به گزارش زیرنویس،صادق ضیاییان افزود:چهارشنبه و پنجشنبه (۱۹ و ۲۰ اردیبهشت) در شمال غرب، سواحل دریای خزر، شمال شرق، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز شامل قزوین ،البرز ،تهران، سمنان، دامنه و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی، برخی نقاط استان‌های فارس، کرمان، مرکز و شرق کشور رگبار و رعدوبرق، کاهش نسبی دما، وزش باد شدید […]

به گزارش زیرنویس،صادق ضیاییان افزود:چهارشنبه و پنجشنبه (۱۹ و ۲۰ اردیبهشت) در شمال غرب، سواحل دریای خزر، شمال شرق، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز شامل قزوین ،البرز ،تهران، سمنان، دامنه و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی، برخی نقاط استان‌های فارس، کرمان، مرکز و شرق کشور رگبار و رعدوبرق، کاهش نسبی دما، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد گردوخاک رخ می‌دهد.

وی اضافه کرد: پنجشنبه شدت بارش در استان‌های مازندران و خراسان رضوی خواهد بود و در این روز کاهش محسوس دما برای شمال شرق به‌ویژه خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در ادامه گفت: جمعه (۲۱ اردیبهشت) برای شمال غرب، سواحل دریای خزر، برخی نقاط شمال شرق، ارتفاعات البرز رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: شنبه ( ۲۲ اردیبهشت) برای غالب مناطق کشور جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان ادامه داد: روز یکشنبه (۲۳ اردیبهشت) با ورود سامانه بارشی از غرب کشور برای شمال غرب، غرب، سواحل غربی دریای خزر همچنین دامنه و ارتفاعات استان‌های تهران و البرز رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود. 

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی افزود: از امروز تا روز شنبه در شرق و جنوب شرق کشور به‌ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید و احتمال گردوخاک انتظار می‌رود.

وی اضافه کرد: از بعد از ظهر چهارشنبه تا جمعه مرکز و شرق خلیج فارس تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد شد. 

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۰ اردیبهشت) کمی ابری تا نیمه ابری و وزش باد ، با احتمال رگبار و رعدوبرق،گاهی افزایش باد با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتیگراد و طی جمعه (۲۱ اردیبهشت) صاف تا قسمتی ابری، وزش باد و گاهی افزایش باد با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه ۴ و ۳ درجه سانتیگراد و بندرعباس با بیشینه ۳۹ و ۳۶ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

 

 

منبع خبر: رکنـا

27 اردیبهشت 1403

یافته های جدید و مرموز فیزیکدان‌ها!

  این موضوع نویدبخش یک پیشرفت بسیار مهم در فیزیک است. کار اصلی گلوبال‌ها نگه داشتن کوارک‌ها در محل‌شان و پایدار نگه داشتن اتم‌ها است. کوارک‌ها بلوک‌های سازنده پروتون‌ها و نوترون‌ها هستند. این کارکرد باعث می‌شود که گلوبال‌ها را بخشی از نیروی هسته‌ای «قوی» محسوب کنیم که یکی از چهار نیروی اساسی همراه با گرانش، […]

26 اردیبهشت 1403

چرا چربی بازو مهم است؟

به گزارش سلام نو آنطور که ایسنا نوشته است دانشمندان یونانی در مطالعه‌ای جدید، ارتباطی بین چربی بازو و کیفیت استخوان ستون فقرات کشف کرده‌اند. این یافته‌ها می‌تواند به روشی جدید برای پیش‌بینی و پیشگیری از شکستگی‌های ستون فقرات در افراد مسن منجر شود. پوکی استخوان، بیماری شایعی که باعث ضعیف شدن و شکننده شدن […]

26 اردیبهشت 1403

جنجالی که یک «موش مُرده» در ژاپن به پا کرد!

 یک شرکت تولید نان ژاپنی به خاطر پیدا شدن بقایای موش مرده در محصولات توزیع شده خود، بسته های نان را از بازار جمع کرد و عذرخواهی کرد.      به نقل از اسوشیتیدپرس، شرکت پاسکو پس پیدا شدن بقایای موش مرده در دو بسته نان حدود ۱۰۴ هزار بسته نان سفید را از قفسه […]