پخش سریال های نوستالژی همراه با یک کره ای جدید در تلویزیون/مدیر جدیدی در رادیو منصوب شد- اخبار رادیو و تلویزیون – اخبار فرهنگی زیرنویس
پخش سریال های نوستالژی همراه با یک کره ای جدید در تلویزیون/مدیر جدیدی در رادیو منصوب شد- اخبار رادیو و تلویزیون – اخبار فرهنگی زیرنویس

به گزارش خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری زیرنویس، سریال‌های نوستالژی و خاطرانگیزی به آنتن شبکه تماشا و آی‌فیلم می‌رسند، پخش «فوتبال ۱۲۰» با عوامل جدید از امشب، سریال جدید کره‌ای روی آنتن شبکه دو، انتصاب جدیدی در رادیو به همراه یک خبر از شبکه افق، مستندهای جدید و ساترا که مشروح این خبرها در ادامه از […]

به گزارش خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری زیرنویس، سریال‌های نوستالژی و خاطرانگیزی به آنتن شبکه تماشا و آی‌فیلم می‌رسند، پخش «فوتبال ۱۲۰» با عوامل جدید از امشب، سریال جدید کره‌ای روی آنتن شبکه دو، انتصاب جدیدی در رادیو به همراه یک خبر از شبکه افق، مستندهای جدید و ساترا که مشروح این خبرها در ادامه از نظرتان می‌گذرد:

سه سریال محبوب در راه آی‌فیلم

دو سریال خاطره انگیز و یک سریال پرمخاطب در جدول پخش هفته آینده شبکه آی‌فیلم قرار گرفت. به این ترتیب، سریال طنز اجتماعی «نون خ۲» به کارگردانی سعید آقاخانی از روز شنبه ۸ مهر ساعت ۲۲ روی آنتن شبکه آی‌فیلم خواهد رفت.

همچنین از روز یکشنبه ۹ مهر، مخاطبان شبکه آی‌فیلم شاهد پخش سریال طنز «خودرو تهران-۱۱» به کارگردانی خانم مرضیه برومند خواهند بود. این سریال رأس ساعت ۱۶ مهمان منزل آی‌فیلمی‌ها خواهد شد.

سومین سریال جدید شبکه آی‌فیلم، سریال خاطره انگیز «پدرسالار» به کارگردانی و تهیه کنندگی اکبر خواجویی است که از روز جمعه ۱۴ مهر ساعت ۲۱ از آنتن شبکه آی‌فیلم پخش خواهد شد.

شبکه آی‌فیلم شما را به تماشای این سریال‌ها دعوت می‌کند.

پخش «فوتبال ۱۲۰» با عوامل جدید

«فوتبال ۱۲۰» اولین برنامه تخصصی بررسی فوتبال اروپا در صداوسیماست که از سال ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۲ از شبکه ورزش پخش شد.

قسمت نخست فصل جدید این برنامه با موضوع بررسی مسابقات لیگ‌های معتبر اروپایی، لیگ قهرمانان و عملکرد تیم‌های خارجی در فیفادی‌ها، از ساعت ۲۲ روز پنجشنبه (۶ مهرماه) روی آنتن خواهد رفت.

تهیه‌کنندگی این برنامه را پویا خسروی برعهده داشته و حافظ کاظم‌زاده نیز آن را اجرا خواهد کرد.

عوامل سازنده اعلام کرده‌اند، میهمان اولین قسمت فصل جدید برنامه «فوتبال ۱۲۰» یکی از لژیونرهای کشورمان است.

پخش سریال کره‌ای جدید از تلویزیون

با اتمام جشنواره فیلم های داستانی کوتاه «میراث مقدس» که در هفته دفاع مقدس به پخش آثار کوتاه مستند داستانی می‌پرداخت از شنبه، هشتم مهر سریال جدید کره‌ای «وکیل شگفت‌انگیز» از این شبکه به روی آنتن خواهد رفت.

سریال «وکیل شگفت‌انگیز» محصول ۲۰۲۲ کره جنوبی است. این سریال داستان دختر جوانی به نام وو یونگ وو را به تصویر می‌کشد که علیرغم ابتلا به اوتیسم با نمرات درخشان از دانشکده حقوق فارغ‌التحصیل می‌شود. او پس از ۶ ماه تلاش مداوم موفق می‌شود در یکی از دو دفتر بزرگ حقوقی کشور استخدام شود ولی مانند تمام افراد مبتلا به اوتیسم در برقراری ارتباطات انسانی ضعیف است.

