به گزارش زیرنویس،  دکتر سید ابراهیم رئیسی عصر امروز پنجشنبه در جمع علما، فضلا، اساتید و طلاب مدرسه فیضیه قم ضمن تبریک ایام ولادت حضرت معصومه(س) و امام رضا (ع) بر اهمیت تبیین و کسب معارف از گنجینه اهل بیت علیهم‌السلام به‌ویژه در ایام دهه کرامت تأکید کرد و گفت: اساس کرامت انسان آن است که […]

به گزارش زیرنویس،  دکتر سید ابراهیم رئیسی عصر امروز پنجشنبه در جمع علما، فضلا، اساتید و طلاب مدرسه فیضیه قم ضمن تبریک ایام ولادت حضرت معصومه(س) و امام رضا (ع) بر اهمیت تبیین و کسب معارف از گنجینه اهل بیت علیهم‌السلام به‌ویژه در ایام دهه کرامت تأکید کرد و گفت: اساس کرامت انسان آن است که بتواند با فکر و اندیشه و عمل خود جامعه‌ای مبتنی بر آموزه‌های دینی بنا کند و بتواند به آنجا برسد که روح و جان او جز خدا نخواهد و در عرصه زندگی اجتماعی نیز بداند آنچه می‌تواند سعادت او را در این عالم و آن عالم تضمین کند، اطاعت از امر خدا و اولیای خداست.

دکتر رئیسی با بیان اینکه آنچه امروز سلامت فکری و اجتماعی بشر را تضمین می‌کند، عمل به فرامین دین و شریعت اسلام است، تصریح کرد: آن پرچمی که امام(ره) برافراشت و امروز به دست رهبری فرزانه انقلاب اسلامی است، پرچمی است که حوزه علمیه قم مبتنی بر توجه به دین در عرصه زندگی اجتماعی انسان و کارآمدی دین برای اداره زندگی انسان معاصر بود.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه حقیقتاً فقه جعفری مبتنی بر اجتهاد تمدن‌ساز و می‌تواند پاسخگوی همه نیازها و سوالات زندگی انسان امروزی باشد، اظهار داشت: در ۴۵ سال گذشته ملت ایران نشان داده است که اتکا به این گنجینه‌های معرفتی می‌تواند اهداف بلند امام، رهبری و شهدای عالیقدر را محقق کنند.

دکتر رئیسی با اشاره به اینکه متأسفانه در مقطعی نگاه جامع امام، رهبری و شهدا با نگاه‌های متفاوتی در عمل و اجرا دچار مشکلاتی شد، گفت: ما با اعتقاد به شعار «ما می‌توانیم» مبتنی بر باورهای دینی و سرمایه‌های عظیم موجود در کشور بود که توانستیم در این سال‌ها کشور را پیش ببریم و برای ملت‌های منطقه و جهان اسلام الگو شویم.

رئیس جمهور با بیان اینکه در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی هر جا براساس دین، آموزه‌های دینی و رهنمودهای امام(ره) عمل کردیم، حوزه موفقیت ما بوده است، تصریح کرد: در مقابل این رویکرد هر جا دچار وادادگی‌ها شدیم و به‌دنبال کسب رضایت بیگانگان، بخش‌هایی از فرهنگ و اقتصاد کشور را بر اساس نسخه‌های آنان اداره کردیم، دچار مشکل شدیم، در حالی که بارها امام و رهبری هشدار داده بودند که آنچه می‌تواند سعادت ما را تضمین کند، توجه به اصول و مبنایی است که امروز حوزه علمیه نیز بر آنها پا فشاری می‌کند.

دکتر رئیسی تعلیم و تعدیل را دو رسالت مهم عالمان دینی در جامعه برشمرد و افزود: عالمان دینی ما همانگونه که در دانش‌افزایی و تعلیم دادن به دیگران نقش‌آفرین هستند، در عرصه عدالت اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و آموزشی نیز باید به ایفای نقش بپردازند چرا که در فرهنگ دینی ما بعد از توحید هیچ مفهومی جز عدالت تا این حد مورد تأکید قرار نگرفته است.

