آمریکا معافیت نامحدود به دو شرکت کره ای برای انتقال تراشه به چین می دهد- اخبار آمریکا – اخبار بین الملل زیرنویس
آمریکا معافیت نامحدود به دو شرکت کره ای برای انتقال تراشه به چین می دهد- اخبار آمریکا – اخبار بین الملل زیرنویس

به گزارش گروه بین‌الملل پایگاه خبری زیرنویس، خبرگزاری یونهاپ گزارش داد دولت آمریکا قصد دارد معافیت اعطاشده به دو شرکت کره‌ای ساخت ریزتراشه به منظور انتقال تجهیزات تراشه ساخت آمریکا به چین را به طور نامحدود تمدید کند. براساس اعلام این خبرگزاری، وزارت بازرگانی آمریکا قصد دارد معافیت اعطاشده به دو شرکت کره‌ای تولید تراشه […]

به گزارش گروه بین‌الملل پایگاه خبری زیرنویس، خبرگزاری یونهاپ گزارش داد دولت آمریکا قصد دارد معافیت اعطاشده به دو شرکت کره‌ای ساخت ریزتراشه به منظور انتقال تجهیزات تراشه ساخت آمریکا به چین را به طور نامحدود تمدید کند.

براساس اعلام این خبرگزاری، وزارت بازرگانی آمریکا قصد دارد معافیت اعطاشده به دو شرکت کره‌ای تولید تراشه به نام های سامسونگ و هاینکس را برای دریافت مجوز به منظور انتقال تجهیزات تراشه ساخت آمریکا به چین، را به طور نامحدود تمدید کند.

یونهاپ افزود: وزارت بازرگانی آمریکا جزئیات تجهیزاتی را که این دو شرکت کره‌ای ساخت تراشه می توانند در چین از آنها استفاده کنند، اعلام کرده است.

این خبرگزاری به نقل از منابعی که نامشان فاش نشده تاکید کرد ایالات متحده به زودی در هفته جاری بیانیه ها و اطلاعیه های مرتبط را منتشر خواهد کرد.

سال گذشته این شرکت ها مجوزی را از وزارت بازرگانی آمریکا برای تامین تجهیزات مورد نیاز ساخت تراشه در چین به مدت یک سال بدون مجوزهای بیشتر، دریافت کردند.

براساس این گزارش، وزارت بازرگانی آمریکا به زودی لیست نام شرکت های تحت این معافیت را اعلام خواهد کرد و براساس آن سامسونگ و هاینیکس امکان دریافت ابزارهای خاص ساخت ریزتراشه آمریکایی را خواهند داشت.

علاوه بر این، شرکت های اعلام شده در این لیست دیگر نیازی به دریافت مجوز برای موارد صادراتی جداگانه را نخواهند داشت.      

شرکت سامسونگ دارای یک کارخانه تولید تراشه حافظه در شهر شیان چین است و شرکت هاینیکس نیز کارخانه تولید تراشه در شهر ووکسی چین و تولید فلش در شهر دالیان را دارد و هر دو شرکت میلیاردها دلار در این کارخانه ها سرمایه گذاری کرده‌اند.

انتهای پیام/

منبع خبر: تسنیـم