود و اگر فرض را بر این بگذاریم که بیرانوند مسئول حضور مربی برزیلی است، باید بابت این اتفاقات از او تشکر کنند!

منبع: خبـر ورزشی