او به محض ورود به مکان‌های جدید دچار اضطراب شده و قادر به برقراری ارتباط چشمی با دیگران نیست، درکی از احساسات خود و دیگران ندارد و متوجه کنایه و استعاره نمی‌شود اما از سوی دیگر حافظه‌ای حیرت‌انگیز و قدرت تحلیل بی‌نظیری دارد که او را تبدیل به وکیلی شگفت‌انگیز می‌کند. وکالت برای یونگ وو عرصه‌ای است که در آن ارزش‌های شخصی خود را می‌شناسد و انتخاب می‌کند که بدون توجه به اعتبار شغلی‌اش همیشه طرف حق بماند و برای برقراری عدالت تلاش کند.

در این سریال بازیگرانی همچون پارک اون‌بین (وو یونگ وو)، کانگ تِی او (لی جون هو)، کانگ کی‌یونگ (جونگ میونگ سیوک) و… به ایفای نقش پرداخته‌اند.

این سریال ۲۲ قسمتی به کارگردانی یو این‌سیک، تهیه‌کنندگی یو این‌سیک و مون جی‌وون و نویسندگی مون جی‌وون به همت تأمین برنامه شبکه دو از شنبه، هشتم مهر شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۱ و ۱۰ دقیقه از این شبکه پخش خواهد شد و بازپخش آن روز بعد ساعت ۲:۱۵ بامداد، ۱۰ صبح و ۱۶ و ۲۰ است.

انتصابی جدید در رادیو

مصطفی محمدی رئیس مرکز طرح، برنامه و بودجه صداوسیما، احمد میرزائی را به‌ سمت مدیرکل طرح و برنامه‌ریزی معاونت صدا منصوب کرد.

در بخشی از حکم انتصاب وی آمده است:«با عنایت به تعهد و تخصص و تجارب ارزشمند جناب‌عالی در حوزه طرح و برنامه‌ریزی به‌موجب این حکم به‌عنوان مدیرکل طرح و برنامه‌ریزی منصوب می‌شوید.

شایسته است تا نسبت به برنامه‌ریزی، سازماندهی، ارزیابی و نظارت بر توزیع و بهره‌گیری از منابع، تعهدات تولید، ساماندهی، هماهنگی و تقویت امور طرح و برنامه صدا به‌منظور تحقق سیاست‌ها و اهداف سازمان و مسئولیت‌های محوله به بهترین نحو اقدام کنید.

برنامه‌ریزی و یکپارچه سازی طرح‌های برنامه‌ای شبکه‌ها در سطح کلان معاونت مطابق با اولویت‌های سیاست‌های محتوایی صدا
مهندسی و مدیریت پیام در راستای ارتقا و غنی‌سازی محتوایی برنامه‌های صدا نظارت بر اجرای سیاست‌های کلان سازمان
ابلاغیه‌های مرکز طرح برنامه و بودجه نظارت و تخصیص و توزیع منابع بر اساس بودجه مصوب در بخش‌های متمرکز و جاری
و انجام بررسی لازم در امور ساختاربخشی از مواردی است که در حکم انتصاب مدیر کل جدید طرح و برنامه ریزی معاونت صدا آمده است.

میرزایی پیش از این مدیرکلی اداره کل اطلاعات و برنامه‌ریزی معاونت صدا، مدیرکل اداره نظارت و ارزیابی مراکز استانها, قائم مقام مرکز و نظارت ارزیابی سازمان و مدیرکل دفتر تخصصی ارزیابی کیفیت کالا و خدمات در سازمان ملی استاندارد ایران بوده است.

در پایان این حکم از زحمات و خدمات ارزشمند شاهید مظفری، در زمان سرپرستی این پست تشکر و قدردانی شده است.

شبکه افق به «دیک گریگوری» کمدین سیاه‌پوست آمریکایی آنتن می‌دهد

مستند «دیک گریگوری بی همتا و منحصر به فرد» با گویندگی ۲۱ نفر از گویندگان گفتار فیلم در واحد دوبلاژ اداره کل تأمین و رسانه بین الملل سیما دوبله شد.

این مستند در گونه مستند زندگینامه و سیاسی محصول ۲۰۲۱ آمریکا قرار است از شبکه افق سیما پخش شود.

مدیر دوبله این مستند حسین سرآبادانی است. آزاده اکبری، دانیال الیاسی، نگین سادات بنی عقیل، محمد بهاریان، کریم بیانی، علی بیگ محمدی، محمد تنهایی، ارسلان جولایی، حسین بیگی، نفیسه زاجکانیها، لادن سلطان پناه، مسعود سلطانی، ابوالفضل شاه بهرامی، میلاد فتوحی، امیربهرام کاویانپور، ابوالقاسم محمدطاهر، ملیکا ملک نیا، مهرتاش اسفندیار، علی همت مومیوند، نازنین یاری و حسین سرآبادانی صداپیشه‌های این اثر به شمار می‌روند.

