به گزارش زیرنویس به نقل از راشاتودی، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا «سیا» می‌گوید واشنگتن با تأمین نکردن مالی اوکراین مرتکب اشتباهی بزرگ و تاریخی شده است. «ویلیام برنز» رئیس سازمان سیا اعلام کرد که آمریکا از حیث ادامه حمایت مالی از اوکراین در جنگ علیه روسیه بر سر دو راهی بسیار مهم قرار دارد. […]

به گزارش زیرنویس به نقل از راشاتودی، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا «سیا» می‌گوید واشنگتن با تأمین نکردن مالی اوکراین مرتکب اشتباهی بزرگ و تاریخی شده است.

«ویلیام برنز» رئیس سازمان سیا اعلام کرد که آمریکا از حیث ادامه حمایت مالی از اوکراین در جنگ علیه روسیه بر سر دو راهی بسیار مهم قرار دارد.

رئیس سازمان سیا در جلسه کمیته منتخب اطلاعات سنا گفت که بسته به پاسخ کنگره به درخواست کاخ سفید برای تخصیص بیش از ۶۰ میلیارد دلار کمک دیگر به اوکراین، وقایع جنگ می‌تواند دو مسیر را طی کند.

برنز با استناد به ارزیابی سیا گفت در یک سناریو، قانونگذاران می‌توانند اوکراین را تأمین مالی کنند و امکان واقعی برای شکل گیری موفقیت راهبردی برای اوکراین و زیان راهبردی برای روسیه را فراهم کنند.

رئیس سازمان سیا معتقد است در این سناریو اوکراین با کمک‌های تکمیلی می‌تواند تا سال ۲۰۲۴ در خط مقدم از خود دفاع کند و با ادامه تأمین مالی از سوی واشنگتن، حمله‌های عمیق‌تری در کریمه صورت دهد و ناوگان دریای سیاه روسیه را هدف قرار دهد.

به گفته برنز در این سناریو، اوکراین در اوایل سال ۲۰۲۵، می‌تواند ابتکار عمل جنگ را دوباره به دست گرفته و شروع به پس گرفتن سرزمین‌های خود کند.

برنز در عین حال هشدار داد که در صورت عدم موافقت کنگره با بودجه اوکراین، این کشور و در نبردهای بیشتری مانند شهر آودیوکا در دونباس شکست می‌خورد.

منبع: مـهر