زنگ خطر را اوسمار ویرا به صدا درآورد، جایی که گفت در دربی نتیجه گرفتن را به فوتبال زیبا ترجیح می‌دهم. البته که پرسپولیس در دربی نیاز به پیروزی دارد و مجبور است هجومی بازی کند اما زیبا بازی کردن مقوله دیگری است. استقلال نکونام مثل زمان مجیدی فوتبال چندان زیبایی بازی نمی‌کند اما نتیجه […]

- سرمربی پرسپولیس زنگ خطر دربی را به صدا درآورد/ نقش نکونام در زیباتر شدن دربی

زنگ خطر را اوسمار ویرا به صدا درآورد، جایی که گفت در دربی نتیجه گرفتن را به فوتبال زیبا ترجیح می‌دهم. البته که پرسپولیس در دربی نیاز به پیروزی دارد و مجبور است هجومی بازی کند اما زیبا بازی کردن مقوله دیگری است. استقلال نکونام مثل زمان مجیدی فوتبال چندان زیبایی بازی نمی‌کند اما نتیجه می‌گیرد و صدرنشین است. پرسپولیس اما با ویرا تبدیل به تیم جذاب‌تر و هجومی‌تری شد که خریدهای جدید (به خصوص اورونوف و عبدالکریم حسن) نقش زیادی در این قضیه داشتند، دو بازیکنی که می‌توانند به زیباتر شدن دربی هم کمک کنند. 

اینکه دربی زیبا شود یا نه را استقلال تعیین می‌کند. آبی‌ها چون با مساوی هم فاصله خود با پرسپولیس را حفظ می‌کنند شاید برای کسب این نتیجه بازی کنند. در واقع استراتژی نکونام برای این بازی خیلی مهم است. او می‌تواند راه‌های نفوذ پرسپولیس را ببندد یا برعکس باز بازی کند که پیش‌بینی می‌شود سراغ گزینه اول برود. اینکه پرسپولیس دو مدافع وسط اصلی خود را ندارد هم خیلی مهم است. ویرا البته گفته ما دفاع تیمی انجام می‌دهیم و قرار نیست فقط مدافعان وسط پرسپولیس دفاع کنند اما به هر حال حضور گولسیانی (که ۲ گل هم در دربی‌ها زده بود) و کنعانی‌زادگان خیلی به پرسپولیس کمک می‌کرد. استقلال اگر به عمق پرسپولیس بزند نتیجه می‌گیرد اما این به شرطی است که حداقل برای ۲۰، ۳۰ دقیقه مالکیت توپ و میدان را در دست داشته باشد. در آن‌سو پرسپولیس می‌تواند با نفراتی چون اورونوف، سروش، ترابی و… استقلال را عقب براند. راه حل منطقی برای پرسپولیسی‌ها این است که چون دفاع وسط ندارند هجومی بازی کنند که خیلی به خط دفاعی‌شان خیلی فشار نیاید. ویرا گفته استقلال مدافعان خوبی دارد اما قطعاً برنامه‌های زیادی برای رسوخ به ساختار دفاعی حریف دارد. برای او اینکه بیرانوند مثل بازی با فولاد نباشد هم خیلی مهم است. پرسپولیس اگر زیاد موقعیت خلق کند به گلزنی امیدوار می‌شود اما استقلال با توجه به نوع فوتبالش باید قدر اندک موقعیت‌های احتمالی را بداند. در این دیدار فوق‌العاده حساس و تعیین‌کننده شطرنج مربیان بسیار مهم است و شاید ارنج و تعویض‌های اشتباه یک مربی به دیگری کمک کند. 

منبع: خبـر ورزشی