این مستند به مبارزه علیه تبعیض نژادی کمدین و نوازنده سیاه‌پوست، دیک گریگوری می‌پردازد. او در دهه ۱۹۶۰ در صف مقدم فعالیت‌های سیاسی بود، زمانی که به جنگ ویتنام و بی عدالتی نژادی اعتراض کرد چندین بار دستگیر شد.

فیلم درباره یکی از معروف‌ترین بازیگران و کمدین‌های سیاهپوست آمریکایی در دهه ۱۹۶۰ میلادی یعنی دوران اوج تنش های نژادی و اجتماعی در آمریکاست و از طریق بررسی زندگی و حرفه ی این شخص نقبی می‌زند به ریشه‌های تبعیض نژادی در آمریکا و در این میان به دیگر مسائل سیاسی و اجتماعی آن دوران آمریکا مانند جنگ ویتنام و … نیز می‌پردازد.

فیلم از جشنواره‌های بین المللی نامزد ۲ جایزه در زمینه بهترین کارگردانی و بهترین نویسندگی فیلم مستند شده است.

واحد جستجوی اداره کل تأمین و رسانه بین‌الملل مسئولیت رصد این اثر را برعهده داشته و پس از طی مراحل تایید و تخصیص (مشخص شدن شبکه پخش‌کننده)، نسخه اصلی را تهیه و تأمین کرده و اکنون پس از طی شدن روندهای ترجمه، ویراستاری و سپس دوبله، قرار است پس از آماده‌سازی از شبکه‌ی افق، برای مخاطبان پخش شود.

۲ اثر از تولیدات خانه مستند روی آنتن شبکه دو می‌روند

همزمان با هفته دفاع مقدس، مستندهای «خاطرات موتورسیکلت» و «گردان قاطریزه» روزهای پنجشنبه و جمعه از شبکه دو سیما پخش می‌شوند.

مستند «خاطرات موتورسیکلت» به تهیه کنندگی و کارگردانی امیرحسین نوروزی و مستند «گردان قاطریزه» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سیدمجتبی خیام الحسینی، محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج همزمان با هفته دفاع مقدس روزهای پنجشنبه و جمعه ساعت ۲۲ روی آنتن شبکه دو سیما می‌روند.

مستند «خاطرات موتورسیکلت» قصه موتورسوارانی است که از تپه‌ها و خیابان‌های تهران، اولین گروه چریکی موتورسواران جنگ تحت فرماندهی شهید مصطفی چمران را تشکیل دادند. این مستند برنده تندیس نقره‌‌ای جایزه شهید آوینی از سیزدهمین جشنواره بین المللی سینما حقیقت شده است.

«گردان قاطریزه» نیز روایتی جذاب با چاشنی طنز درباره رزمندگان لشگر ۱۴ امام حسین (ع) است و مشکلات آن‌ها در عبور از مسیرهای باریک و صعب العبور جبهه‌های غرب را روایت می‌کند. این مستند در هفتمین جشنواره فیلم عمار توانست فانوس زرین را از آن خود کند.

پخش سریال خاطره انگیز «قصه‌های جزیره» و «مامور انتقال» از شبکه تماشا

سریال خاطره انگیز «قصه های جزیره» از شب گذشته جایگزین سریال «ندای امید» در شبکه تماشا شد.سریال «قصه‌های جزیره»ساخته کوین سالیوان محصول سال ۱۹۸۹ به زندگی خانواده کینگ در اوائل قرن بیستم می‌پردازد و داستان دربارهٔ دختری ثروتمند به نام سارا استنلی (با بازی سارا پلی) است که توسط پدرش به جزیره پرنس ادوارد و نزد خاله‌هایش (هتی و اُلیویا کینگ) فرستاده می‌شود تا در کنار خانوادهٔ مادر مرحومش زندگی کند. سریال روی فعل و انفعالات پیرامون مواجههٔ سارا با خویشاوندان تازه‌یافته‌اش (الک، جنت، فلیسیتی و فلیکس کینگ) متمرکز می‌شود و داستان‌هایی دربارهٔ خانوادهٔ کینگ را بازگو می‌کند.

سارا پلی، حماز امپروگنار، زاخاری بنت، جکی باروس و … از بازیگران مجموعه «قصه‌های جزیره» هستند. این سریال هرشب ساعت ۲۲ پخش و ساعات۱۶،۱۰،۴ ازشبکه تماشا بازپخش می‌شود.

