مبدع “با افتخار ساخت ایران” درگذشت
مبدع “با افتخار ساخت ایران” درگذشت

هدایت الله دهش از پیشگامان صنعت تهویه مطبوع نوین ایران و مبدع نشان “با افتخار ساخت ایران” در ۹۹ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

مبدعمهندس هدایت‌الله دهش یکی از چهره‌های پیشرو و موفق و چهره ماندگار صنعت، در زندگی حرفه‌ای به تولید و از همه مهمتر علاقه به ایران مشهور بود.

افتخار به ایرانی بودن مهندس دهش آنجا خودش را به خوبی نشان می‌داد که در حوزه شخصی با وجود ثروت فراوانش، تمام وسایل زندگی حتی خودروی سواری اش ایرانی بود و در ساخت و تولید بر روی فن کوئل‌ها و چیلر‌ها و سایر محصولاتش حک کرده بود: “با افتخار ساخت ایران”

 مهندس دهش بعد از فارغ التحصیلی در آمریکا به ایران بازگشت. در اواخر دهه ۳۰، فناوری نوین تهیه مطبوع را به ایران آورد و با تاسیس شرکتی، فرایند انتقال فناوری و مهندسی مجدد سامانه‌های هواساز را بنیان گذاشت و در ۶۵ سال فعالیتِ صنعتی، علاوه بر تامین نیاز کشور و صادرات، جوانان زیادی را به کار مشغول کرد.

کار دیگر مرحوم دهش، پرورش و تربیت مهندسان و مدیران صنعتی بود تا در کنار دیگر شرکت‌های نوظهور، زمینه تولید صنعتی محصولات ایرانی را فراهم کنند.

همکارانش می‌گویند: علاوه بر نظم در کار و ایران دوستی عمیق، تعهدش به کارگران برجسته بود. این صنعتگر باسابقه بسیار مقید بود تا اول ماه حتما پرداخت حقوق انجام شود. مهندس دهش از جمله نیکوکاران گمنامی بود که جز ساخت خوابگاه دختران دانشگاه تهران، انبوهی از کار‌های خیرش پنهان از افکار عمومی است.

امید که صنعتگران کشورمان با تاسی به این صنعتگر و کارآفرین وطن دوست، تلاش کنند تا نشان «با افتخار ساخت ایران» روی تمام کالا‌های ایرانی بدرخشد.

 منبع :خبرگزاری صداوسیما