رئیس جمهور گفتار و عمل شهدای گرانقدر در شناخت نیاز جامعه و تلاش برای رفع این نیازها را الگویی برای طلاب، دانشجویان و فرهیختگان عنوان کرد و افزود: عقلانیت انقلاب ما به روز بودن و بهنگام بودن جوانان انقلابی برای ایفای نقش و مسئولیت‌پذیری را ایجاب می‌کند.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به عملیات وعده صادق گفت: از ابتدای دولت مردمی بنا را بر این گذاشتیم که نگاه ما معطوف به عقلانیت انقلابی باشد. مسئله ما تغییر رویکرد بود تا بر مبنای توجه به اقتضائات انقلابی بودن و لحاظ جایگاه قدرتمندی که جمهوری اسلامی ایران به پشتوانه شهدا، علما و ایثارگران کسب کرده است، با دنیا مواجه شویم؛ ما با همین رویکرد مسئل مختلف از جمله کرونا را حل کردیم والا غلط بودن این تصور که برخی فکر می‌کردند با چند تماس تلفنی می‌توان مشکل تامین واکسن را حل کرد، در عمل ثابت شد.

دکتر رئیسی همچنین با بیان اینکه در ابتدای دولت مردمی با ۲۷ سند مصوب اما امضا و ابلاغ نشده شورای‌عالی انقلاب فرهنگی از جمله لغو اجرای سند ۲۰۳۰ مواجه شدیم، افزود: در همان آغاز فعالیت این سندها را امضا و برای اجرا ابلاغ کردم. جمهوری اسلامی در زمینه آموزش سندهای جامع و مترقی دارد که در اولین حضور خود در مجمع عمومی سازمان ملل، در اجلاس آموزشی یونسکو این اسناد را تشریح کردم و گفتم که ما در زمینه آموزش حرف و منطق محکم داریم و اگر چه از تجارب دیگران بهره می‌گیریم، اما از نسخه‌های دیگران بدون کارشناسی و بومی‌سازی استفاده نخواهیم کرد. ما از دستاوردهای تمدن بهره می‌گیریم اما نه آنچه از مظاهر فساد است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در ابتدای آغاز به کار دولت بسیاری ناباورانه می‌گفتند که چگونه با وجود مشکلات متعدد و تحریم‌های شدید می‌خواهید کشور را اداره کنید، اظهار داشت: بنده همواره تاکید داشته و دارم که با تکیه بر ظرفیت‌های فراوان کشور می‌توانیم کارها را به پیش ببریم. در گفتگوی تلویزیونی اخیر به طور مفصل توضیح دادم که دولت به دنبال شناسایی و رفع همه عوامل و زمینه‌های ایجاد تورم در کشور است و امروز گزارش نهادهای بین‌المللی گواهی می‌دهند که رشد اقتصادی، رشد تجارت و صادرات، کاهش تورم و بهبود شاخص‌های اقتصادی در ایران مشهود و وضعیت نسبت به گذشته کاملا متفاوت شده است.

دکتر رئیسی با تاکید بر اینکه امروز با تکیه بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مردم و توکل بر خدا کشور تحریم‌ناپذیر شده است، تصریح کرد: شرکت‌کنندگان در نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی و صادراتی ایران که چندی قبل برگزار شد،‌ اذعان داشتند که ایران کشوری پیشرفته و فناور است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: اطمینان می‌دهم که امروز دولت باور دارد می‌توان با اجرای سیاست‌های کلی و ابلاغی اقتصاد، فرهنگ و سیاست کشور را بر اساس آموخته‌های انقلاب اسلامی به پیش برد و بر همین اساس اعلام می‌کنم که امروز در همه عرصه‌ها در حال پیشرفت هستیم.

دکتر رئیسی توجه به قشر کم درآمد و فقرا را اولویت همه اقدامات و سیاست‌های دولت برشمرد و گفت‌: امروز وضعیت نسبت به گذشته بسیار تفاوت کرده و دولت سعی کرده با اقدامات و تدابیر مختلف فشار زندگی افراد کم‌درآمد را کم کند و امروز خوشحالم اعلام کنم که علاوه بر خروج عده زیادی از افراد تحت پوشش از راه توانمندسازی، دیگر مثل گذشته صف متقاضیان قرار گرفتن تحت پوشش نهادهای حمایتی نداریم و این به معنی جهت‌گیری درست دولت و گواه این است که اقتصاد کشور در حال رشد و پیشرفت می‌باشد.