همچنین سریال مهیج «مامور انتقال» جایگزین سریال «لوپن»شده است و مخاطبان می‌توانند هر شب ساعت ۲۳ و روز بعد ساعات ۱۷،۱۱،۵ تماشاگر آن باشند.

داستان درباره یک مأمور سابق نیروهای ویژه به نام فرانک مارتین است. او در نقش یک راننده حرفه‌ای، هر بار مامور جابجایی محموله‌های غیرقانونی مختلف برای مشتری‌های متفاوت می‌شود، بدون طرح سؤال در مورد آنچه جابجا می‌کند.

این سریال به کارگردانی استفان ویلیامز، براد تونر و اندی میکیتا و بازیگرانی مانند کریس وانس، فرانکوز برلیند، آندرآ اُسوارت، دلفین کانه آک و چارلی هانبر در این مجموعه نقش آفرینی می‌کنند.

تولید محتوای جذاب و دوبله اختصاصی، دو مزیت رقابتی سکوهای نمایش‌خانگی

چهاردهمین برنامه «صمیمانه» با حضور امیرحسین حیدری مدیر سکوی «تماشاخونه»، سید محمدرضا امجدی مدیر پخش شبکه نسیم، امین خرمی روزنامه‌نگار و کارشناس رسانه، اسماعیل کیایی مدیر صدور مجوز و محمد مهدی مومنی‌ها مدیرکل شبکه توسعه تنظیم‌گران اجتماعی ساترا برگزار شد.

مدیر سکوی «تماشاخونه» در ابتدای برنامه با اشاره به زمان شروع فعالیت این سکو، بیان کرد: «تماشاخونه» از سال ۹۸ فعالیت خود را آغاز کرد. در سال جدید تصمیم گرفتیم تا به‌طور جدی وارد حوزه تولید محتوا شویم و در همین راستا برنامه‌ریزی‌هایی را انجام دادیم.

حیدری ادامه داد: ما سکوی «تماشاخونه» را به‌صورت AVOD ارائه می‌کنیم؛ در این قالب جدید، اشتراک رایگان برای کاربران وجود دارد. کاربران در این سکو به محتوا دسترسی کامل دارند و می‌توانند به‌صورت رایگان از آن استفاده کنند.
وی تاکید کرد: رقابت باعث بالا رفتن استانداردها می‌شود. بنابراین هراندازه دوستان و همکاران ما در این عرصه فعال‌تر باشند خود به خود استاندارد را بالاتر می‌برند. این ارتقا باعث می‌شود تا ما به سطح کیفی تولیدات، فیلمنامه، شرایط تولیدی و… دقت بیشتری داشته باشیم.

در ادامه امین خرمی گفت: در رقابت موجود بین سکوهای فعال شبکه نمایش خانگی، در مواردی همچون حرکت به سمت تولید محتوای جذاب و دوبله اختصاصی تولیدات مورد اقبال مردم، رقابتی منحصر به فرد مشاهده می‌شود که به‌واسطه آن فعالیت یک سکو می‌تواند میان مردم برجسته شود.

امجدی مدیر پخش شبکه نسیم هم در بخشی دیگر از برنامه درخصوص نظارت ساترا بر محتوای شبکه نمایش خانگی عنوان کرد: همیشه در شورای انتشار ساترا خود را همکار و همراه عوامل تولید می دانیم. بارها اتفاق افتاده است که با عوامل تولید سریال ها و برنامه های تلویزیونی نمایش خانگی در شورای صدور مجوز ساترا راجع به ملاحظات صدا و سیما گفت‌وگو کرده‌ایم و به جمع بندی خیلی خوبی هم رسیده‌ایم.

وی افزود: کلیه سیاست‌های ساترا در حوزه محتوا، سیاست‌های تقویت کننده و مروج تولیدات متناسب با فرهنگ اسلامی ایرانی است. به‌طوری که اگر از من سوال شود مورد ممیزی شما درخصوص یک تله فیلم یا سریال چیست، در پاسخ می‌گویم همان فرهنگ ایرانی اسلامی ما.

در ادامه این برنامه محمدمهدی مومنی‌ها مدیرکل شبکه توسعه تنظیم‌گران اجتماعی ساترا مهمترین مطالبات ساترا از سکوهای نمایش خانگی در حوزه حقوق کاربران را برشمرد و گفت: صیانت از حقوق مادی و معنوی مخاطبان سکوها یکی از ماموریت‌های اصلی ساتراست که این امر با کمک مدیران سکوهای نمایش خانگی از جمله «تماشاخونه» پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/

 

منبع خبر: تسنیـم