امشب در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو شهر مادرید از ساعت ۲۲:۳۰ دیداری هیجان‌انگیز آغاز خواهد شد؛ نبردی بین رئال‌مادرید و بایرن‌مونیخ غول‌های فوتبال اروپا که در پایان آن فینالیست دوم فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا را خواهیم شناخت. بازی رفت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا با تساوی خاتمه یافته تا بازی برگشت بیش از پیش حساس […]

- بایرن‌مونیخ؛ دیگ جوشان برنابئو/ این فینالیست قهرمان می‌شود!

امشب در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو شهر مادرید از ساعت ۲۲:۳۰ دیداری هیجان‌انگیز آغاز خواهد شد؛ نبردی بین رئال‌مادرید و بایرن‌مونیخ غول‌های فوتبال اروپا که در پایان آن فینالیست دوم فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا را خواهیم شناخت. بازی رفت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا با تساوی خاتمه یافته تا بازی برگشت بیش از پیش حساس شود.

رئال‌مادرید؛ جانور سفید!

کارل هاینتس رومنیگه در آستانه نبرد تیمش مقابل رئال‌مادرید از رقیب با عنوان «جانور سفید» یاد کرد. مدیر آلمانی حق دارد، چرا که رئالی‌ها حتی در بدترین وضعیت‌شان هم که باشند یکی از شانس‌های اصلی قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا به شمار می‌روند. از طرفی بایرن هم سال‌هاست این تیم را نبرده و شانس کهکشانی‌ها برای فینالیست شدن بیشتر خواهد بود. حالا رئال‌مادرید با عنوان قهرمان لالیگا وارد میدان خواهد شد و روحیه بالایی برای کسب جام دیگری در این فصل دارد. رئال‌مادرید پانزدهمی را هدف گرفته و کارلو آنچلوتی هم پنجمین جام خودش را می‌خواهد. تیمی که این فصل فقط ۲ باخت داشته آن‌هم هردو به اتلتیکو، بی‌شک در خانه تیمی فوق‌العاده خطرناک است. ضمن این که فراموش نکنید رئال در فصل جاری در سانتیاگو برنابئو اصلاً شکست نخورده است.

بایرن‌مونیخ؛ جبران یک فصل عجیب

لشکر شکست‌خورده بایرن‌مونیخ که در بازی قبلی به اشتوتگارت هم باخت، این فصل در لیگ قهرمانان تیم متفاوتی بوده و برای فینالیست شدن کم‌شانس نیست. بایرن در آستانه بردی ارزشمند در مونیخ بود که وینیسیوس جلوی این بردشان را گرفت. با این حال نشان دادند در وضعیتی که گرفتار شده‌اند، باز هم برای کسب جام در لیگ قهرمانان اروپا تلاش خواهند کرد. توماس توخل هم با ۲ حضور در فینال، در این مسابقات بی‌تجربه نیست و می‌تواند مقابل پرافتخارترین سرمربی تاریخ لیگ قهرمانان حرفی برای گفتن داشته باشد. بایرنی‌ها برای جبران فصلی عجیب نیاز به حضور در این فینال دارند، در غیر این‌صورت توخل با عنوان ناکام مطلق آلیانتس‌آرنا را برای همیشه ترک خواهد کرد. او می‌خواهد در پایتخت اسپانیا آبروداری کند.

آخرین جدال
هفته گذشته در دیدار رفت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا، بایرن‌مونیخ و رئال‌مادرید در ورزشگاه آلیانتس‌آرنا به تساوی ۲-۲ رسیدند. سانه و کین (پنالتی) برای میزبان گلزنی کردند و وینیسیوس هردو گل رئال را زد.

