برپایی آخرین و هفتمین اردوی آماده‌سازی کشتی ترکمنستان در مازندران
برپایی آخرین و هفتمین اردوی آماده‌سازی کشتی ترکمنستان در مازندران

یم ملی کشتی آزاد ترکمنستان که آخرین اردوی آماده‌سازی خود برای شرکت در مسابقات جهانی را در ساری سپری کرد، بعد از رقابت با پنج تیم مازندرانی مهیای حضور در صربستان خواهد شد.

تیم ملی کشتی آزاد ترکمنستان که آخرین اردوی آماده‌سازی خود برای شرکت در مسابقات جهانی را در ساری سپری کرد، بعد از رقابت با پنج تیم مازندرانی مهیای حضور در صربستان خواهد شد.

 چند ماه قبل از سوی فدراسیون کشتی ترکمنستان، رضا یزدانی دارنده دو مدال طلا و دو برنز جهان به عنوان مدیر تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی این کشور انتخاب شد و در ادامه نیز با نظر یزدانی، سرمربیان ایران برای هدایت تیم‌های رده‌های سنی مختلف ترکمنستان با فدراسیون قرارداد بستند.

دو تیم کشتی آزاد و فرنگی ترکمنستان که از چندی پیش برای برپایی آخرین اردوی آماده‌سازی خود پیش از اعزام به بلگراد، با ۳۰ آزادکار و ۱۰ کشتی‌گیر فرنگی راهی ایران شده‌اند، طی روزهای آینده از تهران و عشق‌آباد روانه صربستان خواهند شد.

هادی حبیبی و مهدی علیاری اعضای سابق تیم ملی کشتی ایران، به عنوان سرمربی تیم‌های ملی آزاد و فرنگی بزرگسالان این کشور ترکمنستان را در مسابقات جهانی همراهی می‌کنند.

تیم علیاری طی روزهای گذشته در کمپ تیم‌های ملی با تیم ملی کشتی فرنگی ایران اردوی مشترک داشت و طی روزهای آینده به عشق‌آباد برمی‌گردد تا از ترکمنستان راهی بلگراد شود، اما تیم آزاد صبح روز پنجشنبه از ایران به سود صربستان پرواز می‌کند.

به گزارش زیر نویس ،آزادکاران ترکمنستان علاوه بر ۶ ملی‌پوشی که قرار است در مسابقات جهانی روی تشک بروند، تعدادی کشتی‌گیر نوجوان و جوان را با تمرکز روی بحث تکنیک، در اردوی ایران به همراه داشت.

طبق برنامه‌ریزی رضا یزدانی و کادر ایرانی، ترکمنستانی‌ها طی اردوی ایران، تا امروز سه مسابقه با تیم‌های کشتی شهرستان‌های بهشهر، نکا و دارابکلا داشته و طی روزهای باقی‌مانده نیز با آمل و بابل مسابقه دوستانه خواهد داد.

 منبع :تسنیمََََََ