قدردانی واشنگتن از پکن برای تسهیل در انتقال سرباز آمریکایی از کره شمالی- اخبار آمریکا – اخبار بین الملل زیرنویس
قدردانی واشنگتن از پکن برای تسهیل در انتقال سرباز آمریکایی از کره شمالی- اخبار آمریکا – اخبار بین الملل زیرنویس

به گزارش گروه بین‌الملل پایگاه خبری زیرنویس، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید در بیانیه‌ای از دولت چین به علت تسهیل در انتقال «تراویس کینگ» سرباز آمریکایی که از کره شمالی اخراج شد، قدردانی کرد. امروز کره شمالی کینگ را که دو ماه پیش به این کشور رفته بود، بیرون کرد و اکنون در […]

به گزارش گروه بین‌الملل پایگاه خبری زیرنویس، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید در بیانیه‌ای از دولت چین به علت تسهیل در انتقال «تراویس کینگ» سرباز آمریکایی که از کره شمالی اخراج شد، قدردانی کرد.

امروز کره شمالی کینگ را که دو ماه پیش به این کشور رفته بود، بیرون کرد و اکنون در بازداشت آمریکا در کشور چین است. سالیوان در این خصوص اعلام کرد: ما از دولت سوئد برای نقش دیپلماتیکش به عنوان حافظ منافع آمریکا در کره شمالی و از جمهوری خلق چین برای کمک به تسهیل انتقال کینگ تشکر می‌کنیم.

پیش از این کره شمالی اعلام کرده بود که این سرباز آمریکایی را بیرون خواهد کرد. اگرچه برخی انتظار داشتند که پیونگ یانگ بازداشت کینگ را به درازا بکشاند تا بتواند در میانه تنش‌های شدت یافته با آمریکا، از واشنگتن امتیاز بگیرد.

مقام‌های آمریکایی گفتند که دقیقا نمی‌دانند که چرا کره شمالی تصمیم به اخراج کینگ گرفت، اما آنها حدس می‌زنند که پیونگ یانگ کینگ را یک سرباز درجه پایین دیده که ارزش چانه زنی را ندارد. 
اسوشیتدپرس به نقل از یک مقام آگاه مدعی شد که مقام‌های کره شمالی ممکن است تصمیم گرفته باشند که آزاد کردن کینگ دردسر کمتری نسبت به نگه داشتن او داشته باشد.

درحالی از سویی برخی احتمال می‌دهند که آمریکا عامدانه سرباز خود را به کره شمالی بمنظور جمع آوری اطلاعات فرستاده بود.

انتهای پیام/

 

 

منبع خبر: تسنیـم