به گزارش زیرنویس، مراسم بزرگداشت مرحوم “عظیم علیزاده”( اهدا کننده عضو) صبح امروز دوشنبه با حضور اقشار مختلف مردم نوع‌دوست استان، کادر درمان، مسئولان دانشگاه علوم پزشکی، اجرایی و فرهنگی استان ایلام  با شکوه خاصی برگزار شد. آنچه که امروز در این مراسم آشکار بود، آرامش عجیب خانواده این بزرگمرد دهلرانی بود که بر فضای مراسم […]

به گزارش زیرنویس، مراسم بزرگداشت مرحوم “عظیم علیزاده”( اهدا کننده عضو) صبح امروز دوشنبه با حضور اقشار مختلف مردم نوع‌دوست استان، کادر درمان، مسئولان دانشگاه علوم پزشکی، اجرایی و فرهنگی استان ایلام  با شکوه خاصی برگزار شد.

آنچه که امروز در این مراسم آشکار بود، آرامش عجیب خانواده این بزرگمرد دهلرانی بود که بر فضای مراسم حاکم بود، آرامشی که چیزی جزء با توسل و توکل با خدا حاصل نمی‌شود.

مرحوم عظیم علیزاده متولد ۱۵ شهریور ۱۳۶۳ در دهلران است، او از کازیرنویسن پتروشیمی دهلران سه شنبه شب هفته گذشته هنگام استراحت در منزل دچار سکته مغزی می‌شود، پزشکان بیمارستان سینای تهران مرگ مغزی وی خبر می‌دهند، خانواده‌اش تصمیم می گیرند که در راه رضای خدای متعال، اعضای بدن او اهدا شود تا حیاتبخش زندگی های دیگری شود.

و امروز اقشار مختلف مردم قدرشناس ایلام در محوطه بیمارستان امام(ره) شهر ایلام گرد هم آمده بودند تا این ایثار را قدر دانسته و پاس بدارند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام در حاشیه این آیین، با بیان اینکه این ایثار ستودنی، جلوه‌ای از آموزه‌های دینی و حس نوع‌دوستی خانواده مرحوم علیزاده است، گفت: این خانواده، در غم از دست دادن فرزندشان، به فکر نجات جان دیگر انسان‌ها بودند.

دکتر “هدایت حیدری‌زاده” با اشاره به اینکه حرکت خانواده فهیم این جوان ۳۹ ساله دهلرانی در اهدای عضو فرزندشان بدون هیچ چشمداشتی و فقط برای رضای خداوند متعال بوده است، افزود: اهدای عضو ۴ بیمار و نجات جان انسان‌های دیگر، بی‌شک درس بزرگی از ایثار و خودگذشتگی است که در هیچ کلاس درسی قابلیت تدریس ندارد.

وی تصریح کرد: این پدر جوان که بر اثر عارضه سکته مغزی دچار مرگ مغزی شده بود، با رضایت خانواده‌اش، بهشت ابدی را در نجات جان انسان‌های دیگر یافت و بال پرواز به سوی افلاک گشود.

سرپرست دانشگاه با اشاره به اینکه تا کنون پنج مورد اهدای عضو در استان ایلام ثبت شده است، خاطرنشان کرد: اولین مورد اهدای عضو استان نیز توسط مرحوم برزگر از اهالی شهرستان دهلران در اسفند ۱۴۰۰ انجام شده است.

اعضای بدن مرحوم” عظیم علیزاده” روز گذشته به بیماران و نیازمندان پیوند عضو اهدا شده است.

وی دارای یک فرزند پسر سه ساله به نام امیرعلی است.

روحش شاد و قرین رحمت واسعه الهی باد

علی رضازاده فعال رسانه ای دهلران این مصیبت را به خانواده های محترم علیزاده تسلیت می گوید.

منبع خبر: رکنـا