کنعانی‌زادگان پنالتی‌زن پرسپولیس شد
کنعانی‌زادگان پنالتی‌زن پرسپولیس شد

محمدحسین کنعانی‌زادگان یک روز عجیب را مقابل فولاد پشت سر گذاشت.

 

همه در جریان آنچه طی ماه‌های اخیر برای مدافع ملی پوش پرسپولیس اتفاق افتاده هستیم. او که در ابتدای این فصل از قطر به لیگ برتر برگشت تا بیشتر مقابل چشم مربیان تیم ملی باشد. مدافع ثابت سال‌های اخیر تیم ملی برخلاف زوجش توانست به پرسپولیس برگردد اما حاشیه مربوط به پاداش‌ها در تیم ملی کاری کرد که او در پرسپولیس هم نیمکت نشینی را تجربه کند.

کنعانی‌زادگان بعد از جام ملت‌ها دوباره اسیر حاشیه شد، با حمله به یک هوادار و با داشتن سه اخطار به بازی با فولاد رسید. همه می‌دانند که مسابقه قبل از دربی برای بازیکنان چقدر مهم است و همه سعی می‌کنند آن دیدار مهم فصل را از دست ندهند. کنعانی‌زادگان در این مسابقه اخطار گرفت و دربی را از دست داد اما همانطور که از او توقع می‌رود خیلی زود به اعصابش مسلط و به بازی برگشت. پرسپولیس بعد از مصدومیت پورعلی گنجی، ستاره گرجستانی خط دفاع یعنی گبلسیانی را هم در برابر ذوب آهن از دست داد و حالا برای دربی کنعانی را هم ندارد.

تمام این‌ها برای به هم ریختن ذهن یک بازیکن کافیست اما کنعانی تجربه‌اش را نشان داد. او که به ناحق و به شهادت تمام کارشناسان داوری بی‌دلیل اخطار گرفته و دربی را از دست داده بود، در این بازی یکی از آن پاس گل‌های تماشایی‌اش را داد که داور به اشتباه آن را هم آفساید اعلام کرد! اما کنعانی دست از تلاش برنداشت. وقتی پنالتی شد، همه فکر می‌کردند دوباره مهدی ترابی مثل سال‌های دور ضربه را خواهد زد. ترابی پنالتی زن اول پرسپولیس بود اما بعد از از دست دادن ضربات حساس این مسئولیت به گبلسیانی واگذار شد و حالا ستاره گرجستانی هم در زمین نیست.

آنها که فوتبال را جدی‌تر دنبال می‌کنند خوب می‌دانند که کنعانی‌زادگان چه تبحری در زدن پنالتی دارد ولی در آن شرایط خیلی‌ها نگران بودند او تمرکز لازم برای زدن ضربه را نداشته باشد. پرسپولیس دو گل بد خورد و اشتباهات بیرانوند ویرانگر بود، به زحمت دو گل را جبران کرد و در آن لحظه بازی مساوی بود…

پنالتی زدن در چنین شرایطی در آن فشار در یک تیم بزرگ پرطرفدار بسیار کار سختی است اما کنعانی‌زادگان توانست از پس این کار برآید. او با همان یزله معروفش شادی این گل را با هواداران جشن گرفت در پایان بازی هم با یک نمره خوب به خانه رفت تا دربی را از بیرون تماشا کند.

منبع: خبـر ورزشی