این پیش بینی بورس فردا چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ را از دست ندهید
این پیش بینی بورس فردا چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ را از دست ندهید

اکو ایران نوشت:  در جریان معاملات روز جاری در بازار بورس اوراق بهادار تهران ارزش بازار بورس همچنان کمتر از ۸۰۰۰ هزار میلیارد تومان است و ارزش معاملات در این بازار نیز به ارقام کمتر از ۴۰۰۰ میلیارد تومان می رسد. ارزش معاملات برای بازار بورس تهران در روز جاری و پایان ساعت ۱۲:۳۰ حدود […]

اکو ایران نوشت:  در جریان معاملات روز جاری در بازار بورس اوراق بهادار تهران ارزش بازار بورس همچنان کمتر از ۸۰۰۰ هزار میلیارد تومان است و ارزش معاملات در این بازار نیز به ارقام کمتر از ۴۰۰۰ میلیارد تومان می رسد. ارزش معاملات برای بازار بورس تهران در روز جاری و پایان ساعت ۱۲:۳۰ حدود ۳۷۰۰ میلیارد تومان بود.

اهالی تکنیکالیست بازار همچنان واگرایی ایجاد شده در سقف کانال صعودی ترسیمی خود را قدرتمند می بینند و سیگنال خروج از این وضعیت را مشاهده کندل قوی صعودی به همراه ارزش خود معاملات در نظ دارند. اهالی بنیادی کار بازار نیز معتقد هستند که هزینه شرکت ها با رقم دلاری محاسبه می شود که بانک مرکزی نرخ آن را قبول ندارد و درامد شرکت با دلار نیمایی که فاصله معنادار زیادی با دلار در بازار آزاد دارد  محاسبه می‌شود و این امر باعث می‌شود کیفیت سودهای ایجاد شده در گزارش‌های مالی شرکت‌ها پایین باشد. از سویی طبق سنت هر سال در میانه های اردیبهشت ماه ( البته جنبه علمی ندارد و یک باور در میان اهالی بازار است و بیشتر به اخبار بودجه ای مربوط می شود ) بازار کمی عقب می نشیند و این عقب نشینی با توجه به اخبار و حواشی بازار درصد افت قوی یا ضعیفی را به خود می بیند.

فولاد ، شبندر ، شپنا ، بانک ملت و نماد فملی نمادهایی هستند که در بازار روز جاری بیشترین تاثیر منفی را روی شاخص کل داشتند تا به بازار اجازه رشد به کانال ۲.۳ میلیون واحدی را ندهند.

در فروردین ماه ۱۴۰۳ میزان خروج پول حقیقی ها از بازار بورس تهران به رقمی بیش از ۳۷۰۰ میلیارد تومان رسیده است که بازار در روز های ابتدای اردیبهشت ماه کمی از آن را جبران کرده است و میزان وردو پول تا ۱۰ اردیبهشت ماه به بورس تهران حوالی ۷۴۳ میلیارد تومان ثبت شده است تا مجموع خروج پول حقیقی ها از بورس تهران تا اینجا برای سال ۱۴۰۳ خود را در حوالی ۳ هزار میلیارد تومان باشد.

بازهم روی لیدر سنتی بازار (نمادخودرو) در یک ساعت پایانی بازار رنج های مثبتی کشید شد تا بازار را برای خرید احتمالی و صعودی فردا وسوسه کند.

اما به گزارش بورس اوراق بهادار تهران در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴ میلیون و ۳۸۰ هزار نفر در بازار فعال بوده اند که از این میزان ۳ میلیون و ۳۳۷ هزار نفر در بازار به عنوان خالص فروشنده گزارش شده است و تنها ۱ میلیون نفر خریدار بازار سال ۱۴۰۲ بوده است.

محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در جلسه با فعالان بازار سرمایه عنوان کرده است که در کمیسیون اقتصادی تصمیم گرفته شده است که اصلاحیه بند س لایحه بودجه در برگیرنده تداوم کلیه معافیت مالیاتی بازار سرمایه باشد و اصلاحیه به صحن مجلس خواهد رفت.

بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران 

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران بیش از ۱۱ هزار واحدی دیگر افت کرد تا مسر نزولی ( هر چند کوتاه ) اردیبهشت ماه را ساخته باشد . شاخص هم وزن نیز با افت بیش از ۵۲۹۰ واحدی بازار را به پایان برد.

از منظر تکنیکالی چند روزی است که به سقف کانال صعودی ایجاد شده در شاخص کل و همچنین واگرایی در سقف ایجاد شده در اندیکاتور Rsi اشاره داریم (صرفا از منظر تکنیالی به شاخص نگاه می کنیم).

تکنیکالیست ها معتقد هستند تا اثر این واگرایی از بین نرود یا اینکه اعتبار این واگرایی ساقط نشود وضعیت بازار  و شاخص کل به همین منوال خواهد بود البته که روند کلی در تایم فریم های بلند مدت تر به عنوان روند صعودی تلقی می شوند اما این افت و خیزها نوسان بازار هستند و به دلیل کم بودن ارزش معاملات در بازار این روندها بسیار فرسایشی شده است.

اهالی بازار سرمایه همچنان معتقد هستند در صورتیکه زیرساخت های بازار فراهم شود و بازار سرمایه نیز از ابزار دو طرفه بودن استفاده کند می‌تواند جذابیت خود را در بین رقبای خود باز هم به دست آورد و فعالان نیز در روندهای نزولی کسب سود داشته باشند. البته که اقدامی در این سال‌ها صورت گرفته است اما به حدی نیست که جوابگوی بازار باشد هرچند که هنوز هسته معاملاتی بازار سرمایه با مشکل مواجه است.

این پیش بینی بورس فردا چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ را از دست ندهید

منبع: اطلاعات انلاین

27 اردیبهشت 1403

یافته های جدید و مرموز فیزیکدان‌ها!

  این موضوع نویدبخش یک پیشرفت بسیار مهم در فیزیک است. کار اصلی گلوبال‌ها نگه داشتن کوارک‌ها در محل‌شان و پایدار نگه داشتن اتم‌ها است. کوارک‌ها بلوک‌های سازنده پروتون‌ها و نوترون‌ها هستند. این کارکرد باعث می‌شود که گلوبال‌ها را بخشی از نیروی هسته‌ای «قوی» محسوب کنیم که یکی از چهار نیروی اساسی همراه با گرانش، […]

26 اردیبهشت 1403

چرا چربی بازو مهم است؟

به گزارش سلام نو آنطور که ایسنا نوشته است دانشمندان یونانی در مطالعه‌ای جدید، ارتباطی بین چربی بازو و کیفیت استخوان ستون فقرات کشف کرده‌اند. این یافته‌ها می‌تواند به روشی جدید برای پیش‌بینی و پیشگیری از شکستگی‌های ستون فقرات در افراد مسن منجر شود. پوکی استخوان، بیماری شایعی که باعث ضعیف شدن و شکننده شدن […]

26 اردیبهشت 1403

جنجالی که یک «موش مُرده» در ژاپن به پا کرد!

 یک شرکت تولید نان ژاپنی به خاطر پیدا شدن بقایای موش مرده در محصولات توزیع شده خود، بسته های نان را از بازار جمع کرد و عذرخواهی کرد.      به نقل از اسوشیتیدپرس، شرکت پاسکو پس پیدا شدن بقایای موش مرده در دو بسته نان حدود ۱۰۴ هزار بسته نان سفید را از قفسه […]