لاوروف:ارمنستان سرنوشت کشورهای وابسته به آمریکا را به یاد بیاورد- اخبار اروپا – اخبار بین الملل زیرنویس
لاوروف:ارمنستان سرنوشت کشورهای وابسته به آمریکا را به یاد بیاورد- اخبار اروپا – اخبار بین الملل زیرنویس

به گزارش گروه بین‌الملل پایگاه خبری زیرنویس، لاوروف در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا ممکن است ارمنستان روسیه را از دست بدهد؟، گفت که چندین سیاستمدار پیشرو در ایروان چنین سناریویی را می‌خواهند و به دنبال حرکت به سمت غرب هستند. وی در گفتگو با خبرگزاری تاس تاکید کرد: افراد زیادی در آنجا […]

به گزارش گروه بین‌الملل پایگاه خبری زیرنویس، لاوروف در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا ممکن است ارمنستان روسیه را از دست بدهد؟، گفت که چندین سیاستمدار پیشرو در ایروان چنین سناریویی را می‌خواهند و به دنبال حرکت به سمت غرب هستند.

وی در گفتگو با خبرگزاری تاس تاکید کرد: افراد زیادی در آنجا وجود دارند که می‌خواهند روسیه را از دست بدهند و دوستان جدیدی به دست آورند. 

وزیر خارجه روسیه در این گفتگو تشریح کرد: اگر آنها به آمریکا متکی شوند آنگاه شاید برای آنها خوب باشد تا به تاریخ اخیر نگاهی بیاندازند که آمریکا چطور با آنهایی که سعی کرد زیر بال و پرشان را بگیرد، رفتار کرد و منافع ژئوپلیتیک خود را از سواحل آمریکا تا سراسر جهان بهبود بخشید. سرنوشت تمام این افراد بسیار بسیار ناخوشایند است.

وی تصریح کرد که به هر صورت، منافع فدراسیون روسیه به لحاظ ژئوپلیتیکی نمی‌تواند در ماورا قفقاز نادیده گرفته شود. رئیس دستگاه دیپلماسی مسکو ادامه داد: به لحاظ تاریخی، جغرافیایی، ژئوپلیتیکی شکست دادن روسیه با نادیده گرفتن کامل منافعش در ماورا قفقاز، غیر ممکن است.

منبع خبر: تسنیـم