دربی برگشت این فصل هم همین داستان تکرار می‌شود، هر دو تیم در کورس قهرمانی در ۱۰ هفته مانده به پایان فصل و در فاصله ۳ امتیازی نسبت به یکدیگر در رده‌های اول و دوم جدول قرار دارند. هر چند به نظر می‌رسد اینبار تیم استقلال با ۳ امتیاز بیشتر نسبت به رقیب خود حداقل […]

- کلوب| دربی جام

دربی برگشت این فصل هم همین داستان تکرار می‌شود، هر دو تیم در کورس قهرمانی در ۱۰ هفته مانده به پایان فصل و در فاصله ۳ امتیازی نسبت به یکدیگر در رده‌های اول و دوم جدول قرار دارند.

هر چند به نظر می‌رسد اینبار تیم استقلال با ۳ امتیاز بیشتر نسبت به رقیب خود حداقل در آرامش خاطر بیشتری به سر می‌برد اما هر چه باشد این بازی دربی است و لااقل در چند فصل گذشته ثابت کرده که جایگاه تیم‌ها و فاصله امتیازی شان تاثیری در عملکرد و نتیجه دربی نداشته است.

از سویی دیگر تیم پرسپولیس هم پس از چند برد متوالی و بازگشت دوباره به اوج خود از این دربی تنها برد می‌خواهد تا به یک قدمی صدر برسد و با روحیه ای که از استقلالیها در دربی گرفته می‌شود کم کم خود را به صدر برسانند.

با تمام این تفاصیل و حساسیتی که این دربی به خود گرفته است شاید باز این پیشینه ذهنی بوجود بیاید که این دو تیم قبل از اینکه علاقه ای به گلزنی داشته باشند برای حفظ دروازه خود از دست حریف بیشتر سعی و تلاش خواهند کرد.

حساسیت و استرس و اضطراب بوجود آمده برای این دربی شاید جذابیت و تماشایی شدن آن را زیرسوال ببرد و یک تساوی سرد را به همراه داشته باشد اما… .

اما با تمام این فرضیه‌ها دربی همیشه برای هوادارانش دربی است و جذابیت خودش را دارد حتی اگر اینبار هم به تساوی کشیده شود و برنده ای نداشته باشد.

محمود فخرالحاج| باشگاه خبرنگاران آزاد

منبع: خبـر ورزشی