به گزارش زیرنویس از لرستان؛ یاسر اکبریان امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به کدورت احتمالی آب آشامیدنی شهر خرم‌آباد، توضیح داد: به منظور کاهش و حذف کدورت احتمالی آب آشامیدنی خرم‌‌آباد بر اثر بارندگی و برف امسال برنامه‌ریزی خوبی انجام دادیم و  در بخش‌هایی از شهر مشکل در همان مقطع کدورت  برطرف شد، اما […]

به گزارش زیرنویس از لرستان؛ یاسر اکبریان امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به کدورت احتمالی آب آشامیدنی شهر خرم‌آباد، توضیح داد: به منظور کاهش و حذف کدورت احتمالی آب آشامیدنی خرم‌‌آباد بر اثر بارندگی و برف امسال برنامه‌ریزی خوبی انجام دادیم و  در بخش‌هایی از شهر مشکل در همان مقطع کدورت  برطرف شد، اما مابقی مناطق شهری نیاز به برنامه‌ریزی داشت.

وی بیان کرد: در خیابان علوی حد فاصل پل حاجی تا خیرآباد با اقدامات فنی و وصل خط جدید از پل حاجی که انجام دادیم  به دو هدف مهم رسیدیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: حذف پمپاژ مستقیم که مشکلات زیادی  برای مردم  ایجاد کرده بود همچنین  مدیریت مصرف و مدیریت  فشار دو هدف وصل خط جدید علوی بود.

اکبریان با بیان اینکه مدیریت مصرف در منطقه علوی باعث کاهش حوادثی از جمله شکستگی لوله و قطع آب به دلیل قطع برق منطقه‌ای می‌شد،گفت:  با توجه به تغییر محل  آبگیری منطقه علوی تا میدان شقایق مشکلی از لحاظ کدورت آب نداریم.

وی بیان کرد: برنامه ریزی‌و  برگزاری مناقصه جمع آوری چاه‌های منطقه ماسور، ده محسن و بخشی از  گلدشت همچنین اجرای خط انتقال به مخزن پاگر از دیگر  پروژه‌هایی است که در راستای مدیریت فشار و کمک به مناطقی که  تحت پوشش چاه قرار داشتند در دستور کار قرار دارد.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان جمع‌آوری چاه‌های منطقه ماسور ده محسن و بخشی از گلدشت اوایل سال آینده انجام می‌شود.

اکبریان گفت: حذف پمپاژ مستقیم خیابان ناصر خسرو، جلال احمد و خاتم الانبیا یکی دیگر از  اقداماتی است که دنبال می‌کنیم، طرح‌ها  و پیشنهادات فنی این موضوع  در حال بررسی است.

وی افزود:  فاز اول پروژه حذف پمپاژ مستقیم خیابان ناصر خسرو، جلال آل احمد و  خاتم الانبیا با وصل خطوطی از  تلمبه خانه مطهری انجام شده  و ما بقی‌ کار  هم در دست اقدام است و این مناطق  سال آینده شاهد  کدورت آب  نخواهند بود یا اینکه کدورت  به حداقل می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان به اقدامات انجام شده در پشت بازار هم اشاره کرد و گفت: بخشی از کار  با وصل خط جدید و تغییر محل آبگیری از تصفیه خانه انجام شده است، این هفته شیر فشار شکن در راستای  مدیریت و کنترل  فشار و حذف کدورت نصب شده است، مابقی کار هم در دست اقدام است.

اکبریان بیان کرد: بررسی و جانمایی حفر چاه جدید شمال شهر خرم‌آباد در راستای حذف کدورت آب هم در دستور کار قرار گرفت و در این زمینه  اجرای  خط انتقال شمال شهر  از شهرک میلاد انجام شده است.

به گفته وی جانمایی حفر چاه جدید در  منطقه کاکارضا و  اجرای خطوط انتقال و هدایت به سمت مرکز شهر نیز  در مرحله تحقیقات و بررسی فنی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان به ارتقائ و بهسازی تصفیه خانه آب هم اشاره کرد و گفت: در راستای ارتقاء و بهسازی تصفیه خانه آب خرم‌‌آباد نصب پمپ رزور منطقه هدفگاه که کمک زیادی می‌کند تا در تابستان در مناطق هدفگاه مانند کوی ارتش، انتهای  ناصر خسرو و جلال قطعی و افت فشار نداشته باشیم انجام شده است.

اکبریان اعتبار مورد نیاز برای حذف و کاهش کدورت خرم‌‌آباد را   ۵۵ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت:   تاکنون ۱۰ میلیارد تومان برای حذف کدورت آب هزینه شده است، جمعیت مناطق تحت پوششی که کدورت آب آنها  حذف شده ۱۰ هزار اشتراک است که حدود ۵ یا ۶ درصدی مشترکین شهر خرم‌آباد را تشکیل می‌دهند.

مهدی زکی‌پور/ لرستان 

 

منبع خبر: رکنـا