به گزارش سلام نو آنطور که روزیاتو نوشته است در دنیایی که مملو از تظاهر و عدم صداقت است، یافتن افرادی واقعی و با اصالت که قلبشان را برای شما باز می‌کنند، می‌تواند دشوار باشد. این افراد نادر، گوهرهای گرانبهایی هستند که باید قدرشان را دانست. فرانسوا دو لا روشفوکو، فیلسوف فرانسوی قرن هفدهم، در […]

به گزارش سلام نو آنطور که روزیاتو نوشته است در دنیایی که مملو از تظاهر و عدم صداقت است، یافتن افرادی واقعی و با اصالت که قلبشان را برای شما باز می‌کنند، می‌تواند دشوار باشد. این افراد نادر، گوهرهای گرانبهایی هستند که باید قدرشان را دانست.

فرانسوا دو لا روشفوکو، فیلسوف فرانسوی قرن هفدهم، در مورد کمیاب بودن افراد اصیل و صادق صحبت کرده است. او معتقد بود که صداقت واقعی نایاب است و بسیاری از افراد فقط به دنبال جلب نظر و اعتماد دیگران هستند.

یکی از راه‌های شناخت این افراد، توجه به جملاتی است که به کار می‌برند. ۶ جمله‌ای که در ادامه به آنها می‌پردازیم، از جمله جملاتی هستند که فقط از افراد واقعی و با اصالت می‌شنوید:

۱. “چگونه می‌توانم به تو کمک کنم تا احساس بهتری داشته باشی؟”

این جمله نشان‌دهنده‌ی مهربانی و دلسوزی عمیق فرد است. کسی که این جمله را به زبان می‌آورد، به دنبال کمک به شما در زمانی است که به آن نیاز دارید و به جای قضاوت یا سرزنش، به دنبال راهی برای التیام درد شماست.

۲. “باید در این مورد کاملاً صادق باشم.”

این جمله نشان‌دهنده‌ی شجاعت و صداقت فرد است. کسی که این جمله را به زبان می‌آورد، حتی اگر به معنای گفتن چیزی ناخوشایند باشد، به دنبال بیان حقیقت است. او به جای پنهان کردن یا کتمان کردن حقایق، صداقت را ترجیح می‌دهد.

۳. “با این موضوع موافق نیستم.”

این جمله نشان‌دهنده‌ی استقلال فکری و شجاعت فرد است. کسی که این جمله را به زبان می‌آورد، از بیان عقیده خود، حتی اگر با نظر اکثریت متفاوت باشد، نمی‌ترسد. او به جای دنباله‌روی کورکورانه از دیگران، به ارزش‌ها و باورهای خود پایبند است.

۴. “اگر این روش را امتحان کنیم، چه اتفاقی می‌افتد؟”

این جمله نشان‌دهنده‌ی کنجکاوی و تمایل به یادگیری فرد است. کسی که این جمله را به زبان می‌آورد، به دنبال یافتن راه‌های جدید و خلاقانه برای حل مشکلات است. او از امتحان کردن ایده‌های جدید و ریسک‌پذیری نمی‌ترسد.

۵. “می‌خواهم مطمئن شوم که چیزی از قلم نیفتاده است.”

این جمله نشان‌دهنده‌ی دقت و وسواس فرد است. کسی که این جمله را به زبان می‌آورد، قبل از تصمیم‌گیری تمام جوانب موضوع را بررسی می‌کند و هیچ جزئیاتی را از قلم نمی‌اندازد. او به دنبال انجام درست کارها به بهترین نحو ممکن است.

۶. “می‌خواهم بیشتر و بیشتر بدانم!”

این جمله نشان‌دهنده‌ی اشتیاق به یادگیری و رشد فرد است. کسی که این جمله را به زبان می‌آورد، از کاوش در دنیای اطراف خود و کسب دانش جدید لذت می‌برد. او به دنبال ارتقای سطح آگاهی و بینش خود است.

شنیدن این ۶ جمله از افراد می‌تواند نشانه‌ای از صداقت، اصالت و ارزش‌های والای آنها باشد. به یاد داشته باشید که افراد واقعی و با اصالت، گنجینه‌های گرانبهایی هستند که باید قدرشان را دانست و از آنها درس‌های زیادی می‌توان آموخت.

+