تیاگو موتا سرمربی فعلی بولونیا که نتایج درخشانی با این تیم کسب کرده از حالا مشتریان جدیدی برای فصل بعد دارد و نگاه چند تیم درجه یک را حسابی به خود خیره ساخته است. از چلسی و یوونتوس به عنوان جدی ترین مشتریان تیاگو موتا یاد می‌شود و رسانه‌ها، گمانه زنی‌های زیادی درباره آینده مرد […]

- کلوب| تیاگو موتا بر سر دو راهی چلسی و یوونتوس!

تیاگو موتا سرمربی فعلی بولونیا که نتایج درخشانی با این تیم کسب کرده از حالا مشتریان جدیدی برای فصل بعد دارد و نگاه چند تیم درجه یک را حسابی به خود خیره ساخته است. از چلسی و یوونتوس به عنوان جدی ترین مشتریان تیاگو موتا یاد می‌شود و رسانه‌ها، گمانه زنی‌های زیادی درباره آینده مرد چهل و یک ساله ایتالیایی انجام می‌دهند.

مدیران یووه قصد دارند با توجه به عملکرد ضعیف و دور از انتظار مکس آلگری، تیاگو موتای جوان و خوش آتیه را برای نیمکت فصل‌های آتی باشگاه خود به خدمت بگیرند. از سویی دیگر چلسی و تاد بولی هم  برای در اختیار گرفتن موتا دندان تیز کرده اند؛ هرچند که پوچتینو در آخرین مصاحبه مطبوعاتی خود این خبرها را احمقانه و کذب محض خواند.

با توجه به اینکه در پایان فصل قرارداد تیاگو موتا با بولونیا تمام می‌شود، چلسی و یوونتوس نقشه‌های زیادی برای به دست آوردن او دارند؛ البته ناگفته نماند که تمایل و شانس بیانکونری برای خرید او بیشتر از آبی‌های لندن است. رسانه‌های ایتالیایی هم از پیوستن احتمالی تیاگو موتا به سفید و سیاه‌های شهر تورین در آغاز فصل جدید خبر می‌دهند. اما تیاگو موتا چه ویژگی‌های منحصر به فرد و خاصی داشت که سبب شد مدیران دو تیم چلسی و یوونتوس به فکر خرید او برای نیمکت تیم‌هایشان باشند؟

بولونیا در فصل جاری با هدایت تیاگو موتا اهالی فوتبال را شگفت زده کرد و عملکرد آنها تا به اینجای فصل، قرار گرفتن در رتبه چهارم و البته کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا خیره کننده به حساب می‌آید. سه بازی تا انتهای فصل باقی مانده و شاگردان تیاگو موتا با یک بازی بیشتر نسبت به رقیب اصلی خود یعنی یوونتوس در فاصله یک امتیازی آنها قرار دارند. اگر آلگری و شاگردانش عملکرد مناسبی در طی چند دیدار انتهایی فصل به نمایش نگذارند، احتمال می‌رود که بولونیا جای یوونتوس را در رتبه سوم بگیرد و تاریخ‌سازی عجیب و غریبی برای اولین بار توسط سرخ و آبی‌ها در سری آ رقم بخورد.

تیاگو موتا در بازه زمانی دو سال اخیر که هدایت بولونیا را برعهده داشته، به طور میانگین در هر دیدار ۱/۷ امتیاز کسب کرده و چهل و هفت درصد بازی‌هایش را با برد پشت سر گذاشته است. آنها در فصل جاری رفت و برگشت، رم و لاتزیو را دبل کردند؛ مقابل اینتر و آث میلان به یک باخت و تساوی در لیگ رسیدند؛ برابر فیورنتینا برد و باخت را تجربه کردند و مقابل ناپولی و یوونتوس به نتیجه‌ای جز تساوی رضایت ندادند. ۴۹ گل زده و ۲۷ گل خورده آمار دیگر کارنامه این فصل بولونیا را نشان می‌دهد. یکی از مهم ترین اتفاقات فصل در کنار تمامی آمار و ارقام موجود، چیدمان ۲_۷_۲ تیاگو موتا برای بولونیا است؛ جایی که در این سیستم دروازه بان هم نقش کلیدی و اساسی دارد و به همین دلیل، در شمارش چیدمان به حساب آمده است.

بولونیا سه دیدار تا پایان فصل دارد و در دو بازی سخت باید در خارج از خانه به مصاف ناپولی برود و البته در رناتو دلارا با یوونتوس بازی کند و شاید در این سه بازی، اتفاقات باورنکردنی برای بولونیا رخ دهد. در نهایت باید دید که تیاگو موتا با این شرح و تفاسیر، فصل را در چه رتبه‌ای به اتمام می‌رساند و در آغاز فصل جدید کدام باشگاه را برای ادامه مسیر مربیگری خود انتخاب می‌کند. همه چیز به تصمیم شخصی تیاگو موتا بستگی دارد؛ کار با پر افتخار ترین تیم فوتبال ایتالیا یا بستن چمدان‌ها به مقصد لندن و استمفوردبریج؟

معین احمدوند| باشگاه خبرنگاران آزاد

منبع: خبـر ورزشی

27 اردیبهشت 1403

یافته های جدید و مرموز فیزیکدان‌ها!

  این موضوع نویدبخش یک پیشرفت بسیار مهم در فیزیک است. کار اصلی گلوبال‌ها نگه داشتن کوارک‌ها در محل‌شان و پایدار نگه داشتن اتم‌ها است. کوارک‌ها بلوک‌های سازنده پروتون‌ها و نوترون‌ها هستند. این کارکرد باعث می‌شود که گلوبال‌ها را بخشی از نیروی هسته‌ای «قوی» محسوب کنیم که یکی از چهار نیروی اساسی همراه با گرانش، […]

26 اردیبهشت 1403

چرا چربی بازو مهم است؟

به گزارش سلام نو آنطور که ایسنا نوشته است دانشمندان یونانی در مطالعه‌ای جدید، ارتباطی بین چربی بازو و کیفیت استخوان ستون فقرات کشف کرده‌اند. این یافته‌ها می‌تواند به روشی جدید برای پیش‌بینی و پیشگیری از شکستگی‌های ستون فقرات در افراد مسن منجر شود. پوکی استخوان، بیماری شایعی که باعث ضعیف شدن و شکننده شدن […]

26 اردیبهشت 1403

جنجالی که یک «موش مُرده» در ژاپن به پا کرد!

 یک شرکت تولید نان ژاپنی به خاطر پیدا شدن بقایای موش مرده در محصولات توزیع شده خود، بسته های نان را از بازار جمع کرد و عذرخواهی کرد.      به نقل از اسوشیتیدپرس، شرکت پاسکو پس پیدا شدن بقایای موش مرده در دو بسته نان حدود ۱۰۴ هزار بسته نان سفید را از قفسه […]