انصارالله برای حمله به اسرائیل آماده می‌شود
انصارالله برای حمله به اسرائیل آماده می‌شود

اطلاعات نوشت: همزمان با تداوم حملات منحصر به فرد یگان های موشکی و پهپادی ارتش یمن وابسته به انصارالله علیه کشتی ها و ناوهای جنگی ائتلاف «واشنگتن» – «تل آویو» در دریای سرخ و خلیج «عدن»، رزمایش‌هایی نیز در یمن برگزار می‌شود که ارتش این کشور در آنها حمله به مواضع و مناطق راهبردی و حساس دشمنان […]

- انصارالله برای حمله به اسرائیل آماده می‌شود

اطلاعات نوشت: همزمان با تداوم حملات منحصر به فرد یگان های موشکی و پهپادی ارتش یمن وابسته به انصارالله علیه کشتی ها و ناوهای جنگی ائتلاف «واشنگتن» – «تل آویو» در دریای سرخ و خلیج «عدن»، رزمایش‌هایی نیز در یمن برگزار می‌شود که ارتش این کشور در آنها حمله به مواضع و مناطق راهبردی و حساس دشمنان را شبیه سازی می‌ کند؛ مانورهایی که نیروهای انصارالله در تازه ترین آن، حمله به صحرای «نقب» در سرزمین های اشغالی و هدف قرار دادن نیروگاه اتمی «دیمونا» رژیم صهیونیستی در این منطقه را تمرین کردند.

 شبکه «المیادین» در همین رابطه طی گزارشی اعلام کرد که نیروهای مسلح یمن با شبیه‌سازی تأسیسات هسته‌ای «دیمونا»، حمله به این مرکز حساس و حیاتی رژیم صهیونیستی را در رزمایش نظامی خود با موفقیت تمرین کردند. این شبکه خبری در این باره گزارش داد که ارتش یمن مانور نظامی را با شعار «مسیر ما به سمت قدس است» برگزار و تسلط بر تاسیسات هسته‌ای «دیمونا» رژیم صهیونیستی را شبیه سازی کرد.

طبق این گزارش، در این رزمایش حمله به مواضع و تاسیسات مهم رژیم صهیونیستی در صحرای «نقب» و کنترل بر تاسیسات حیاتی نیروگاه اتمی «دیمونا» و اردوگاه‌ها و مراکز فرماندهی ارتش رژیم اشغالگر شبیه سازی شد.

بر اساس این گزارش، رزمایش نظامی فرماندهی منطقه ششم نیروهای مسلح یمن، هدف قرار دادن امدادرسانی آمریکا و انگلیس به رژیم صهیونیستی را نیز شبیه سازی کرد.  در این مانور یگان‌ها و بخش‌های مختلف تشکیلات نظامی از نیروهای ذخیره فرماندهی منطقه ششم از جمله یگان پهپادی نیروی هوایی و بخش‌های تسلیحات سنگین و متوسط ​​شرکت داشتند.

در همین حال، یک عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن هشدار داد که عملیات این جنبش علیه کشتی های رژیم صهیونیستی،آمریکا و انگلیس تا زمان پایان نسل کشی فلسطینی ها در نوار غزه ادامه خواهد داشت.

به گزارش شبکه تلویزیونی فلسطین الیوم، «علی البخیتی» تصریح کرد: ۳۷ موشک و پهپاد به طرف کشتی و ناوشکن آمریکایی در دریای سرخ شلیک کردیم. البخیتی افزود: پیام های بین المللی با هدف درخواست برای متوقف کردن عملیات خود دریافت کرده ایم اما «سید عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصار الله تأکید کرده است که یمن، غزه را تنها نخواهد گذاشت. عضو جنبش انصار الله افزود: ما خواستار توقف کامل تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه و خروج نیروهای اشغالگر هستیم و در صورت تحقق این دو مطالبه، عملیات ما متوقف خواهد شد.

