واکنش عجیب آمریکا به خودسری‌های اسرائیل چه بود؟
واکنش عجیب آمریکا به خودسری‌های اسرائیل چه بود؟

اطلاعات نوشت: وی در ارتباط با تعلیق محموله حامل بمب به اراضی اشغالی گفت هفته گذشته یک محموله شامل ۱۸۰۰ بمب ۹۰۰ کیلوگرمی و ۱۷۰۰ بمب ۲۲۵ کیلوگرمی برای ارتش اسرائیل درنظرگرفته شده بود اما به دلیل نگرانی ایالات متحده در خصوص احتمال استفاده از این بمب‌ها در مناطق پرجمعیت رفح، ارسال آن به حالت […]

- واکنش عجیب آمریکا به خودسری‌های اسرائیل چه بود؟

اطلاعات نوشت: وی در ارتباط با تعلیق محموله حامل بمب به اراضی اشغالی گفت هفته گذشته یک محموله شامل ۱۸۰۰ بمب ۹۰۰ کیلوگرمی و ۱۷۰۰ بمب ۲۲۵ کیلوگرمی برای ارتش اسرائیل درنظرگرفته شده بود اما به دلیل نگرانی ایالات متحده در خصوص احتمال استفاده از این بمب‌ها در مناطق پرجمعیت رفح، ارسال آن به حالت تعلیق درآمد. 

در چنین شرایطی وزیر جنگ اسرائیل با بیان اینکه دستور ورود نظامیان خود به منطقه رفح را داده است، گفت این عملیات تا زمان بازگشت اسرایمان نزد حماس ادامه خواهد داشت.

گالانت افزود، من به ارتش اسرائیل دستور دادم وارد رفح شود و این عملیات تا زمان حذف حماس در این منطقه و در سراسر نوار غزه یا تا زمانی که نخستین گروگان‌ها به اسرائیل بازگردند ادامه خواهد داشت. وزیر جنگ اسرائیل در ادامه گفت: ما آماده دادن امتیاز برای آزاد کردن گروگان‌هایمان نزد حماس هستیم اما اگر این گزینه در دسترس نباشد عملیات را عمق خواهیم بخشید.
 
واکنش جهانی به حمله رفح

«مارتین گریفیث»هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه و امدادرسانی سازمان ملل درباره حمله زمینی رژیم صهیونیستی به شهر «رفح» و بستن گذرگاه مرزی این شهر با مصر هشدار داد. گریفیث با اشاره به آغاز حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق گسترده‌ای در شرق شهر «رفح» در جنوبی‌ترین نقطه نوار غزه، گفت: جنگ غزه در مقطع حساس دیگری قرار گرفته است.

گریفیث با اشاره به کشتار بیشتری که حمله زمینی رژیم صهیونیستی به رفح در پی دارد، افزود: بستن گذرگاه رفح از ورود سوخت به نوار غزه جلوگیری کرده و حرکت کمک‌ها و نیروهای امدادی را محدود می‌کند.

وزیر خارجه آلمان هم که کشورش از بزرگترین حامیان رژیم صهیونیستی به شمار می‌آید ضمن هشدار در خصوص حمله اسرائیل به رفح گفت یک میلیون انسان در این منطقه نیازمند حمایت و کمک بشردوستانه هستند. معاون وزیر خارجه روسیه نیز اعلام کرد حمله اسرائیل به شهر رفح منجر به فاجعه انسانی در منطقه خواهد شد. 

میخائیل بوگدانف گفت اکنون شمار زیادی غیرنظامی از جمله زنان و کودکان در آنجا وجود دارند و بیش از ۱.۵ میلیون تن در جنوب نوار غزه در منطقه رفح مستقر هستند. وزارت خارجه ترکیه هم اعلام کرد حمله اسرائیل به رفح در جنوب غزه، بر تمامی جهان تاثیرگذار خواهد بود.

وزارت خارجه قطر نیز اعلام کرد کوچ اجباری غیرنظامیان از رفح نقض جدی قوانین بین‌المللی به‌شمار می‌آید و ما حمله اشغالگران به رفح را محکوم کرده و خواستار اتخاذ اقدام فوری بین‌المللی برای ممانعت از حمله نظامی به این شهر هستیم.

پادشاه اردن هم درباره کنترل رژیم صهیونیستی بر سمت فلسطینی گذرگاه رفح در مرز مصر هشدار داد و اعلام کرد کنترل اسرائیل بر سمت فلسطینی گذرگاه رفح، فاجعه انسانی در غزه را تشدید خواهد کرد.

عبدالله دوم از جامعه بین‌المللی خواست موضعی اتخاذ کند که اسرائیل را ملزم به عبور تضمین‌شده کمک‌ها از گذرگاه‌های مختلف به غزه کند.

معروف‌ترین مرکز اسلامی مصر یعنی الازهر نیز در واکنش به حمله نظامیان اسرائیلی به گذرگاه مرزی رفح اعلام کرد این یک جنایت جنگی تمام عیار است. در این حال روزنامه اسرائیلی هاآرتص نوشت: حمله به رفح، اسرای ما را از غزه آزاد نخواهد کرد.

منبع: اطلاعات انلاین

27 اردیبهشت 1403

یافته های جدید و مرموز فیزیکدان‌ها!

  این موضوع نویدبخش یک پیشرفت بسیار مهم در فیزیک است. کار اصلی گلوبال‌ها نگه داشتن کوارک‌ها در محل‌شان و پایدار نگه داشتن اتم‌ها است. کوارک‌ها بلوک‌های سازنده پروتون‌ها و نوترون‌ها هستند. این کارکرد باعث می‌شود که گلوبال‌ها را بخشی از نیروی هسته‌ای «قوی» محسوب کنیم که یکی از چهار نیروی اساسی همراه با گرانش، […]

26 اردیبهشت 1403

چرا چربی بازو مهم است؟

به گزارش سلام نو آنطور که ایسنا نوشته است دانشمندان یونانی در مطالعه‌ای جدید، ارتباطی بین چربی بازو و کیفیت استخوان ستون فقرات کشف کرده‌اند. این یافته‌ها می‌تواند به روشی جدید برای پیش‌بینی و پیشگیری از شکستگی‌های ستون فقرات در افراد مسن منجر شود. پوکی استخوان، بیماری شایعی که باعث ضعیف شدن و شکننده شدن […]

26 اردیبهشت 1403

جنجالی که یک «موش مُرده» در ژاپن به پا کرد!

 یک شرکت تولید نان ژاپنی به خاطر پیدا شدن بقایای موش مرده در محصولات توزیع شده خود، بسته های نان را از بازار جمع کرد و عذرخواهی کرد.      به نقل از اسوشیتیدپرس، شرکت پاسکو پس پیدا شدن بقایای موش مرده در دو بسته نان حدود ۱۰۴ هزار بسته نان سفید را از قفسه […]