به گزارش زیرنویس، سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه در آغاز سفر دوم دولت مردمی به استان قم، با حضور در پارک علم و فناوری استان، پروژه اتصال سراسری استان قم به شبکه فیبر نوری را به شکل رسمی افتتاح کرد. برای اجرای این طرح در ۷ شهر استان قم، در مجموع ۳۴۰ کیلومتر حفاری […]

به گزارش زیرنویس، سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه در آغاز سفر دوم دولت مردمی به استان قم، با حضور در پارک علم و فناوری استان، پروژه اتصال سراسری استان قم به شبکه فیبر نوری را به شکل رسمی افتتاح کرد.

برای اجرای این طرح در ۷ شهر استان قم، در مجموع ۳۴۰ کیلومتر حفاری و داکت‌گذاری درون‌شهری و ۶۵ کیلومترحفاری و داکت‌گذاری بین‌شهری انجام شده است.

این طرح در مدت ۱۸۰ روز و با صرف اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان اجرا شده و بر اساس آخرین برآورد مرکز آمار، ۴۳۵ هزار خانوار را تحت پوشش قرار می‌دهد.

در آیین افتتاح این طرح، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه قم، پس از استان گلستان دومین استانی است که پوشش سراسری فیبر نوری در آن تکمیل شده است، از افزایش جمعیت تحت پوشش شبکه فیبر نوری در سراسر کشور به ۷ و نیم میلیون خانوار خبر داد و وعده کرد این تعداد تا پایان سال به ۱۴ میلیون خانوار برسد که حدود ۷۰ درصد جمعیت کشور را شامل می‌شود.

همچنین رئیس جمهور پس از این مراسم از محل دفتر مرکزی شبکه پیام‌رسان ایتا و سکوی خدماتی باسلام در محل پارک علم و فناوری استان قم بازدید کرد.

دکتر رئیسی در این دیدار با توضیحات دست‌اندرکاران و مدیران این دو سکوی خدماتی برخط از جزئیات فعالیت‌ها و خدمات آنها مطلع شد و ضمن تاکید بر تداوم و تقویت حمایت‌های دولت از فعالیت سکوهای برخط داخلی، از مسئولان این سکوها نیز خواست که نهایت تلاش خود را برای گسترش و تقویت خدمات خود به کار بگیرند.

منبع خبر: رکنـا

27 اردیبهشت 1403

یافته های جدید و مرموز فیزیکدان‌ها!

  این موضوع نویدبخش یک پیشرفت بسیار مهم در فیزیک است. کار اصلی گلوبال‌ها نگه داشتن کوارک‌ها در محل‌شان و پایدار نگه داشتن اتم‌ها است. کوارک‌ها بلوک‌های سازنده پروتون‌ها و نوترون‌ها هستند. این کارکرد باعث می‌شود که گلوبال‌ها را بخشی از نیروی هسته‌ای «قوی» محسوب کنیم که یکی از چهار نیروی اساسی همراه با گرانش، […]

26 اردیبهشت 1403

چرا چربی بازو مهم است؟

به گزارش سلام نو آنطور که ایسنا نوشته است دانشمندان یونانی در مطالعه‌ای جدید، ارتباطی بین چربی بازو و کیفیت استخوان ستون فقرات کشف کرده‌اند. این یافته‌ها می‌تواند به روشی جدید برای پیش‌بینی و پیشگیری از شکستگی‌های ستون فقرات در افراد مسن منجر شود. پوکی استخوان، بیماری شایعی که باعث ضعیف شدن و شکننده شدن […]

26 اردیبهشت 1403

جنجالی که یک «موش مُرده» در ژاپن به پا کرد!

 یک شرکت تولید نان ژاپنی به خاطر پیدا شدن بقایای موش مرده در محصولات توزیع شده خود، بسته های نان را از بازار جمع کرد و عذرخواهی کرد.      به نقل از اسوشیتیدپرس، شرکت پاسکو پس پیدا شدن بقایای موش مرده در دو بسته نان حدود ۱۰۴ هزار بسته نان سفید را از قفسه […]