«علی البخیتی» با تاکید بر اینکه تنها راه توقف عملیات انصار الله، توقف تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه است، تصریح کرد: ما به عملیات خود در ماه مبارک رمضان ادامه می دهیم و بر شدت آن خواهیم افزود. عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله خاطرنشان کرد: برخی از کشورهای عربی، قضیه فلسطین را رها کرده اند و علیه آن توطئه می کنند. البخیتی در پایان تاکید کرد که استقلال فلسطینی ها در تصمیم گیری، باعث نارضایتی آمریکا شده است.

در چنین شرایطی، وزارت دفاع فرانسه مدعی شد که چهار پهپاد جنگی یمنی ها را که به سمت یک ناوچه متعلق به «عملیات دریایی اتحادیه اروپا» در خلیج عدن حرکت می‌کردند، سرنگون کرده است. پاریس مدعی است این اقدام به طور مستقیم در محافظت از کشتی باری «ترو کانفیدنس» که پرچم باربادوس را حمل می‌کند و چهارشنبه گذشته مورد حمله قرار گرفت و همچنین محافظت از کشتی های تجاری دیگر موثر بود.

در بخشی از این بیانیه همچنین آمده است که فرانسه در کنار همپیمانان خود در چارچوب عملیات «اسپیدس» که اتحادیه اروپا در ۱۹ فوریه گذشته آن را آغاز کرد، در حمایت از امنیت دریایی و آزادی کشتیرانی از کانال سوئز تا تنگه هرمز مشارکت می‌کند.

این در حالی است که نیروهای انصارالله یمن در حمایت از غزه با آغاز حملات خود در ۳۱ اکتبر و انجام دهها عملیات پس از آن، تلاش‌های آمریکا و انگلیس را برای شکستن محاصره تحمیل شده بر رژیم صهیونیستی در سراسر دریای سرخ ناکام گذاشتند. این عملیات حتی از ناکام گذاشتن این تلاش‌ها فراتر رفته و صنعا در پی حماقت ائتلاف آمریکایی در پی حملات هوایی به مناطق مختلف یمن، اهداف خود را گسترش داده و حالا کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی را نیز شامل می شود.

کارشناسان در این باره معتقدند که عملیات بی‌سابقه ارتش یمن علاوه بر اینکه مانع از تلاش‌های آمریکا و انگلیس برای شکستن محاصره دریایی رژیم صهیونیستی شد، توان نظامی را نشان داد که واشنگتن از آن بی‌اطلاع بود و در واقع معادلات آن را به هم ریخت.

علی‌رغم اصرار صنعا برای تحمیل محاصره دریایی بر رژیم صهیونیستی تا پایان محاصره و تجاوزات غزه و هدف قرار دادن کشتی‌های این رژیم و کشتی‌های آمریکا و انگلیس در نتیجه حماقت آنها با حمله به یمن، اما بر حفظ امنیت ناوبری دریایی برای دیگر کشتی‌ها تاکید دارد و اظهارات مقامات آن گواه این نیت است.

بر اساس گزارش ها، بعد از حزب‌الله در جنوب لبنان، یمن دومین جبهه‌ای بود که بلافاصله برای حمایت از مردم غزه و با هدف تحت فشار قرار دادن اشغالگران جهت توقف تجاوزات و محاصره علیه نوار غزه، وارد میدان شد و حملات مستقیم به منافع صهیونیست‌ها را آغاز کرد.

هدف قرار دادن کشتی‌های صهیونیستی و کشتی‌هایی که به مقصد بنادر فلسطین اشغالی حرکت می‌کنند تا زمان توقف تجاوزات ومحاصره علیه غزه، معادله‌ای است که یمنی‌ها چند روز بعد از آغاز جنگ غزه، ترسیم کرده و تا امروز با قدرت به آن پایبند بوده‌اند؛ مسئله‌ای که رژیم صهیونیستی و حامیان آن را آشفته کرده و موجب شد آمریکا و انگلیس با هدف حمایت از اسرائیل، به تجاوز مستقیم علیه یمن متوسل شوند. 

 

منبع: اطلاعات انلاین