نمایش «موقعیت مهدی» در جشنواره ایتالیایی
نمایش «موقعیت مهدی» در جشنواره ایتالیایی

فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» نخستین ساخته هادی حجازی‌فر در بیست‌ و هفتمین دوره جشنواره فیلم «هنر پلیس» ایتالیا به نمایش در خواهد آمد.

از روابط عمومی سیما، فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» به همت اداره کل تامین و رسانه بین‌الملل سیما در بیست‌ و هفتمین دوره جشنواره فیلم «هنر پلیس» که از ۲۳ تا ۲۹ اکتبر (یکم تا هفتم آبان) در ایتالیا برگزار می‌شود، به نمایش در خواهد آمد.

«موقعیت مهدی» نخستین ساخته هادی حجازی‌فر در کسوت کارگردان و محصول مرکز سیما فیلم است.

به گزارش زیر نویس ،«موقعیت مهدی» در چهلمین جشنواره فیلم فجر برنده پنج جایزه، از جمله سیمرغ بلورین بهترین فیلم شد و توانست در اکران عنوان پرفروش‌ترین فیلم دفاع مقدس تاریخ سینمای ایران را از آن خود کند. این اثر مورد تمجید رهبر انقلاب نیز قرار گرفت.

نسخه سریالی این فیلم با عنوان «عاشورا» در هفت قسمت محصول مرکز سیما فیلم است که پخش خود را از ٢٧ مردادماه آغاز کرده و به صورت هفتگی جمعه‌ها ساعت ٢٢ از شبکه یک سیما و شنبه‌ها ٢۴ بامداد از شبکه تماشا پخش می‌شود.

هادی حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید حجازی‌فر، معصومه ربانی‌نیا، وحید آقاپور و روح‌الله زمانی در این اثر نقش آفرینی می‌کنند.

فیلم «موقعیت مهدی» زندگی شهید مهدی باکری و رابطه وی با خانواده، حضور در جبهه‌های نبرد به همراه برادرش شهید حمید باکری، فرماندهی سپاه عاشورا در جنگ و به شهادت رسیدن وی را به شیوه‌ای هنرمندانه روایت می‌کند.

جشنواره «هنر پلیس» ایتالیا همه موضوعاتی را شامل می‌شود که به نحوی از پلیس و و همچنین نقش امنیت الهام گرفته باشند. جشنواره می‌خواهد آگاهی را نسبت به سینمای باکیفیت که منحصراً با قانون سر و کار دارد، افزایش دهد.

«اجابت» به مرحله تدوین رسید

فیلم «اجابت» به تهیه کنندگی و کارگردانی امیرهوشنگ کریمی روی میز تدوین قرار گرفت.

اجابت که فیلمی است در ژانر مذهبی در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) فیلمبرداری خود را به پایان رساند تا پس از پایان مراحل پس تولید، آماده پخش از رسانه‌ها و سکوهای مجازی شود.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «پدری درگیر مریضی سخت شده است و پزشکان از ان قطع امید کرده‌اند و دختر بچه هفت ساله که علاقه زیادی به پدر دارد همراه مادر برای شفا خواستن پدر و واسطه قرار دادن سیدالکریم به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)راه می افتند و اتفاقاتی در این مسیر رخ می‌دهد…»

دیگر عوامل این فیلم عبارتند از:بازیگران: ساغر خانلری‌، آی سودا سعیدی با هنرمندی اکبر مددی مهر، دستیار یک کارگردان: محمدرضا واحدی، دستیار دو کارگردان: ایمان حسینی، فیلمبردار: حسن اسدی، دستیار یک فیلمبردار: محسن اسدی، دستیار دو فیلمبردار: رسول درنگ، صدابردار: اردلان قنبری، تدوین: اردلان قنبری، طراح لباس: امیرحسین حاجیان، طراحی پوستر: جلال سمیعی، عکاس: یحیی افضلی، مدیر تولید: حسین طاهری، مدیر تدارکات: رستوران صدری، چهره پرداز: نوشین رفیعی، نویسنده و کارگردان هنری: فرشاد ارج، مشاور پروژه: امیر سرایی مقدم منشی صحنه: رضا عباس زاده و مشاوران مذهبی: حجت الاسلام مهدی گودرزی و حجت الاسلام بهزاد شریفی.

جشنواره فیلم ایتالیا, حضور فیلم موقعیت مهدی د رجشنواره فیلم ایتالیا, فیلم سینمایی موقعیت مهدی, هادی حجازی‌فر - نمایش «موقعیت مهدی» در جشنواره ایتالیایی

 منبع :خبرگزاری جمهوری اسلامی