آمار بازی
۲۷) این نبرد را بارها در طول تاریخ مشاهده کرده‌ایم. در ۲۷ بازی قبلی رئال‌مادرید ۱۲ برد داشته، بایرن‌مونیخ ۱۱ بازی را برده و تساوی در بازی رفت چهارمین مساوی‌شان بود. ۴۳ مرتبه رئال گل زده و ۴۱ مرتبه هم بایرن دروازه رقیب را باز کرده است. نکته جالب این که هیچ‌وقت این بازی بدون گل تمام نشده است.
۱۴) رئال‌مادرید تیم متخصص لیگ قهرمانان اروپاست. این تیم ۱۴ مرتبه قهرمان لیگ قهرمانان شده و بایرن‌مونیخ هم با ۶ جام سومین تیم پرافتخار تورنمنت است.
۲۸) تابه‌حال در ۲۸ فینال یکی از این دو تیم حاضر بوده‌اند. رئال‌مادرید ۱۷ حضور در فینال دارد و بایرن ۱۱ مرتبه فینال را تجربه کرده. در واقع هر تیمی فینالیست شود، این عدد تبدیل به ۲۹ خواهد شد.
۸) رئال‌مادرید در ۸ بازی آخرش مقابل بایرن‌مونیخ شکست نخورده است. ۶ برد متوالی نصیب کهکشانی‌ها شده و ۲ بازی آخر هم مساوی شده است.
۱۲) از آخرین مرتبه‌ای که بایرن با شکست رئال‌مادرید از این تیم گذر کرد، ۱۲ سال می‌گذرد. در فصل ۲۰۱۲-۲۰۱۱ و در همین مرحله نیمه‌نهایی پس از تساوی ۳-۳ در مجموع ۲ دیدار، بایرن در ضربات پنالتی رئال را شکست داد و فینالیست شد. در فینال آن فصل مونیخی‌ها در خانه به چلسی باختند و دست‌شان به جام نرسید.
۷۷) رئال‌مادرید ۷۷ مرتبه به مصاف تیم‌های آلمانی رفته که حاصل کارش ۳۸ برد، ۱۵ تساوی و ۲۴ شکست بوده است.
۷۰) بایرن در ۷۰ مصاف با تیم‌های اسپانیایی ۳۳ بازی را برده، ۱۶ مرتبه به تساوی رسیده و در ۲۱ بازی شکست خورده است.
۵) رئال‌مادرید در سانتیاگو برنابئو ۵ مرتبه میزبان رقبا بوده که ۳ برد و ۲ تساوی در لیگ قهرمانان اروپا برای آن‌ها ثبت شده است.
۲) بایرن در ۲ بازی خارج‌ازخانه در مراحل حذفی لیگ قهرمانان این فصل پیروز نشده است. مقابل لاتزیو شکست خوردند و مقابل آرسنال به تساوی رسیدند.
۱۰) کارلو آنچلوتی ۱۰ مرتبه مقابل توماس توخل قرار گرفته که ۳ بازی را برده، ۴ بازی را باخته و ۳ مرتبه به تساوی رسیده است.
۸) هری کین تا قبل از دور برگشت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا با ۸ گل زده در کنار کیلیان امباپه صدرنشین جدول گلزنان بود. او با ۱۰ دقیقه بازی کمتر بالاتر از امباپه قرار گرفته.

مصدومان و محرومان
اورلین شوامنی تنها مصدوم رئال‌مادرید برای این بازی است. خبر خوب برای کارلتو این است که تیبو کورتوا، داوید آلابا و ادر میلیائو همگی بهبود یافته‌اند. البته بعید است آن‌ها در ترکیب اصلی کهکشانی‌ها قرار بگیرند. رافائل گوئریرو، کینگزلی کومن، ساشا بوی، بونا سار و طارق بوخمن مصدومان بایرن برای این بازی هستند. ماتایس دی‌لیخت و ایک دایر هم آسیب‌دیدگی دارند، اما شاید به این نبرد برسند.

ترکیب احتمالی دو تیم
رئال‌مادرید:
لونین، کارواخال، رودیگر، ناچو، مندی، والورده، کاماوینگا، کروس، بلینگام، رودریگو و وینیسیوس
بایرن‌مونیخ: نویر، کیمیش، اوپامکانو، مین‌جائه، دیویس، لایمر، گورتسکا، سانه، مولر، موسیالا و کین
 

منبع: خبـر ورزشی

27 اردیبهشت 1403

یافته های جدید و مرموز فیزیکدان‌ها!

  این موضوع نویدبخش یک پیشرفت بسیار مهم در فیزیک است. کار اصلی گلوبال‌ها نگه داشتن کوارک‌ها در محل‌شان و پایدار نگه داشتن اتم‌ها است. کوارک‌ها بلوک‌های سازنده پروتون‌ها و نوترون‌ها هستند. این کارکرد باعث می‌شود که گلوبال‌ها را بخشی از نیروی هسته‌ای «قوی» محسوب کنیم که یکی از چهار نیروی اساسی همراه با گرانش، […]

26 اردیبهشت 1403

چرا چربی بازو مهم است؟

به گزارش سلام نو آنطور که ایسنا نوشته است دانشمندان یونانی در مطالعه‌ای جدید، ارتباطی بین چربی بازو و کیفیت استخوان ستون فقرات کشف کرده‌اند. این یافته‌ها می‌تواند به روشی جدید برای پیش‌بینی و پیشگیری از شکستگی‌های ستون فقرات در افراد مسن منجر شود. پوکی استخوان، بیماری شایعی که باعث ضعیف شدن و شکننده شدن […]

26 اردیبهشت 1403

جنجالی که یک «موش مُرده» در ژاپن به پا کرد!

 یک شرکت تولید نان ژاپنی به خاطر پیدا شدن بقایای موش مرده در محصولات توزیع شده خود، بسته های نان را از بازار جمع کرد و عذرخواهی کرد.      به نقل از اسوشیتیدپرس، شرکت پاسکو پس پیدا شدن بقایای موش مرده در دو بسته نان حدود ۱۰۴ هزار بسته نان سفید را از قفسه […]