سکوت بازیکن محبوب عطایی و مغضوب بقیه شکست!
سکوت بازیکن محبوب عطایی و مغضوب بقیه شکست!

اما جالب‌ترین اتفاق هانگژو درخشش بازیکنی بود که در این مدت خیلی مورد انتقاد و بعضاً بی‌مهری قرار گرفت. شهروز همایون‌فرمنش که ستاره اول ایران در هانگژو بود و به خوبی پاسخ کسانی که می‌گفتند اصلا چرا به تیم ملی دعوت می‌شود را داد.

 تیم ملی والیبال ایران دو روز پیش موفق شد اولین طلای کاروانمان را در بازی‌های آسیایی هانگژو کسب کند. والیبالی که در دو، سه ماه اخیر به خاطر نتایج لیگ ملت‌ها و قهرمانی آسیا به شدت تحت فشار بوده و این طلا تا حدودی از بار انتقادات کم کرد. هر چند که انتخابی المپیک از رگ گردن به ما نزدیک تر است؛ مسابقاتی که هم می‌تواند شرایط را بهتر از این کند و هم دوباره اوضاع را به ضرر تیم عطایی تغییر دهد که البته امیدواریم مورد اول اتفاق بیفتد.

به گزارش زیر نویس ،اما جالب‌ترین اتفاق هانگژو درخشش بازیکنی بود که در این مدت خیلی مورد انتقاد و بعضاً بی‌مهری قرار گرفت. شهروز همایون‌فرمنش که ستاره اول ایران در هانگژو بود و به خوبی پاسخ کسانی که می‌گفتند اصلا چرا به تیم ملی دعوت می‌شود را داد.

به همین بهانه گفتگویی با شهروز همایون‌‌فرمنش ترتیب دادیم که اینجا مشروح صحبت‌های ستاره ایران در هانگژو با ورزش سه را می‌خوانید.

*شهروز تبریک می‌گم؛ اول از همه در مورد قهرمانی در هانگژو برای ما بگو؛ چه حس و حالی داشت.
مرسی از تو؛ من هم این قهرمانی رو تبریک می‌گم. خیلی خوشحالم که تونستیم بعد چند ناکامی و بدشانسی در بازی های گذشته تیم ملی قهرمان بشیم و با اعتماد به نفس بالا در مسابقات انتخابی المپیک شرکت کنیم.

*و تویی که بهترین بازیکن تیم در راه این طلای ارزشمند بودی.
من همیشه در خدمت تیم ملی بودم و هر وقت از من استفاده شد بهترین عملکرد رو داشتم. مهم نتیجه گرفتن تیم هست.

1932084

*یکی از مهم‌ترین مسائل در مورد تو رابطه خوبت با آقای عطایی هستش؛ در این مورد برای ما بگو.
آره رابطه خوبی داریم. اول اینکه به خوبی همو می‌شناسیم و قبلا کار کردیم با هم. آقای عطایی از توانایی من کامل اطلاع داره و همیشه کمک دست آقای عطایی بودم. من خیلی حرفه ای زندگی می‌کنم و همیشه آماده هستم.

*راز این درخششی که در هانگژو داشتی چی بود؟
خب انگیزه زیادی داشتم که برای تیم ملی بازی کنم. این بازی‌ها ‌هم‌ برای تیم‌ملی و فدراسیون مهم بود و هم کمیته المپیک. خدا رو شکر می‌کنم که تونستم نقشی در قهرمانی تیم‌ داشته باشم. تمام بچه ها و‌ کادر فنی تمام تلاش خودشون رو انجام دادند و موفق شدیم.

*در این مدت کلی بهت انتقاد شد اما تو با صبر جواب همه این انتقادات رو در هانگژو دادی.
آره درسته انتقاد زیاد شد از من، حرف و‌ حدیث زیاد پیش اومد اما اگر به عملکرد من در بازی های لیگ ملت‌ها نگاه کنید می‌بینید که هر وقت از من استفاده شد بهترین عملکرد رو داشتم.  من بازیکن با تجربه ای هستم که اصلا در بازی استرس ندارم و تمرکزم رو ‌از دست نمیدم. من ۱۵ سال هست در لیگ برتر بازی می‌کنم و همه شرایط سخت رو‌ دیدم در والیبال و حتی می‌تونم بگم جو‌ تماشاچی رو من تاثیر نداره چون تو این شرایط سال های سال هست بازی می‌کنم.

1932085

*یکم بیشتر در مورد انتقادات بگو.
ببین انتقادها از من و تیم ‌ملی دو‌ دسته هست. یک‌سری دوستان دنبال بر هم زدن تمرکز تیم هستند که تیم نتیجه نگیره و دودش تو‌ چشم همه میره. یک دسته هم هستن که اطلاعی از داخل تیم و شرایط ندارن و نظر خودشون رو‌ میگن و همش دنبال تخریب هستن. سبک بازی من تماشاگر‌ پسند نیست چون نمایشی بازی نمی‌کنم،
چون‌ تمرکز میکنم رو‌ کارم و همیشه سعی میکنم مثبت باشم. برای همین عده زیادی منو قبول ندارن. من در مسابقه و تمرین ها به بازیکن های کناریم خیلی کمک می‌کنم و ‌باعث ‌میشم اونا بهتر بازی کنن و تیم در کل خوب بازی کنه. کمک می‌کنم تیم رو ریتم بازی میکنه اما کسی این ها رو‌ نمیبینه. اما کسایی که والیبال رو‌ میفهمن و کارشناس هستن درک میکنن این موضوع ‌رو.

*شاید یکم زیادی بی‌حاشیه‌ای؛ در ورزش مخصوصا ایران شخصیت جار و جنجال‌گر بیشتر مورد توجه قرار می‌گیره تا یکی که مثل تو آرومه و سرش توی کار خودش.
بله درست میگی، من زیاد دنبال جار و جنجال نیستم. نه اینکه بلد نباشم نه گفتم من خیلی سال هست بازی می‌کنم و‌ همه چی رو‌ بلدم و تجربه دارم اما تمرکز کردن و‌ موفقیت تیم برای من ملاک هست و نه حرف کسی.

*یکم هم در مورد انتخابی المپیک حرف بزن؛ به نظرت می‌تونیم مستقیم به المپیک بریم؟
من و تمام تیم‌ یک هدف داریم، اون هم این هست که مستقیم و برای اولین بار در مرحله اول صعود کنیم. مطمئن باشید تمام تلاشمون رو میکنیم و کم نمی‌ذاریم.

1932086

*خودت چی؟ به نظرت می‌تونیم ببینیم که در برزیل هم شهروز جزو بهترین‌های تیم باشه؟
من تمام تلاشم رو‌ میکنم که بازی به بازی بهتر باشم و‌ آرزوی من این هست که مدال المپیک رو‌ بگیرم. شاید برای بعضی ها باورکردنی نباشه اما برای من دور از دسترس نیست و تمام تلاش خودم رو میکنم.

*حرف آخر.

از تمام کسایی که تو‌این مدت پشت تیم بودن تشکر میکنم و از مردم عزیز کشورم می خوام که برای فرزندانشون در مسابقات آتی دعا کنن که انشالله کسب سهمیه کنیم.

گفتگو: مهدی اسدی

 منبع :ورزش ۳