حکم قصاص قاتل شهید ستوانیکم “سجاد دالمن” اجرا شد
حکم قصاص قاتل شهید ستوانیکم “سجاد دالمن” اجرا شد

معاون حقوقی و امور مجلس و دولت فرماندهی انتظامی استان خوزستان از اجرای حکم قصاص قاتل شهید والامقام ستوانیکم “سجاد دالمن” خبر داد.

سرهنگ صالح مطهری‌راد اظهار کرد: ۹ مردادماه سال ۱۴۰۰ شهید “سجاد دالمن” حین انجام وظیفه با تیراندازی مستقیم سارق مسلح به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وی افزود: با توجه به درخواست اولیای دم بر اجرای حکم قصاص، کارشناسان معاونت حقوقی و امور مجلس و دولت فرماندهی انتظامی استان خوزستان با پیگیری‌های مجدانه در شعبه ۵ دادگاه کیفری یک استان خوزستان مستقر در شهرستان دزفول قاتل به قصاص نفس محکوم و در شعبه ۷ دیوان عالی کشور رای تایید شد.

معاون حقوقی و امور مجلس و دولت فرماندهی انتظامی استان خوزستان گفت: قاتل شهید والامقام “سجاد دالمن” پس از اجری تشریفات قانونی استیذان در معاونت قضائی قوه قضائیه صبح امروز (۱۸ اردیبهشت‌ماه) به دار مجازات آویخته شد.

سرهنگ مطهری‌راد افزود: اجرای حکم قصاص قاتل این شهید والامقام موجب تسلی دل خانواده معظم این شهید والامقام و آحاد کارکنان فراجا شد.

چگونگی به شهادت رسیدن سجاد دالمن

به گزارش زیرنویس،شامگاه  شنبه‌ ۹مرداد ۱۴۰۰ حوالی ساعت ۲۲:۳۰، ستوان سوم «سجاد دالمن» از نیروهای خدوم و تلاشگر کلانتری ۱۵ صفی آباد در حین انجام ماموریت در عملیات تعقیب اشرار و سارقین مسلح  از ناحیه سر مورد اصابت گلوله سلاح کلاشنیکف سارقین قرار گرفت و به فیض عظمای شهادت نائل آمد. این افراد مسلح در محور “شوش – دزفول” به سمت گشت خودرویی پاسگاه “صفی آباد” اقدام به تیراندازی می نمایند که طی آن «سجاد دالمن» مورد اصابت گلوله قرار گرفته و به شهادت می رسد.

 

🌹 «سجاد دالمن» که به گفته ی همکارانش به تازگی مراسم نامزدی خود را برگزار کرده بود، از نیروهای کم نظیر و با اخلاق و خدمتگزار و مردم دار نیروی انتظامی شهرستان دزفول بود که مزد سال ها تلاش و خدمت خالصانه خود را گرفت و چند روزی قبل از آغاز دهه محرم، مهمان سفره اباعبدالله الحسین (ع) شد و به درجه رفیع شهادت نائل آمد. روحش شاد و یادش گرامی باد.

منبع:ایسنا