پایانِ پیش از موعد همکاری مربیان ایرانی با کشتی ترکمنستان؟
پایانِ پیش از موعد همکاری مربیان ایرانی با کشتی ترکمنستان؟

اگر خواسته‌های مدیر فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی ترکمنستان محقق نشود، امکان پایان پیش از موعد همکاری مربیان ایرانی با این فدراسیون وجود دارد.

چندی پیش از سوی فدراسیون کشتی ترکمنستان، رضا یزدانی دارنده دو نشان طلا و دو برنز جهان به عنوان مدیر تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی این کشور انتخاب شد و بعد از آن، جمعی از مربیان ایرانی از جمله هادی حبیبی، مهدی علیاری، علی‌اصغر بذری، محمود اسماعیل‌پور و… برای هدایت تیم‌های رده‌های سنی مختلف ترکمنستان انتخاب شدند.

در حالی که به نظر می‌رسید قرارداد گروه ایرانی با ترکمنستانی‌ها تا پایان المپیک ۲۰۲۴ پاریس باشد، اما این احتمال وجود دارد که همکاری دو طرف پیش از موعد خاتمه پیدا کند.

هادی حبیبی سرمربی تیم ملی بزرگسالان تیم ملی کشتی آزاد ترکمنستان در این‌باره  گفت: قرارداد پیشنهادی ترکمنستان، تا پایان المپیک بود، ولی ما قبول نکردیم و چیزی که به صورت رسمی نوشته شد، تا پایان بازی‌های آسیایی هانگژو بود. می‌خواستیم در بحث زیرساخت‌ها بررسی لازم را داشته باشیم تا اگر شرایط برای کار مهیا بود، مجدداً قرارداد تا المپیک تمدید شود.

به گزارش زیر نویس ،وی افزود: درواقع قرارداد رسمی ما با ترکمنستان مربوط به حضور در مسابقات جهانی بلگراد و بازی‌های آسیایی هانگژوست، هرچند تا المپیک پاریس به آنها برنامه دادیم که شامل بازی‌های داخل سالن، امیدهای جهان و… هم می‌شود و اردوها را هم مشخص کردیم، اما درمورد اینکه آیا بعد از بازی‌های آسیایی همکاری با این کشور ادامه خواهد داشت یا نه، بعد از پایان این رقابت‌ها رضا یزدانی مدیر تیم‌های ملی آزاد و فرنگی با جمع‌بندی شرایط در مورد ادامه همکاری یا قطع آن تصمیم‌گیری خواهد کرد.

تیم کشتی آزاد ترکمنستان با ۶ کشتی‌گیر در اوزان ۷۰، ۷۴، ۷۹، ۸۶، ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم در مسابقات جهانی شرکت می‌کنند که هیچ‌کدام از آنها شانس مدال ندارند، اما آنها در بازی‌های آسیایی در یکی دو وزن به مدال فکر می‌کنند.

 منبع :تسنیم