هشدار به کسانی که صبحانه را حذف کرده‌اند
هشدار به کسانی که صبحانه را حذف کرده‌اند

به گزارش اطلاعات آنلاین به نقل از هلس دایجست، در بسیاری از خانواده ها، صبح ها آشفته ترین زمان روز است. بین آماده شدن برای کار، آماده کردن ناهار مدرسه، و تهیه یک فنجان قهوه… به طور حتم با وجود چنین شرایطی صبحانه اولین قربانی روز خواهد بود. طبق یک مطالعه در سال ۲۰۱۶ که […]

هشدار به کسانی که صبحانه را حذف کرده‌اند

به گزارش اطلاعات آنلاین به نقل از هلس دایجست، در بسیاری از خانواده ها، صبح ها آشفته ترین زمان روز است. بین آماده شدن برای کار، آماده کردن ناهار مدرسه، و تهیه یک فنجان قهوه… به طور حتم با وجود چنین شرایطی صبحانه اولین قربانی روز خواهد بود. طبق یک مطالعه در سال ۲۰۱۶ که در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شد، مشخص شد که تقریباً ۲۵درصد از آمریکایی ها هر روز صبحانه را حذف می‌کنند.

اگر خوردن صبحانه بخشی از برنامه معمول شما نیست، احتمالاً اول صبح احساس گرسنگی خاصی نمی‌کنید. بنابراین، نخوردن صبحانه آنقدر مهم نیست، درست است؟ همانطور که معلوم است، آن فنجان قهوه ممکن است کافی نباشد.

تحقیقات نشان می‌دهد که حذف صبحانه به طور بالقوه می‌تواند کیفیت خواب شما را مختل کند.

بر اساس یک مقاله تحقیقاتی در سال ۲۰۲۳ که در مجله علمی Nutrients منتشر شده است، حذف وعده‌های غذایی با اختلال در متابولیسم و ساعت شبانه روزی محیطی ما مرتبط است. در حالی که ساعت شبانه روزی مرکزی ما توسط انتقال بین روشنایی و تاریکی هدایت می شود، ساعت شبانه روزی محیطی ما تحت دستورالعمل ساعت مرکزی ما عمل می‌کند و به محرک های مکمل مانند نشانه های تغذیه پاسخ می‌دهد.

منبع: اطلاعات انلاین