رئیس جمهور افزایش سالانه ارز تخصیصی به بخش‌های صنعتی و تولیدی، رشد مستمر تجارت، اجرای موفق کالابرگ علی‌رغم دشمنی‌های فراوان با دولت را نشانه حرکت درست دولت در عرصه اقتصادی دانست و افزود: امروز با جنگ تمام عیار اقتصادی در کنار جنگ روانی و رسانه‌ای مواجه هستیم اما با تلاش دولت و حمایت مردم همه این توطئه‌ها همچون گذشته خنثی خواهد شد.

دکتر رئیسی در ادامه به بخشی دیگر از سیاست‌های حمایتی دولت از اقشار کم درآمد و محروم از جمله رفع تنش آبی در ۵ هزار روستا از ۱۰ هزار روستای هدف‌گذاری شده، رفع ناترازی‌های برق و گاز، اجرای سیاست جدا کردن برق صنعتی از خانگی و نظایر آن اشاره کرد و اظهار داشت: روش بنده این نیست که بخواهم بگویم دولت را در چه شرایطی تحویل گرفتیم، اما اجمالا بدانید که علاوه بر ناترازی‌ها و مشکلات مشابه، دشمنی‌های زیادی نیز با دولت صورت گرفته که با توکل بر خدا، اعتماد به مردم و تکیه بر داشته‌های کشور سعی کرده‌ایم بر آنها غلبه کنیم و البته برخلاف گذشته راه حل مشکلات کشور را نه در دست بیگانگان بلکه در دستان توانای ملت ایران دیده‌ایم.

رئیس جمهور با تقدیر از روحیه ضدفساد و عدالت‌خواهانه علما و طلاب که در این نشست مطرح شد، به سیاست دولت در زمینه مبارزه با فساد در دو سطح رفع ساختارهای فسادزا و مقابله با مصادیق فساد و حتی ناکارآمدی اشاره و تصریح کرد: ما در مقابله با فساد و رفع ساختارهای فسادزا تردیدی نداریم و در این مسیر ملامت ملامت‌گران هرگز ما را از پیگیری اهداف‌مان بازنخواهد داشت و یقین بدانید توصیه‌ها و دغدغه‌های شما نیز مورد توجه و پیگیری دولت خواهد بود.

ش

منبع خبر: رکنـا

27 اردیبهشت 1403

یافته های جدید و مرموز فیزیکدان‌ها!

  این موضوع نویدبخش یک پیشرفت بسیار مهم در فیزیک است. کار اصلی گلوبال‌ها نگه داشتن کوارک‌ها در محل‌شان و پایدار نگه داشتن اتم‌ها است. کوارک‌ها بلوک‌های سازنده پروتون‌ها و نوترون‌ها هستند. این کارکرد باعث می‌شود که گلوبال‌ها را بخشی از نیروی هسته‌ای «قوی» محسوب کنیم که یکی از چهار نیروی اساسی همراه با گرانش، […]

26 اردیبهشت 1403

چرا چربی بازو مهم است؟

به گزارش سلام نو آنطور که ایسنا نوشته است دانشمندان یونانی در مطالعه‌ای جدید، ارتباطی بین چربی بازو و کیفیت استخوان ستون فقرات کشف کرده‌اند. این یافته‌ها می‌تواند به روشی جدید برای پیش‌بینی و پیشگیری از شکستگی‌های ستون فقرات در افراد مسن منجر شود. پوکی استخوان، بیماری شایعی که باعث ضعیف شدن و شکننده شدن […]

26 اردیبهشت 1403

جنجالی که یک «موش مُرده» در ژاپن به پا کرد!

 یک شرکت تولید نان ژاپنی به خاطر پیدا شدن بقایای موش مرده در محصولات توزیع شده خود، بسته های نان را از بازار جمع کرد و عذرخواهی کرد.      به نقل از اسوشیتیدپرس، شرکت پاسکو پس پیدا شدن بقایای موش مرده در دو بسته نان حدود ۱۰۴ هزار بسته نان سفید را از قفسه […]