انصراف رئیس فدراسیون ژیمناستیک از حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو
انصراف رئیس فدراسیون ژیمناستیک از حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو

رئیس فدراسیون ژیمناستیک از حضور در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو منصرف شد و درخواست اعزام یک مربی یا ورزشکار به جای خودش را ارائه داد.

روابط عمومی فدراسیون ژیمناستیک، عابد حقدادی درخصوص انصرافش از حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو اظهار داشت: بیش از یک ماه پیش بعد از صحبتی که با مسئولین کمیته ملی المپیک داشتم، تصمیم گرفتم برای بهبود کیفیت فنی تیم یک مربی و یک ورزشکار بیشتر به بازی‌ها اعزام شود.

وی افزود: پیگیری‌ها و مکاتبات زیادی در این مدت با کمیته ملی المپیک انجام شد که مبین محمدابراهیمی به عنوان مربی یا سرپرست و محمدرضا شفیعی به عنوان ورزشکار به بازی‌ها اعزام شوند تا بتوانیم با تیم پنج نفره و کامل در مسابقات حاضر شویم. دو نفر در تک وسیله و سه نفر در ۶ وسیله که بتوانیم نتایج مورد نظر را در هانگژو کسب کنیم.

رئیس فدراسیون ژیمناستیک خاطرنشان کرد: با وجود پیگیری‌هایی که تا به الان انجام دادیم، متاسفانه هنوز در این‌خصوص به نتیجه نرسیده‌ایم. طبق صحبت‌هایی که دبیرکل کمیته ملی المپیک نیز در جمع ژیمناست‌کاران انجام داد، مسئولین کمیته در پی درخواست ما پیگیر هستند که این اتفاق بیفتد و خواهش داشتیم در جلسه نهایی در هانگژو که کادر اجرایی کاروان با ستاد بازی‌ها داشته‌اند، این موضوع پیگیری شود.

حقدادی ادامه داد: این توقع از مسئولین کمیته ملی المپیک می‌رود که برای حل این مشکل مساعدت لازم را با رشته ژیمناستیک داشته باشند تا با شرایط بهتر در بازی‌های آسیایی حاضر شویم. ابراهیمی از مربیان خوب کشور است که سال‌ها برای ژیمناستیک زحمت کشیده است. شفیعی نیز شرایط بسیار خوبی دارد و می‌تواند در ۶ وسیله به تیم کمک کند. باز هم در تلاش هستیم که این اتفاق بیفتد، ولی تا به الان به نتیجه نرسیده‌ایم. امیدوار هستیم که تا دو، سه روز آینده این درخواست ما نتیجه‌بخش باشد و مسئولین بازی‌ها با اضافه شدن دو نفر موافقت کنند.

وی افزود: تلاش ما این است که حداقل یکی از این دو نفر در بازی‌های آسیایی هانگژو حاضر شوند، چون از هر جهت به بار فنی تیم کمک خواهد کرد. به هرحال بنده از حضور در بازی‌ها انصراف دادم و به هانگژو نخواهم رفت و دوست دارم این فرصت برای ورزشکار و مربی ما مهیا شود.

حقدادی در پایان گفت: پیش از در تمامی لیست‌هایی که بین فدراسیون و کمیته ملی المپیک رد و بدل شده بود، کادر فنی تیم ملی ژیمناستیک جهت حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو سه نفره بود ولی در روزهای پایانی بسته شدن لیست از سوی کمیته ملی المپیک متوجه شدیم که تنها دو نفر قرار است همراه تیم اعزام شوند.

منبع :تسنیم