۲۰هزار محتوا فریب در ۲۰ ساعت با موضوع جواد روحی
۲۰هزار محتوا فریب در ۲۰ ساعت با موضوع جواد روحی

تحلیلگر رسانه گفت: رسانه های فارسی زبان خارجی و اکانت‌های منتسب به سرویس‌های خارجی در ۲۰ ساعت گذشته دو هزار محتوا جعلی و محتوا فریب و کژآگاه‌ساز با موضوع جواد روحی تولید کردند.

سینا قربانی روز جمعه گفت: از ساعت ۱۷ نهم شهریور تا ساعت ۱۲ ظهر دهم شهریور بیش از ۲ هزار محتوا فریب توسط رسانه‌های فارسی‌زبان خارجی، اکانت های منتسب به براندازان، سلطنت‌طلبان و سلبریتی‌های ایرانی تبار تولید شده است که در حدود ۹۵ درصد این تولیدات واقعیت ماجرا را وارونه به مخاطبان ارائه داده اند.
کارشناس ارشد مطالعات رسانه افزود: رسانه های فارسی زبان خارجی از زمان آغاز پوشش خبری این حادثه، تلاش کردند تا با استفاده از عکس آرشیوی مرحوم که متعلق به حضور وی در سال ۱۴۰۰ در بیمارستان بود، کلید واژه ” مرگ مشکوک” را در افکارعمومی برجسته سازی کنند.

وی تصریح کرد: رسانه های معارض موضوع سوابق پزشکی جواد روحی، دیدار تاریخ هشتم شهریور مرحوم با خانواده در سلامت کامل و… را سانسور کردند و با بمب‌باران اطلاعات سعی دارند تا توجه مخاطبان از واقعیت سوابق پزشکی و بیماری زمینه‌ای او دور شود تا در نهایت بتوانند روایت خود را بعنوان روایت غالب در افکارعمومی نهادینه کنند.

جواد روحی

قربانی افزود: در ۲۰ ساعت گذشته بیش از ۲ هزار محتوا جعلی و کژآگاه‌ساز تولید شد که در مرحله توزیع تاکنون بیش از ۳ میلیون بازدید کننده در بستر شبکه های اجتماعی داشت.

وی با اشاره بر اینکه بررسی نمونه محتواهای جعلی نشان می دهد که هدف هژمونی رسانه‌ای بهره‌برداری از پیشینه بازداشت مرحوم است، اظهار کرد: اولویت اتاق های عملیات روانی خارجی بهره‌برداری از رخداد مرگ است و قصد دارند با بمب‌باران اطلاعات جعلی “خشم‌عمومی” را افزایش دهند.

به گزارش زیرنویس، کارشناس مسائل رسانه با خطاب قرار دادن مردم ایران بعنوان مصرف‌کنندگان محتوا، بیان داشت: مخاطبان در مواجهه با اخبار رسانه‌های معارض در ایام پیش‌روی و رخدادهای مشابه به تولیدات رسانه‌های داخلی توجه ویژه داشته باشند و در مرحله اول ورود اطلاعات به ذهن خود این اطلاعات را با دیده تردید بنگرند و با چند منابع با هدف دستیابی به آرامش روانی و واقعیت بررسی کنند

و قطعا در چنین شرایطی و با نگاه نقادانه، مخاطبان متوجه خواهند شد که رسانه‌های فارسی زبان خارجی هدفی جز برهم زدن امنیت روانی آنان ندارند و قصد دارند با برهم زدن آرامش روانی، اختلال ذهنی و محاسباتی در افکارعمومی ایجاد نمایند.

منبع:ایرنا